سرهنگ «محمد نادربیگی» با اعلام این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند، یک باند کلاهبرداری تلفنی  با شناسایی افرادی که در بیمارستان‌های استان البرز بیمار بستری دارند، با نزدیک شدن به آنها و دریافت شماره تماس‌شان، در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز با آنها تماس گرفته و خود را پزشک معالج بیمار آن‌ها  معرفی و عنوان می کردند که حال بیمار آنها نامساعد است و درخواست واریز فوری مبالغی برای انجام عمل جراحی کرده  و با تحت تاثیر قرار دادن عواطف آنها از این طریق، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با اشاره به شناسایی و دستگیری ۳ نفر از متهمان در استان تهران و انتقال آنها به استان البرز بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر ۷ فقره کلاهبرداری تلفنی  با معرفی خود به عنوان پزشک معالج بستگان مال باختگان اقرار کردند.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند، تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند کلاهبرداری تلفنی ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز، در پایان هشدار داد: شهروندان عزیز به هیچ وجه به این گونه تماس‌ها توجه نکرده و از واریز وجه به شماره حساب آنها خودداری کنند.