رئیس قوه قضائیه افزود: مردم استان اردبیل همواره در دفاع و صیانت از انقلاب و حق و حقیقت پیش‌رو بوده‌اند و این برای همگان ثابت شده است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: مردمان این دیار در عرصه‌های مختلف بالاخص کشاورزی، صنعت و گردشگری فعال و بسیار تلاشگر هستند و امروز نشستن پای سخنان این مردم و گره‌گشایی از کار این مردم افتخار بزرگی است و رسیدگی به مشکلات مردم تکلیف کارکنان دستگاه قضایی استان است.

وی تصریح کرد: بیان نواقص و کاستی‌ها در ساختارها و رفتارها حتما باید به اصلاح آن مسائل و نواقص‌ بیانجامد، کاستی‌ها را باید شناخت و یقینا ما این‌ها را پیگیری خواهیم کرد‌.

رئیسی اذعان داشت: هیات‌هایی قبل از حضور ما در استان، به حضور و بررسی تخصصی پرداخته‌اند و کاستی‌هایی را احصاء کرده‌اند که ما از آن‌ها آگاهیم و یقینا به پیگیری آن‌ها خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به موارد و مشکلات طرح شده در این نشست اظهار داشت: سختی کار قضایی برای همکاران ما موضوعی است که حقیقت دارد و ما نیز به‌دنبال افزایش امکانات و رفع مشکلات هستیم.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: لایحه‌ای برای شورای حل اختلاف تهیه شده و پس از بررسی دولت به احتمال بسیار زیاد هفته آینده به مجلس ارسال خواهد شد و تکلیف بسیاری از موارد در آن روشن می‌شود.

وی تصریح کرد: مساله پلیس قضایی در برنامه‌ و دستور کار قرار دارد، چندین بار هم قبلا پیگیری شده که به مشکل برخورده؛ این مساله یک ضرورت‌ برای قوه قضائیه است و اگر به هر صورت امکانش نبود، پلیس باید از هر لحاظ آماده انجام و اجرای دستورات دستگاه قضا باشد.

رئیسی به ضرورت مساله کاداس اشاره کرد و گفت: این مساله همواره در برنامه‌ها و قوانین آمده اما باید دوستان به جد پیگیری نمایند چرا که تحدید حدود نسبت به مالکیت و صدور سندهایی که باید باشد، موجب خواهد شد تا دعاوی کمتر شود.

رئیس قوه قضائیه اذعان داشت: نظارت سازمان بازرسی برای مچ‌گیری نیست و یقیناً برای اصلاح و حسن اجرای امور است؛ مدیران باید سازمان بازرسی را بازویی برای پیشرفت و کمک‌حال خود ببینند.

وی به ضرورت توجه به تقدس کار در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: هیچ شخصی در هیچ مکانی در هیچ زمانی نمی‌تواند قدسی باشد مگر در پرتو عنایات پروردگار متعال، اگر وجود مقدس انبیا الهی قدسیت دارند به این دلیل است که با پروردگار متعال ارتباط دارند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: رمز تقدس ما این است که اولا در راس، نظام مقدس ما متصل به وحی است به این معنا که رهبر امت اسلامی حکم ولی فقیه را دارد.

وی تصریح کرد: تقدس این نظام به این است که در متن آن و در تمام زوایای نظام حرف و سخن خدا اجراء شود، قانون اساسی گفته است هیچ بحثی نباید برخلاف قوانین الهی باشد برای آن ناظر هم قرار داده‌اند.

در اجرا نیز عامل باید قدسی عمل کند؛ مدیر، کارمند، رییس و... همه باید قدسی عمل کنند اگر اینگونه شد، دفاع می‌شود مقدس، قضاوت می‌شود مقدس، اجراء می‌شود مقدس.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر می‌خواهیم بر مشکلات فایق آییم باید جهادی عمل کنیم؛ باید تلاش کنیم و تمامی بخش‌ها در کشور تلاش کنند با روحیه بسیجی و جهادی، شب روز نشناسیم همچون حاج قاسم که دغدغه مردم را داشت.

رئیس قوه قضائیه افزود: حاج قاسم به تعبیر رهبر انقلاب امروز مبدل به مکتبی شده است که باید سر وحه همگان باشد.

رئیسی گفت: امیدواریم روز به روز مردم با قلم و عمل کارکنان دستگاه قضا احساس امنیت و امید بیشتر کنند و این به‌غیر از اقدام عملی و تلاش کارکنان محقق نمی‌شود.

در حال بروزرسانی...