اعلام نمایش نقاشی خط های هنرمند چینی در ایران

منبع: همگردی

35

1399/7/3

16:31


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نمایش نقاشی خط های هنرمند چینی در ایران صورت می گیرد.

داستان چیست؟

این نمایشگاه با نمایش 20 اثر از بهمن پناهی و 20 اثر از نورالدین می گوانگ جیانگ در قالب خط و خط نقاشی از روز سه شنبه (هشتم مهر ماه) افتتاح می شود.

محتوای این نمایشگاه بیشتر شامل آثار دینی و قرآنی است و در آرامگاه ابوالقاسم فردوسی به صورت مجازی برگزار می شود. همچنین همزمان در مشهد و تهران نیز نسخه چاپی این آثار به نمایش گذاشته می شود.

بهمن پناهی درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: خوشحالم که برای اولین بار این حرکت های جهانی به صورت نمایشگاه های دو نفره با رویکرد خاص در قلمرو خط خوشنویسی اجرا می شود و این بار این اتفاق به همراه یک استاد شناخته شده جهانی رخ می دهد؛ از همین رو فکر می کنم اتفاقی مبارک و بسیار راهگشا برای آینده است که هنرمندان خوشنویس کشور عزیزمان ایران می توانند با حرکتها، فعالیتهای جهانی، همیاری و همکاری با هنرمندان فرهنگ های مختلف این مسیر را دنبال کنند.

بهمن پناهی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، Ecole Beaus-arts de Valenciennes و دانشگاه سوربن پاریس به تحصیل هنر پرداخته است.

حاج نورالدین می گوانگ جیانگ نیز در سال 1997 موفق به دریافت گواهینامه خوشنویسی در مصر شد.

در سال 2000، نورالدین اولین دوره منظم و سیستمی خوشنویسی را در کالج اسلامی ژنگژو در چین آغاز و تدریس کرد. در سال 2005، اثری به نام «نود و نه نام خدا» توسط موزه بریتانیا خریداری شد تا در گالری هنر اسلامی آنها نمایش داده شود.

حاجی نور الدین توسط دانشگاه جورج تاون ایالات متحده آمریکا در لیست 500 مسلمان با نفوذ سالهای 2009 تا 2019 در جهان قرار گرفت. او اولین خوشنویس چینی بود که توسط مکتب خوشنویسی عثمانی مورد تقدیر قرار گرفت.

اعلام نمایش نقاشی خط های هنرمند چینی در ایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو