معرفی بهترین فیلم سینمایی ایرانی در سال 99 برای علاقه مندان به سینمای ایران

معرفی بهترین فیلم سینمایی ایرانی در سال 99 برای علاقه مندان به سینمای ایران


منبع: مینویسم

516

1399/7/3

17:52


معرفی بهترین فیلم سینمایی ایرانی در سال 99 برای علاقه مندان به سینمای ایران

سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا سینمای ایران نتوانست همچون گذشته به کار خود ادامه دهد اما با این حال فیلم های کمدی همچون مطرب جزو پرفروش ترین های امسال با فروش بیش از ۳۸٫۵ میلیارد تومانی بوده است. اما فیلم سینمایی خوب بد جلف۲ با اینکه در اسفند ماه سال ۹۸ اکران شد اما به دلیل ویروس کرونا اکران و پخش آن متوقف شد و با این حال در هفته نخست پرفروش ترین فیلم سینمایی بود. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین فیلم سینمایی ایرانی ۹۹ برای علاقه مندان به سینمای ایران را بخوانید.

۱۰ تا از بهترین فیلم های طنز ایرانی از نگاه مردم

معرفی بهترین فیلم سینمایی ایرانی سال ۹۹

اگر شما هم مثل من تو این روز های کرونایی، تنها تفریحتون تماشای سریال و فیلم سینمایی ایرانیه مطالعه این مطلب رو از دست ندید. ما سعی کردیم با ارائه خلاصه ای از داستان و اطلاعات کلی شما را در انتخاب یک فیلم خوب برای آخر هفته کمک کنیم. با ما همراه باشید.

۱٫ فیلم سینمایی خوب بد جلف۲ (ارتش سری)

یکی از بهترین فیلم سینمایی ایرانی در سال ۹۹ ، فیلم کمدی خوب بد جلف ۲ است. این فیلم سینمایی کمدی همچون فیلم‌هایی که همزمان با این فیلم در حال اکران بودند سه روز پس از اکران ویژه نوروز به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد و از اوایل تیر ماه دوباره روی پرده رفته است.

سازندگان این فیلم گفته اند که به هیچ‌وجه تمایل ندارند این فیلم را در اکران آنلاین بسوزانند و در انتظار بازگشایی سینماها هستند. و این فیلم سینمایی کمدی قبل از کرونا فروشی بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشته است و در اکران جدید هم تا الان حدود ۶۰۰ میلیون تومان فروخته است. با این حال می توان گفت این فیلم اگر با محدودیت های کرونا مواجه نمی شد پتانسیل قرار گرفتن در صدر جدول پر فروش ترین فیلم های سینمایی ایرانی را داشت.

فیلم سینمایی خوب بد جلف2 (ارتش سری)

  • کارگردان : پیمان قاسم خانی
  • نویسنده : پیمان قاسم خانی
  • بازیگران : پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، امیرمهدی ژوله، فرهاد آییش، ستاره پسیانی، مارال فرجاد، علی اوجی، ستاره پسیانی و شکیب شجره
  • خلاصه داستان فیلم سینمایی خوب بد جلف۲ : یک گروهک ضدانقلابی و تروریستی قصد دارد با ارسال یک گروه فیلمبرداری به ایران، در پشت پرده ساخت یک فیلم، به اهداف شوم تروریستی خود برسند. اما این وسط به تور پژمان و سام درخشانی می‌خورند!

۲٫ فیلم سینمایی شنای پروانه

این فیلم با حضور در جشنواره فیلم فجر سال ۹۸ افتخارات زیادی همچون سیمرغ‌های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (امیر آقایی)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (طناز طباطبایی)، بهترین تدوین (اسماعیل علیزاده)، بهترین صداگذاری و میکس (آرش قاسمی)، بهترین صدابرداری (مهدی صالح‌کرمانی) و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (رسول صدرعاملی)، را به دست آورد. انتظار می رود با اکران این فیلم رونق را به سالن‌های سینما پس از چهار ماه تعطیلی بازگرداند. این فیلم به دلیل موضوع جنجالی و چالش برانگیزی که دارد می تواند در رده بهترین فیلم سینمایی سال ۹۹ قرار بگیرد.

فیلم سینمایی شنای پروانه

  • کارگردان : محمد کارت
  • نویسنده : محمد کارت
  • بازیگران : جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، مه لقا باقری، نادر شهسواری، آبان عسکری
  • خلاصه فیلم سینمایی شنای پروانه : پس از اینکه فیلمی از زنی به نام پروانه در استخر، در فضای مجازی منتشر می‌شود، شوهرش هاشم و برادرش حجت به دنبال انتقام گرفتن از شخص یا اشخاصی هستند که چنین فاجعه‌ای را رقم زده‌اند.

۳٫ فیلم سینمایی عطر داغ

فیلم سینمایی عطر داغ، یکی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی ۹۹ شناخته شده است. این فیلم نیز از جمله فیلم هایی است که به دلیل کرونا اکران آن متوقف شد اما این فیلم در جشنوارهای بین‌المللی فیلم لندن ۲۰۱۸، بنگلور هند ۲۰۱۹ و ماربلا اسپانیا ۲۰۱۹ شرکت کرده است.

فیلم سینمایی عطر داغ

  • کارگردان : علی ابراهیمی
  • نویسنده : ‎علی حمیدنژاد و علی شورورزی
  • بازیگران : مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار، سیما تیرانداز، خاطره اسدی، شیوا مکی‌نیان
  • خلاصه داستان فیلم سینمایی عطر داغ : عطر داغ روایتگر داستان دختر جوانی است که شبی را بیرون از خانه می‌ماند و این تنهائی او را وارد زندگی دیگری می‌کند.

بهترین فیلم های عاشقانه جدید چند سال اخیر (تا ۲۰۲۰)

۴٫ فیلم سینمایی یادم تو را فراموش

فیلم سینمایی یادم تو را فراموش به محز اکران حاشیه های زیادی به دنبال داشت و با شکایت ناصر محمدخانی، بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال مواجه شد که اعلام کرده است که این فیلم از روی زندگی او ساخته شده است.

فیلم سینمایی یادم تو را فراموش

بهترین فیلم سینمایی سال ۹۹ : فیلم سینمایی یادم تو را فراموش
  • کارگردان : علی عطشانی
  • نویسنده : پیمان عباسی
  • بازیگران : حسین یاری، میترا حجار، زنده یاد ماه‌چهره خلیلی، آزاده مهدی زاده، خشایار راد، بیتا عطشانی، مازیار فلاحی
  • خلاصه داستان فیلم سینمایی یادم تو را فراموش : داستانی است درباره دامون (حسین یاری)، مربی برکنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال که با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته است، روبه‌رو می‌شود…

فیلم سینمایی جهان با من برقص

این فیلم سینمایی اولین فیلم سینمایی بلند سروش صحت است و این فیلم همچنان در حال جذب تماشاگران بیشتری است.

فیلم سینمایی جهان با من برقص

فیلم سینمایی جهان با من برقص یکی از بهترین فیلم سینمایی های سال ۹۹
  • کارگردان : سروش صحت
  • نویسنده : سروش صحت، ایمان صفایی
  • بازیگران : علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، رامین صدیقی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی و مهراب قاسم‌خانی
  • خلاصه فیلم سینمایی جهان با من برقص: دوستان جهانگیر برای آخرین تولد او دورهم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند.

فیلم سینمایی چهل و هفت

از دیگر فیلم های سینمایی خوب در سال ۹۹ می توان به فیلم سینمایی چهل و هفت اشاره نمود. این فیلم نیز از جمله فیلم هایی است که اکران آن ناتمام ماند و هم اکنون بعد از ۴ ماه برای جذب تماشاگر بر روی پرده سینما رفته است.

فیلم سینمایی چهل و هفت

  • نویسنده و کارگردان : احمد اطراقچی ، علیرضا عطاالله تبریزی
  • بازیگران : لادن مستوفی،مهدی احمدی،شیدا خلیق،رابعه مدنی،مهرنوش ستاری،فرشته آلوسی،محمدرضا غفاری،حمیدرضا آذرنگ،شقایق فراهانی،ریما رامین‌فر
  • خلاصه داستان فیلم سینمایی ۴۷ : این فیلم روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است.

خلاصه داستان و عکس های فیلم سینمایی کمدی «چشم و گوش بسته»

فیلم سینمایی بی وزنی

یکی دیگر از فیلم هایی که به دلیل شیوع کرونا اکران آن در سال ۹۹ ناتمام ماند فیلم بی وزنی است. این فیلم نیز در جشنواره‌های مختلفی از جمله در انگلستان، آمریکا، بلغارستان، پرو و … روی پرده نمایش رفته است.

فیلم سینمایی بی وزنی

  • نویسنده و کارگردان : مهدی فرد قادری
  • بازیگران : بهاره کیان‌افشار ،امیرعلی دانایی، جلال فاطمی، نسیم ادبی، تینا پاکروان ،یاسر جعفری ،سپیده مرادپور
  • خلاصه داستان : فیلم قصه‌ای زنانه دارد و در یک شب عروسی و روز بعد از آن روایت می‌شود که داماد مراسم را ترک کرده است.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو