نگاهی به زیبایی های روستای نوا و دشت آرزو

نگاهی به زیبایی های روستای نوا و دشت آرزو


منبع: آرگا

71

1399/7/3

21:04


روستای نوا یکی از دهکده های توریستی زیبا و پر جاذبه در آمل است این روستا به دلیل جذابیت های طبیعی و چشم اندازهای فوق العاده ای که در خود جای داده است بسیار مورد توجه است. شاید سفر به این دخکده گردشگری شما را با یکی دیگر از مناطق پر حاذبه در استان مازندران آشنا کند این دکده که در لاریجان آمل واقع شده است دارای طبیعتی بکر با آب و هوایی مناسب است.

نگاهی به زیبایی های روستای نوا و دشت آرزو

روستای نوا یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در قله های دماوند است این روستا در کنار دشت آرزو از مهم ترین جاذبه هایی محسوب می شوند که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند چشم اندازهای این روستا دارای زیبایی های بی نظیر هستند و بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. این روستا دارای طبیعتی بکر با چشم اندازهای ویژه است از مهم ترین زیبایی های این روستا می توان طبیعت سرسبز، باغ های میوه، دشت های لاله وحشی و … اشاره نمود که  هر یک از این جاذبه ها می تواند مورد توجه شما قرار گیرد. قرار گرفتن این روستا در نزدیکی دشت آرزو نیز موجب اهمیت بیشتر آن در میان گردشگران شده است این روستا در شمار جاذبه های ییلاقی به شمار می آید و به دلیل طبیعت بکر خود و مراتع وسیعی که دارد مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند از علاقه مندان به طبیعت گردی هستند و دوست دارند با دور شدن از هوای آلوده و شهرهای شلوغ آرامش بیشتری را به دست بیاورند همانطور که اشاره شد این روستا دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی است و آسمان شب آن بسیار چشم نواز می باشد این منطقه برای علاقه مندان به ستاره شناسی یک رصدخانه مناسب است و زیبایی های بسیاری را در خود جای داده است.

طبیعت زیبای نوا

روستای و جاذبه های آن را بشناسید:

یکی از دلایل اهمیت این روستا نزدیک بودن آن به دشت وسیع آزو است دشتی که به دلیل وسعت بسیار زیاد خود مورد توجه است و جذابیت های بسیار زیادی دارد این روستای بسیار زیبا در منطقه لاریجان و شهرستان آمل واقع شده اند و یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در مازندران می باشند. این روستا به عنوان یکی از مهم ترین دهکده های توریستی شناخته می شود و دارای آب و هوایی بسیار معتدل و مطبوع است این منطقه به دلیل نزدیکی به تهران نیز یکی از اقامتگاه های توریستی برای پایتخت نشین ها محسوب می شود که باید از جاذبه های آن دیدن کنید.  همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین زیبایی های این روستا را می توان در دشت های وسیع آزو خلاصه کرد این منطقه به دلیل اهمیت طبیعت گردی خود بسیار حائز اهمیت است و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند.

روستای زیبای نوا

در فصل تابستان و دیگر فصل های سال روستای نوا دارای زیبایی های مختلفی است به ویژه در تابستان که با وجود باغ های مختلف و میوه های رنگارنگ از جذابیت بیشتری برخوردار می شود این روستا دارای هوای بسیار پاکی است و چشمه های آب جوشان و زلالی که از نواحی مختلف این روستا می گذرند آن را به یکی از مناطق توریستی پر جاذبه تبدیل کرده اند. در سویی دیگر از این روستا می توانید دشت های وسیع از لاله های وحشی را مشاهده کنید همچنین با سرازیر شدن چشمه های آب طبیعی از ارتفاعات این منطقه و دامنه های کوه های البرز چشم اندازهای بیشتری را از این مناطق مشاهده خواهید کرد.

این روستا دارای آسمانی صاف است و همانطور که اشاره شد یکی از رصدخانه های مهم برای بازدید از ستاره ها و نجوم شناسی است در طول سال های اخیر این منطقه بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص داده است و دارای زیبایی های بی شماری است این روستا به دلیل برخورداری از بهترین ویژگی مورد توجه گردشگران است و باید اشاره کرد که دارای زیباترین ارتفاعات نیز می باشد.

دیدنی های نوا

جاذبه های اطراف این روستا:

جاذبه های دیدنی این روستا تنها در چشم اندازهای طبیعی درون روستا خلاصه نمی شود و شما این امکان را دارید تا از زیباترین جاذبه هایی که در نواحی اطراف روستا واقع شده اند دیدن کنید مهم ترین جاذبه های طبیعی در اطراف این روستا اولسکان است این منطقه نیز در میان دور دره با چشم اندازهای بکر و سرسبز واقع شده است که باید از آن دیدن کنید.  از دیگر مناطق پر جاذبه نیز می توان به به منطقه توریستی تفریحی آزاب اشاره نمود آزاب مراتعی بسیار سرسبز دارد و در ارتفاعات این منطقه واقع شده است. اگر دوست دارید تا در سفر خود به روستای نوا از جاذبه های تاریخی و مذهبی نیز دیدن کنید بهتر است سری به امامزاده یحیی بزنید این امامزاده بسیار متبرک است این مقبره برای مردمان این روستا بسیار با اهمیت است بسیاری از مراسم های مذهبی در این امامزاده برگزار می شود و دیدن اینگونه از آیین ها و مراسم ها از نزدیک می تواند توجه هر مخاطبی را به خود جلب کند.

ارتفاعات نوا

حالا بهتر است سری به آبشار یخی و مرتفع این روستا بزنید آبشاری که با وجود چشم اندازهای طبیعی خود مورد توجه بسیاری از گردشگران است این آبشار تنها در فاصله چند کیلومتری از این روستا واقع شده است و ویژه گردشگرانی است که به کوهنوردی علاقه بسیار زیادی دارند این آبشار در بسیاری از فصل های سال های سال دارای چشم اندازهای مختلفی است و می تواند مورد توجه شما نیز واقع شود.

این روستا یکی از مکان های دیدنی لاریجان به شمار می آید که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند برای اقامت خود خانه های روستایی این منطقه را انتخاب می کنند همچنین این امکان برای گردشگران وجود دارد که در ارتفاعات و مراتع این منطقه چادر بزنند و از هوای بیرون نیز استفاده کنند. آشنایی با دیدنی های لاریجان در این بخش و یکی از روستاهای مهم این منطقه به خوبی شما را با طبیعت چشم نواز آن آشنا خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو