از چشمی و کریمی تا ترابی و علیپور

منبع: نمناک

144

1399/7/4

00:22


دو هافبک استقلال با وجود پیشنهاد چشمگیر خارجی ترجیح دادند تا پایان رقابت های آسیایی همراه آبی ها باشند و پس از آن جدا شوند.

ایلنا:استقلال توانست بعد از تساوی مقابل الشرطه و برتری 3 بر صفر مقابل الاهلی عربستان جواز حضور در دور بعدی رقابت ها را به دست آورده و به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برسد.

آبی ها که در چند وقت اخیر درگیر مشکلات زیادی بودند و استعفای فرهاد مجیدی و شکست در فینال جام حذفی این باشگاه را دچار شرایط آشفته ای کرده بود که می توانست روی ابعاد فنی این تیم هم سایه انداخته و تاثیرش را روی نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بگذارد ولی به هر جهت استقلال با هدایت موقت مجید نامجو مطلق توانست از این گردنه عبور کند.

دو تن از بازیکنان کلیدی و موثر استقلال در دو دیدار این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بدون شک علی کریمی و روزبه چشمی، دو هافبک دفاعی این تیم بودند که با وجود پیشنهادات جذاب خارجی تصمیم گرفتند پس از بازی های دور گروهی آنها را بررسی کرده و در این دو بازی کنار تیمشان باشند.

اگرچه هواداران استقلال علی کریمی و تا حدودی چشمی را به دلیل احتمال جدایی شان و رفتن به تیم های حوزه خلیج فارس به پول پرستی و بی تعصبی متهم می کنند نباید از کنار کار ارزشمند این دو بازیکن خصوصاً کریمی به راحتی عبور کنند.

کریمی پیشنهاد چشمگیر 1.5 میلیون دلاری دارد و همراهی استقلال در این دو بازی سنگین می توانست او را با مصدومیت یا اتفاقاتی از این دست روبرو کرده و ضرر مالی هنگفت چند میلیاردی به او بزند ولی با توجه به نیاز استقلال به کمک تیمش رفت و نتیجه این وفاداری کمک به صعود آبی ها به دور حذفی بود.

روزبه چشمی هم که پیشنهاد خوبی از ام صلال دارد شرایط مشابهی داشته و او هم کمک حال استقلال در دو دیدار دشواری دارد که آبی ها داشتند و حالا استقلال می تواند پس از نتیجه گیری و صعود به وفا داری دو بازیکن خود ببالد.

سوی دیگر ماجرا پرسپولیس و شرایط مشابهش با پیشنهاد خارجی دو بازیکن کلیدی خط حمله خود یعنی مهدی ترابی و علی علیپور است.

این دو بازیکن بدون شک کلیدی ترین نفرات این تیم در فصل گذشته و ستاره های خط حمله سرخپوشان بودند که مشخص بود جدایی هرکدام از آنها ضربه سنگینی به این تیم خواهد بود چه رسد به اینکه هر دو بخواهند یکباره از ترکیب خارج شوند و گل محمدی بخواهد به دنبال جذب جانشین برایشان باشد.

ترابی و علیپور اما با علم نیاز تیم به آنها در رقابت های آسیایی برای جدایی انگار عجله داشتند و بعد از پایان لیگ هرکدام به سمت پیشنهادهایشان رفته و لژیونر شدند.

علیپور پیشنهاد 150 هزار دلاری از ماریتیمو را به تاخیر نیانداخت و ترابی هم برای رفتن به قطر حاضر به ماندن تا پایان بازی های آسیایی در دور گروهی نشد و نبود این دو ضربه سنگینی به تیم در دیدارهای اخیر زده و قدرت خط حمله را تا حدی کاهش داد که در 3 بازی هیچ گلی به ثمر نرسانده و 2 گلی هم که زده شد یکی از روی نقطه پنالتی بود و دیگری را شجاع خلیل زاده پیش تاخته وارد دروازه حریف کرد.

قطعاً جدایی از تیم و رفتن سراغ سایر پیشنهادات حق ترابی و علیپور بود و حتی رفتن آنها در این مقطع زحماتشان برای پرسپولیس و نقششان در جام های کسب شده را زیر سوال نمی برد ولی واقعاً اگر این دو نفر در این 4 بازی آسیایی همراه پرسپولیس بودند و پس از آن جدا می شدند زیانی برایشان نداشت ولی مهاجمان پرسپولیسی مثل کریمی و چشمی عمل نکردند و این موضوع پرسپولیس را در خطر حذف از آسیا قرار داده است و اگر موفق به برتری مقابل الشارجه قدرتمند نشود باید با لیگ قهرمانان آسیا وداع کند.

انتهای پیام/م

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو