پاسخ ایران به نماینده آمریکا در افغانستان

منبع: برترین ها

59

1399/7/4

00:45


نماینده ویژه وزیر خارجه در واکنش به اظهارات مقام آمریکایی گفت: ایران رسما و به صراحت از آغاز مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان حمایت و بر آمادگی خود برای پیشبرد روند صلح واقعی و پایدار در این کشور تاکید کرده است.

خبرگزاری فارس: محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان اظهارات غیر واقعی نماینده آمریکا پیرامون نقش جمهوری اسلامی ایران در روندهای جاری در این کشور را غیرمسئولانه و نشانه بارزی از عدم درک دقیق تحولات افغانستان توسط این کشور خواند.

طاهریان فرد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران رسما و به صراحت از آغاز مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان حمایت و بر آمادگی خود برای پیشبرد روند صلح واقعی و پایدار در این کشور تاکید کرده است و ثبات در افغانستان بخش جدایی ناپذیر و دایمی سیاست ما در این کشور است.

پاسخ ایران به نماینده آمریکا در افغانستان

نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان همچنین افزود: اظهارات مطرح شده توسط مقام آمریکایی ناشی از مشخص شدن تدریجی اشتباه معماران توافق دوحه در نحوه پیشبرد روند صلح و توسل آنان به بازی سرزنش به منظور توجیه ناکارآمدی این سیاست از طریق متهم کردن دیگر کشورها می باشد.

به گزارش فارس، «زلمای خلیل‌زاد»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور افغانستان امروز پنجشنبه خواستار گفت‌وگو با ایران در خصوص افغانستان شد. وی در نشست مجازی «مؤسسه صلح ایالات متحده» گفت: «ایران مایل است تا زمانی که توافقی میان آمریکا و ایران حاصل شود ما را بدون اینکه پیروز شویم یا شکست بخوریم در داخل این درگیری نگاه دارد تا بهای سنگینی در افغانستان بپردازیم.»

وی اضافه کرد: «ولی ما پیشنهاد داده‌ایم با ایرانی‌ها در خصوص این مسئله دیدار کنیم. [ایرانی‌ها] باید برای رایزنی درباره آینده افغانستان به نشست‌های مختلفی که ما و آنها حضور داریم محلق شوند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو