درمان سریع سوزش چشم در اثر خوردن فلفل به آن

منبع: آرگا

108

1399/7/4

09:04


در این مطلب شما را با راه های درمانی سوزش چشم ها توسط فلفل آشنا می کنیم و شما می توانید با استفاده از چند روش ساده و کم هزینه سوزش چشم هایتان را متوقف کنید.

درمان سریع سوزش چشم در اثر خوردن فلفل به آن

گاهی اوقات ممکن است فلفل به چشمان شما برخورد کند و باعث سوزش شدیدی در آن شود. استفاده نکردن از فلفل امری نا ممکن است زیرا چاشنی بسیار مهمی در آشپزخانه به شمار می رود. در ادامه راه های برطرف کردن این مشکل را به شما خواهیم گفت.

خوردن فلفل به چشم

رفع سوزش در اثر خوردن فلفل به چشم

گاهی اوقات ممکن است به صورت اتفاقی دستت فلفلی شما با چشمانتان برخورد کند و باعث قرمزی و سوزش چشم ها شود. برای پیشگیری از این کار لازم است تا در زمان استفاده از فلفل عینک بزنید. اما گاهی ممکن است به عینک دسترسی نداشته باشید و یا به هر دلیل دستتان با چشم هایتان برخورد کند. در ادامه راه هایی برای درمان این مشکل به شما ارائه می دهیم.

شیر

استفاده از شیر یکی از سریع ترین راه های می باشد که می تواند به کاهش قرمزی و سوزش چشم ها کمک کند و بهتر است تا زمانی که سوزش چشم هایتان تمام نشده است چشم هایتان را با این ماده شستوشو دهید.

آب سرد

اگر شیر و یا هر وسیله دیگری در خانه ندارید می توانید از آب سرد استفاده کنید. آب سرد می تواند برای تسکین سوزش به خوبی عمل کرده و قرمزی چشم های شما را از بین برد. در صورتی که هنوز هم چشمانتان درد می کند می توانید از یک حوله مرطوب استفاده کنید و برای چند دقیقه چشم هایتان را  ببندید و این حوله را روی آن قرار بدهید تا درد شما تسکین یابد.

سالین

محلول سالین یکی از محلول های ضد عفونی کننده چشم می باشد و در صورت خوردن فلفل به چشم می توانید از آن برای رفع سوزش و قرمزی چشم هایتان استفاده کنید. برای استفاده از این محلول بهتر است ابتدا دستان خود را بشویید و سپس کمی از این ماده را در دست بریزید سعی کنید چشم هایتان را در این محلول باز و بسته کنید. در نظر داشته باشید که در صورت وقوع این اتفاق نباید چشم هایتان را بمالید زیرا باعث ایجاد درد بیش تر می شود.

استفاده از الکل

این روز ها بیش تر از هر زمان دیگری در خانه ها محلول های ضد عفونی کننده و الکل وجود دارد بنابراین اگر فلفل در چشمان شما رفت و یا نا خواسته دستتان را به چشم هایتان زدید می توانید برای رفع تندی دست ها از الکل استفاده کنید. برای این کار لازم است ابتدا دست هایتان را با آب و صابون بشویید و سپس مقداری الکل را بر روی دست هایتان اسپری کرده تا تندی آن از بین برود و بتوانید به راحتی چشم هایتان را با روش های گفته شده بشویید.

نکته : در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از الکل برای شستوشوی چشم هایتان استفاده کنید.

از بین بردن تندی فلفل با الکل

سوزش چشم یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است برای هر فردی ایجاد شده و مشکلات دیگری را برای آن ها بوجود بیاورد. شما می توانید با استفاده از روش های بسیار ساده این سوزش ها را درمان کنید. در واقع بهتر است  قبل از شستن چشم ها از تمیزی دست ها اطمینان حاصل کنید تا دوباره مشکلی برای شما ایجاد نشود و سوزش چشم هایتان تشدید نشود. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر  سایر مقالات آرگا در زمینه درمان خانگی و طب سنتی، درمان سوختگی و درمان نیش زنبور را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو