سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز در هفدمین سفر استانی خود همراه با هیأتی از مسئولان عالی قضایی به استان اردبیل سفر کرده است، به منظور پیگیری برنامه های دستگاه قضا و در حمایت از بخش های تولیدی کشور از کارخانه نساجی سبلان بازدید کرد. 

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید، پای حرف ها و درددل های مدیران و کارگران این کارخانه که به دلیل عدم پایبندی بانک به تعهداتش به حالت نیمه تعطیل درآمده نشست و در جریان مشکلات و نیازهای این واحد تولیدی برای بازگشت به چرخه تولید و افزایش بهره وری آن در سال «جهش تولید» قرار گرفت. 
رئیسی با ابراز امیدواری نسبت به رونق گرفتن صنعت نساجی در کشور تأکید کرد: رکود کارخانه نساجی سبلان که ظرفیت اشتغالزایی برای ۶ هزار نفر را دارد اما به دلیل مشکلات مربوط به بخش خصوصی و بانک بخشی از آن تعطیل شده، برای ما رنج آور است. 

این که ببینیم مقام معظم رهبری همواره بر رونق تولید و جهش تولید تأکید دارند و جوانان ما هم آماده کار و تلاش هستند اما زمینه کار برای آنها فراهم نیست و بخشی از یک واحد تولیدی عظیم تولیدی که می تواند هزاران نفر را مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کند، ۹ سال خاک می خورد، واقعاً انسان را غصه دار می کند. 

آیت الله رئیسی با ابراز تأسف از گزارش مدیریت کارخانه نساجی سبلان که اعلام کرد این کارخانه در حال حاضر با ۶۰۰ نفر فعال است، متذکر شد: این که یک کارخانه بزرگ که می تواند صادرکننده پارچه باشد، فقط با ۱۰ درصد ظرفیت خود کار کند و هزاران چرخ خیاطی خاموش باشد، قابل پذیرش نیست.

لازم به ذکر است کارخانه نساجی اردبیل(سبلان پارچه) به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه نساجی خاورمیانه با صرف اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۸۶ با وعده اشتغال ۴هزار و ۵۰۰ نفر شروع به کار و امیدها را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان اردبیل بیشتر کرد. اما این واحد صنعتی در ادامه فعالیت‌ها به ظرفیت عظیم تولیدی و اشتغالی خود نرسید.

 این کارخانه تنها چند ماه بعد از افتتاح به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی تعطیل شد. پس از چند بار تعطیلی و راه‌اندازی مجدد، عاقبت در تابستان سال ۹۰ این مجموعه صنعتی به بانک تجارت واگذار و با تغییر نام به «شرکت آرتا تجارت زرین» دوباره راه‌اندازی شد، با این حال پس از مدتی مدیران وقت کارخانه نتوانستند به برخی تعهدات خود در قبال اداره این مجموعه عمل کنند. ادامه این وضعیت موجب شد باز هم مالک کارخانه تغییر کند و این بار با رأی قضایی سازمان ورشکستگی کشور، اداره بزرگ‌ترین کارخانه نساجی خاورمیانه به گروه سرمایه‌گذاری پرنیان واگذار شد و مالک جدید نام این مجموعه را به کارخانه نساجی «سیوان» تغییر داد.

 سر انجام ۲۱ فروردین سال ۹۹  با حضور مدیران استانی و ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قالب قرارداد رسمی کارخانه نساجی ابریشم سبلان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد تا بعد از سال‌ها رکود و تعطیلی این بنگاه اقتصادی فعالیت خود را آغاز کند.
در حال حاضر حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل  صاحب جدید این کارخانه است.