عاشورا خودش یک پرفورمنس است / روایت نادر مشایخی از موسیقی نمایش "علمدار"

108

1399/7/4

18:50


مشایخی می‌گوید ما باید به جنبه‌های مختلف موسیقی امکان بدهیم تا جوان‌ها کار کنند و ایده‌های جدید پیدا کنند.

عاشورا خودش یک پرفورمنس است / روایت نادر مشایخی از موسیقی نمایش "علمدار"

سرویس موسیقی هنرآنلاین: این شب‌ها موسیقی نمایش عاشورایی "علمدار" به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این موسیقی نمایش با آهنگسازی پوریا خادم و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص اجرا می‌شود.

نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر پس از تماشای اجرای موسیقی نمایش "علمدار" درباره این اجرا گفت: اجرای بسیار خوبی بود. با توجه به شرایط موجود، جمع‌کردن این تیم و کار کردن با آن‌ها سخت است. در این پروژه آقای بردیا کیارس بسیار خوب کار کرده و به خوبی از پس این کار برآمده است.

وی در خصوص نقش عاشورا در این اجرا عنوان کرد: عاشورا خودش یک پرفورمنس است و با فرهنگ ما ایرانی‌ها عجین است. نگه داشتن این نقش در موسیقی بسیار مهم است و گروه به خوبی توانسته است از پس آن بربیاید. آقای حسین پاکدل هم به‌عنوان راوی گویش بسیار خوبی دارند.

این آهنگساز در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم این یک جنبه دیگر از عاشورا بود. ما باید به جنبه‌های دیگر موسیقی هم امکان بدهیم تا جوان‌ها کار کنند و ایده‌های جدید را پیدا کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو