برای آشنایی با تالاب میقان اراک این مقاله را از دست ندهید

برای آشنایی با تالاب میقان اراک این مقاله را از دست ندهید


منبع: آرگا

89

1399/7/4

21:04


برای آشنایی با تالاب میقان اراک این مقاله را از دست ندهید

تالاب میقان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در اراک است این تالاب ارزش زیست محیطی بسیار بالایی دارد و به دلیل برخورداری از گونه های گیاهی و جانوری متعدد بسیار ارزشمند می باشد هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های این تالاب بازدید می کنند که شما نیز در سفر خود به این منطقه از جاذبه های متعددی بازدید خواهید کرد. گونه های مختلف پرندگان موجب جذابیت بی شمار در این تالاب شده اند و با وجود این پرندگان چشم اندازهای این تالاب  در هنگام غروب دیدنی تر می شود سفر به این گونه از مناطق دارای جذابیت های زیادی است و شما گردشگران علاوه بر اینکه می توانید از چشم اندازهای طبیعی تالاب بازدید کنید این امکان را دارید تا از گونه های جانوری این منطقه نیز دیدن نمایید. آشنایی با این تالاب شما را با یکی از مناطق دیدنی در اراک آشنا می توانید و اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار خواهد داد این تالاب در فاصله ۱۵ کیلومتری از اراک واقع شده است و یکی از مکان های دیدنی مهم در این منطقه است. تجربه بازدید از این تالاب برای خیلی از گردشگران مهیج خواهد بود و با قدم زدن در اطراف این تالاب نیز می توانید از چشم اندازهای بیشتری دیدن کنید که در ادامه این بخش با آن ها آشنا خواهید شد.

دیدنی های میقان

تالاب میقان را بشناسید:

این تالاب وسیع به دلیل برخورداری از گونه های گیاهی و جانوری ارزشمند خود بسیار مورد توجه است به ویژه اینکه دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی نیز می باشد این تالاب وسیع ۲۵ هزار هکتار است و در میان تالاب های ایران بسیار شناخته شده است و این تالاب یکی از مهم ترین و بزرگ ترین تالاب های ایران است و در میان گردشگران ایرانی دارای جذابیت بی شماری است این تالاب مکان مناسبی برای پرندگان مهاجری است گونه های مختلفی از پرندگان که در این تالاب دیده می شوند از گونه های نادر هستند و از این جهت دارای اهمیت می باشند در سال های اخیر نیز به دلیل محافظت از این پرندگان این منطقه مورد محافظت واقع شده است. از مهم ترین جاذبه های دیدنی در این تالاب می توان به پرنده نگری اشاره نمود دیدن این پرندگان در هنگام غروب خورشید نیز می تواند بسیار جذاب و بکر باشد که توصیه می کنیم تا از این چشم انداز دیدن کنید.

طبیعت میقان

چه جاذبه هایی در این تالاب می بینید؟

در بسیاری از فصل های سال تالاب میقان دارای چشم اندازهای متفاوتی است و می تواند از سوی گردشگران مورد توجه قرار گیرد خیلی از گردشگران ممکن است در فصل سرما به این منطقه سفر کنند و از جاذبه های متعدد این منطقه در این فصل بازدید کنند در فصل سرما می تواند این تالاب از جاذبه های بی شماری برای گردشگران برخوردار باشد که بسیار جذاب است. این تالاب یکی از مهم ترین جاذبه های اراک است و به عنوان تالاب سفیدپوش شناخته می شود در فصل سرما برف زیادی در این منطقه حاکم می شود و تمام زمین های این منطقه را سفیدپوش می کند در قسمتی دیگر از این تالاب ها نیز باید فلس های نمکی را مشاهد کنید که منطقه پوشانده اند.

دیدنی های تالاب میقان

 از دیگر جاذبه هایی که می توانید در اطراف این تالاب مشاهده کنید می توان به گونه های گیاهی مختلف اشاره کرد این تالاب دارای آب هایی بسیار زلال است و دارای گونه هایی از گیاهاین شوری پسند چشم اندازهای این تالاب برای بسیاری از گردشگران مورد توجه است. شاید یکی دیگر از لذت هایی که با بازدید از این منطقه تجربه می کنید لذت شنیدن صدای فوجی مرغابی ها و فلامینگوها باشد که آرامش خاصی را به این منطقه القا کرده اند و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرند. درنا نیز یکی دیگر از گونه های پرندگان در این منطقه هستند از دیگر چشم اندازهای زیبایی که در این منطقه دیده می شود می توان به طبیعت آن اشاره نمود.

شاید تاکنون نام موزه چهار فصل حمام را شنیده باشید مساحت این حمام ۱۶۰۰ متر مربع است این حمام در شمار بزرگ ترین حمام های ایران است و دارای جاذبه های بسیار زیادی است این حمام دارای بخش های مختلفی است کاشی هایی که در ساخت این حمام به کار رفته است جذابیت زیادی به این بنا بخشیده است. این موزه بخش های مختلف مردم شناسی و باستان شناسی است و دارای اهمیت بسیار زیادی برای گردشگران می باشد خیلی از گردشگران این سوال برایشان ایجاد می شود که چه فصلی به تالاب میقان سفر کنند در بسیاری از فصل های سال می توانید از چشم اندازهای گوناگونی در این تالاب بازدید کنید و چشم اندازهای مختلفی را مشاهده کنید.

جاذبه های میقان

چشم اندازهای تالاب در فصل های مختلف سال:

این تالاب در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی است زمستان فصل مناسبی برای گردشگران می باشد اما با وجود سرمایی که در این منطقه حاکم است می توانید فصل های دیگر را برای سفر خود انتخاب کنید در زمستان چشم اندازهای این تالاب نیز دارای جذابیت می باشد. بهار و تابستان نیز دارای چشم اندازهای زیادی است و این منطقه بسیار سرسبز است شما گردشگران باید بدانید که در سفر به این منطقه باید امکانات مناسبی را در اختیار داشته باشید تا در طول سفر بتوانید از امکانات تفریحی این منطقه بیشتر لذت ببرید.

داشن کفش های مناسب و لباس های گرم برای گردشگران در این منطقه الزامی است همچنین باید مواد غذایی مورد نیاز را به همراه داشته باشید برای اقامت در این منطقه نیز می توانید از امکاناتی که همراهتان است استفاده کنید تالاب میقان یکی از مکان های دیدنی اراک برای گردشگران است که باید از آن بازدید کنید. اراک دارای جاذبه های بی شماری است که از شمار آن ها می توان به روستای انجدان اراک اشاره نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو