قائدی یک سر و گردن بالاتر از همه

این هفته سه نفر برتر لیگ قهرمانان ایرانی هستند. مهدی قائدی که یک گل زیبا زد و یک پاس گل هم داد، با دریافت نمره بسیار خوب ۶/ ۸ جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و اولین گلزنی خود در آسیا را با کسب جایزه بهترین بازیکن هفته خاطره‌انگیزتر کرده است. ستاره ریزنقش خط حمله استقلال با ضربه فنی‌اش در دقایق میانی نیمه اول، گره بازی با الاهلی را باز کرد و اجازه نداد کار صعود برای آبی‌ها سخت شود. دروازه‌بان الاهلی تا پیش از آن گل روز خوبی را پشت سر گذاشته بود و می‌رفت تا کار برای استقلال دشوار کند؛ اما شوت قائدی راهی جز تسلیم شدن برای او باقی نگذاشت.

سجاد و احسان دوم و سوم شدند

در رتبه دوم سجاد شهباززاده و احسان پهلوان به‌صورت مشترک با نمره ۷/ ۷ قرار دارند. سجاد پنج‌شنبه دومین گل سپاهان را وارد دروازه السد قطر کرد. احسان پهلوان هم نقشی پررنگ در صعود سرخ‌ها ایفا کرد و با دو پاس گل، شبی درخشان را پشت سر گذاشت. کوجو لابا که مقابل النصر عربستان موفق به گلزنی شد، جلال‌الدین ماشاریپوف که دروازه شهر خودرو را باز کرد و حالا آماده دیدار با استقلال می‌شود به همراه هاشم علی ستاره السد در برابر سپاهان، دیگر بازیکنان این لیست هستند که همگی نمره ۶/ ۷ را گرفته‌اند.

جایگاه گلزنان پرسپولیس

دو جایگاه بعدی به گلزنان پرسپولیس اختصاص دارد که هر دو از کنفدراسیون فوتبال آسیا نمره ۵/ ۷ دریافت کرده‌اند. شجاع خلیل‌زاده که در دقیقه دوم و روی ارسال دقیق پهلوان موفق به گلزنی شد در کنار عیسی آل‌کثیر که با ضربه سری تماشایی سانتر احمد نوراللهی را به ثمر نشاند، نیز دو بازیکن برتر دیگر آسیا هستند. نکته جالب اینکه برای اولین بار پنج بازیکن ایرانی در فهرست برترین‌های هفته لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ قرار گرفته‌اند و همگی نیز نمره نزدیکی با هم دارند.

مشتری پیدا می‌کنند؟

در عین حال اما درخشش بازیکنان ایرانی در قطر، احتمال ترانسفر آنها را هم افزایش می‌دهد. به هر حال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به‌طور متمرکز درحال برگزاری است و استعدادیاب‌ها به‌طور قطع نمایش همه بازیکنان را زیر ذره‌بین برده‌اند. از این جهت درخشش در این مسابقات، قیمت بازیکنان ایرانی را هم افزایش می‌دهد؛ آنچه البته شاید خوشایند باشگاه‌ها نباشد!