پگاه ارضی: اکران آنلاین فیلم‌ها بهتر از اکران در زمان مرده است

73

1399/7/5

11:07


کارگردان فیلم سینمایی "نبات" می‌گوید گذشت زمان اثربخش بودن شیوه اکران آنلاین را نشان خواهد داد و اکنون قضاوت این مسئله دشوار است.

پگاه ارضی: اکران آنلاین فیلم‌ها بهتر از اکران در زمان مرده است

سرویس سینمایی هنرآنلاین: پگاه ارضی کارگردان فیلم سینمایی "نبات" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: در حال نگارش فیلمنامه اثر جدیدم هستم که به‌زودی نگارش آن به اتمام می‌رسد و از آنجایی که بحث پیش‌تولید فیلم برایم مهم است و معتقدم می‌توان با یک پیش‌تولید درست هزینه‌های تولید را کنترل کرد، سال آینده فیلم را خواهم ساخت. این کار همانند "نبات" یک درام اجتماعی است.

او درباره انتخاب عنوان فیلم توضیح داد: سخت‌ترین قسمت برای من همواره انتخاب عنوان اثر است و وقتی کار نگارش تمام شد، روی اسم آن فکر می‌کنم تا عنوانی را انتخاب کنم که هم ساده باشد و هم معنا داشته باشد. نه لزوماً به این معنا که بخواهد موضوع را به مخاطب بگوید، اما باید فلسفه‌ای در خود داشته باشد.

این کارگردان در ادامه و در پاسخ به این سؤال که آیا اکران آنلاین تا چه اندازه در وضعیت فیلم‌ها اثرگذار است، بیان کرد: این تخصص من نیست و به تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادار برمی‌گردد که ممکن است در این شرایط ضررهای جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد شود، اما به نظرم در حال حاضر اکران آنلاین گاهی بهتر از اکران در زمان مرده است. در طول سال یکسری زمان خوب برای اکران داریم و باقی زمان‌ها خیلی شرایط مناسبی برای اکران نیستند، بنابراین اکران آنلاین می‌تواند کمک‌کننده باشد. ضمن این که وضعیت حال حاضر تمام صنایع را در دنیا درگیر کرده و این تنها مختص به ایران نیست. فکر می‌کنم باید زمان بدهیم تا بتوان درباره اثربخش بودن این شیوه اکران نظر داد، قضاوت کردن در وسط ماجرا دشوار است.

ارضی در پاسخ به این سؤال که آیا خود او حاضر به اکران اثرش به شکل آنلاین هست یا نه، گفت: بستگی به این دارد که چه پیشنهاد‌هایی داشته باشم و چه بلایی سر سینماها بیاید. با توجه به شیوع کرونا باز کردن سالن‌ها اشتباه است، اما باید دید این اتفاق تا چه زمانی جلو می‌رود. ضمن این که این بحران درست مدیریت نشد. اگر قرار باشد تا دو سال آینده اکران نداشته باشیم و از آنجایی که پس از بازگشایی سالن‌ها نیز فیلم‌های بسیاری در صف اکران قرار می‌گیرند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت دو سال دیگر به شما اکران می‌رسد، بنابراین اگر مجبور باشید در طولانی‌مدت در صف اکران بمانید، قطعاً من ترجیح می‌دهم فیلمم را به شکل آنلاین اکران کنم، چون فیلم باید به دست مردم برسد. هدف تمام فیلمسازان و هنرمندان رساندن اثرشان به دست مردم است، اما در بهترین زمان و شکل ممکن. ضمن این که یکسری از فیلم‌ها تاریخ مصرف دارند و به موضوعات روز جامعه می‌پردازند، که اگر اکران نشوند ضربه می‌خورند. در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در سینما سرمایه‌گذاری کرده‌اند، علاوه بر این که زمان از دست می‌رود پولشان نیز ازدست‌رفته است. وقتی سرمایه‌گذاران از سینما بروند، قطعاً تولید فیلم نیز از بین می‌رود. بنابراین امیدوارم تدبیری در نظر گرفته شود و حداقل شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که ضرر وجود نداشته باشد و اصل سرمایه به صاحبان آثار بازگردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو