حمیدرضا نوربخش: "علمدار" پروژه‌ای درخشان است

107

1399/7/5

11:07


خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی ایران ابراز امیدواری کرد موسیقی نمایش "علمدار" توسط مردم دیده شود و در آینده نیز بیشتر شاهد چنین اجراهایی باشیم.

حمیدرضا نوربخش: "علمدار" پروژه‌ای درخشان است

 سرویس موسیقی هنرآنلاین: حمیدرضا نوربخش خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی ایران پس از تماشای موسیقی نمایش "علمدار" درباره این اجرا گفت: اجرای بسیار خوبی بود. آن‌ها در فرصت بسیار کوتاه یک کار طاقت‌فرسا و پرزحمتی را انجام دادند.

او ادامه داد: مجموعه عوامل این پروژه هنرمندان حرفه‌ای و درجه یکی هستند. طبیعتاً وقتی این مجموعه کنار هم قرار می‌گیرند انتظار می‌رود که یک کار خوب ارائه بدهند و همین‌طور هم شد. آقای پارسایی کارگردانی خوبی داشتند و بردیا کیارس هم درخشان بود.

وی با اشاره به اینکه ما در کشورمان موسیقی آیینی کم داریم، ادامه داد: برخلاف اینکه در موسیقی اقوام و نواحی‌مان این نوع موسیقی را از دوره گذشته درخشان داشته‌ایم، اما در بخش‌های ارکستری و سایر بخش‌ها این نوع موسیقی‌ وجود ندارد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران عنوان کرد: به نظر من خوب است که ما موسیقی سوگ هم داشته باشیم. به هر حال موسیقی در زندگی همه مردم و در همه بخش‌ها ساری و جاری است.

نوربخش اظهار داشت: موسیقی حرف‌ها، پیام‌ها، اقتضائات و حالت‌های مختلف دارد. طبیعتاً ما در این بخش هم می‌توانیم موسیقی‌های درخشانی مانند همین پروژه "علمدار" که شاهدش بودیم را داشته باشیم. ما باید به سمتی برویم که این نوع موسیقی‌ها بیشتر ساخته شود.

وی در پایان ضمن خسته نباشید به همه عوامل پروژه "علمدار" خاطرنشان کرد: من باید از جناب آقای افضلی و مجموعه بنیاد رودکی هم تشکر کنم چون این زحمت روی دوش آن‌ها بوده است. امیدوارم این اجرا توسط مردم دیده شود و در آینده نیز بیشتر شاهد چنین اجراهایی باشیم.

موسیقی نمایش "علمدار" با آهنگسازی پوریا خادم و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و گروه آوازی به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص اجرا می‌شود. این پروژه با حضور و همکاری افتخاری هنرمندانی همچون پرویز پرستویی، داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان، هادی حجازی‌فر و با مشارکت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و موسسه خادمین علی ابن ابیطالب (ع)، با اهداف خیرخواهانه، اول تا ششم مهرماه با تماشاگران محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت آنلاین ساعت 21 در تالار وحدت اجرا می‌شود. کلیه درآمدهای این برنامه صرف امور خیریه در مناطق محروم کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو