حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود در ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: عدم رعایت کافی مردم ما را دچار مشکل می‌کند. مساله دیگر کاهش نظارت است. اقدامات ناکافی مشکلات را بیشتر می‌کند. در این هفته‌های اخیر گزارشاتی وزارت بهداشت داده که این بیماری جوانان را نیز بیمار می‌کند. ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند. ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.

وی ضمن بیان جلسه پنج شنبه خود با روسای کمیته‌های ستاد، اضافه کرد: فعلا در تهران برای کسی که ماسک نمی‌زند به سادگی از آن عبور نمی‌کنیم. افراد باید به کسی خدمت دهند که ماسک داشته باشند. بنا شد برای کسانی که ماسک ندارند مجازات تعیین شود.

روحانی گفت: پیش بینی کردیم افرادی که به اشخاصی که ماسک ندارد خدمت می‌دهند مسئول هستند، آنها فقط باید به فردی که ماسک زده خدمات بدهند اگر فردی ماسک ندارد نباید به وی خدمات داده شود، چه در تاکسی، اتوبوس، بازار و پاساژ و یا بانک خدمت گیرندگان باید ماسک داشته باشند، خدمت دهنده موظف است مراعات کند اگر مراعات نکند با او برخورد خواهد شد که چهارچوب آن مشخص می‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید طرحی آماده شود که فردی که در زمان حضور در جامعه ماسک زدن را مراعات نمی‌کند نیز که چگونه با وی برخورد شود، البته با اندازه کافی وسایل وابزار داریم که تشخیص بدهیم چه کسی در خیابان و پیاده‌رو ماسک ندارد و می توانیم آنها را شناسایی کنیم.از این طریق برای افرادی که ماسک زدن را مراعات نمی کنند مجازات در نظر بگیریم که قرار شد تا پایان هفته این موضوع بررسی و تکمیل شود و در جلسه کمیته‌های تخصصی در روز پنجشنبه مطرح شود و شنبه بعد در ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.