احتمال جاری شدن سیل در مناطق شمالی کشور

41

1399/7/5

13:09


احتمال جاری شدن سیل در مناطق شمالی کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در بخش‌های شمالی آذربایجانی‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و برای سایر مناطق پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.


وی ادامه داد: از فردا با شمالی شدن جریانات هوا بر روی سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و به تدریج در خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان شاهد بارش باران هستیم و روز دوشنبه علاوه بر ادامه بارندگی‌ها در این مناطق گستره بارش‌ها خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان را نیز در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد، اظهار کرد: شدت بارش‌ها فردا در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش می‌یابد.


رفیعی افزود: روز دوشنبه استان‌های مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بیشترین بارش‌ها را دارند و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق وجود دارد.


وی بیان کرد: روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی‌ها همچنان در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و همچنین مناطق مرکزی کرمان ادامه دارد و از نظر شرایط دمایی از روز دوشنبه تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر دمای هوای ۶تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.


این کارشناس سازمان هواشناسی توصیح داد: برای مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.


رفیعی با اشاره به اینکه روز‌های دوشنبه و سه شنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل همچنان با وزش باد شدید و خیزش گرد‌وخاک مواجه هستیم، عنوان کرد: دریای خزر به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی آن از فردا تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است.


وی در خصوص آخرین وضعیت آب هوایی پایتخت متذکر شد: آسمان تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد همراه است و حداکثر دمای آن امروز به ۳۱ درجه و حداقل دمای تهران فردا به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو