اولیویا تروی که به عنوان عضو کمیته ضربت مقابله با کروناویروس کاخ سفید و همچنین مشاور امور مبارزه با تروریسم و امنیت داخلی مایک پنس، معاون رئیس جمهورآمریکا کار کرده، چندی پیش دولت را ترک کرد و تبدیل به یک منتقد کاخ سفید شد.

او گفت، زمانی که در کمیته ضربت بوده مذاکراتی پشت درهای بسته با کارمندان دیگر داشته و اظهارات اخیر دونالد ترامپ درخصوص اینکه متعهد به انتقال قدرت صلح آمیز نیست، او را نگران ساخته است.

او به سی ان ان گفت: این برای من ترسناک است چون صادقانه بخواهم بگویم، من در زمان منصبم در کاخ سفید گفتگوهایی پشت درهای بسته با کارمندان کاخ سفید و دیگر مقامهای دولت از جمله کسانی در جامعه اطلاعاتی داشتم و در این گفتگوها ما عملا درباره این بحث کردیم که چه می‌شود اگر ترامپ شکست بخورد و از ترک ریاست جمهوری خودداری کند و یا در وضعیتی بهتر چه می‌شود اگر برنامه او این باشد که با وجود پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری باز هم به دنبال چهار سال ریاست جمهوری دیگر باشد و آیا بعد از دور دوم ریاست جمهوری این سمت را ترک می‌کند؟

اولیویا تروی در نکوهش پاسخ ترامپ به بحران شیوع کووید ۱۹ تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا می‌تواند آن را یک حقه بخواند اما حقیقت این است که ما موارد ابتلای فزاینده‌ای داشته‌ایم و من مشاهده نمی‌کنم که رئیس جمهور مسیری که ما برای پاسخ به این وضعیت در پیش گرفته‌ایم را تغییر دهد.

تروی تاکید کرد: رئیس جمهور زمانی که می‌گوید دارد شوخی می‌کند در حقیقت دارد یک حقیقت نصفه و نیمه را می‌گوید.