ژلیش ناخن چیست؟ + نکات مهم و عکس

ژلیش ناخن چیست؟ + نکات مهم و عکس


منبع: زیبامون

2,133

1399/7/5

13:35


در این بخش از زیبامون به تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با ژلیش ناخن بدونید اشاره کردیم. با ما همراه باشید.

ژلیش ناخن چیست؟ + نکات مهم و عکس

مانیکور کردن و ایجاد ظاهر یکدست و مرتب برای ناخنها یکی از کارهای زیبایی هست که تقریبا برای تمام خانم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست و سعی میکنند تا وقت و هزینه کافی رو برای این کار در نظر بگیریند!

ژلیش کردن ناخن، یکی از کارهای مربوط به افزایش زیبایی ناخن‌هاست که به شما این امکان رو میده تا ظاهری درخشان، شیک و خوش‌رنگ برای ناخنها به وجود بیارید و مانیکور ماندگاری داشته باشید.

سوالی که در این مواقع پیش میاد این هست که ژلیش ناخن دقیقا چی هست؟ چه تفاوتی با لاک معمولی داره؟ آیا ژلیش ناخن با کاشت ناخن متفاوت هست؟ روش انجام ژلیش ناخن چه جوریه؟ و سوالاتی از این دست!

با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید تا با تمام چیزهایی که لازمه در رابطه با ژلیش ناخن بدونید آشنا بشید و بعد اینکار رو با خیال راحت برای افزایش زیبایی ناخن‌های خود انجام بدید!

 

ژلیش ناخن چیست؟

لاک زدن ناخن‌ها با استفاده از لاک ژل (Gel polish) به ژلیش ناخن معروف هست. لاک ژل از مونومرها و الیگومرهای اکرلیک ساخته شده که وقتی در زیر نور ماورابنفش UV قرار میگیره، بهم متصل میشن و ظاهری فوق العاده درخشان رو بر روی ناخن به وجود میارن.

این فرآیند که معمولا در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه انجام میگیره، باعث تبدیل شدن لاک ژل مایع به یک پوشش مقاوم و براق بر روی ناخن‌ها میشه و ماندگاری خیلی زیادی نسبت به لاک ناخن معمولی داره.

از انجایی که ژلیش ناخن حتما باید با استفاده از دستگاه UV خشک بشه، اینکار خیلی سریع انجام میگیره و معمولا 4 برابر لاک ناخن معمولی بر روی  ناخن‌ها ماندگاری داره و به شما این امکان رو میده تا چند هفته از زیبایی و درخشان بودن لاک ناخن خود لذت ببرید!

 

ژلیش ناخن با لاک قرمز

 

حتما بخوانید: معرفی بهترین برندهای لاک ناخن ژله ای (Gel Nail Polish)

 

چه تفاوتی بین ژلیش و کاشت ناخن وجود داره؟

ژلیش ناخن و کاشت ناخن کاملا با یکدیگر متفاوت هستند؛ کاشت ناخن معمولا با استفاده از پودر مخصوص و مایع لیکوئید انجام میگیره، شکل و فرم ناخن‌ها رو تغییر میده و ظاهری یکدست، یک اندازه و حتی بلندتر رو با توجه به سلیقه شما، برای ناخنها به وجود میاره و باعث میشه تا استحکام و مقاومت ناخن چند برابر بیشتر بشه.

اما ژلیش ناخن، نوعی لاک ناخن هست که معمولا بعد از مانیکور کردن بر روی ناخن طبیعی زده میشه و با استفاده از دستگاه UV خشک میشه. لاک ژل ماندگاری بالاتری داره، خیلی سریع خشک میشه، لب پَر نمیشه، تا مدتهای طولانی ظاهر درخشان و براق خودش رو حفظ میکنه، دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هست و میشه بر روی هر اندازه از ناخن چه کوتاه و چه بلند مورد استفاده قرار داد.

ژلیش ناخن تاثیری در افزایش مقاومت ناخن نداره و فقط باعث میشه تا لاک ناخن شما برای مدت زمان طولانی بدون آسیب دیدگی روی ناخن باقی بمونه و ظاهر زیبایی برای ناخنها به وجود بیاره.

 

لاک ژل رنگارنگ

 

حتما بخوانید: لمینیت ناخن طبیعی چیست؟

 

نکات مهم در ژلیش ناخن

 

آیا لاک ژل یا ژلیش ناخن بدون دستگاه UV خشک میشه؟

خیر! لاک ژل فرمولاسیون متفاوتی نسبت به لاک ناخن معمولی داره و به همین دلیل برای خشک شدن به دستگاه UV و نور ماورابنفش نیاز داره تا بتونه به خوبی روی ناخن خشک بشه.

 

ماندگاری ژلیش ناخن چقدر هست؟

ماندگاری ژلیش ناخن در درجه اول یه رشد ناخنهای شما بستگی داره. به طور متوسط ژلیش ناخن 2 تا 3 هفته ماندگاری داره و اگر در این مدت زمان، ناخن شما رشد کمی داشته باشید میتونید مدت زمان بیشتری صبر کنید و بعد برای ترمیم ژلیش ناخن به سالن زیبایی مراجعه نمایید.

 

ژلیش ناخن رنگارنگ

 

حتما بخوانید: راهنمای انتخاب انواع لاک: از لاک ناخن آینه ای و مخملی تا ژله ای

 

چگونه ماندگاری ژلیش ناخن را افزایش دهیم؟

همه چیز به نحوه مراقبت شما از ناخن‌هاتون بستگی داره! در مرحله اول باید ناخن‌هایی که لاک ژل به آنها زده شده رو برای مدت زمان معین درون دستگاه UV قرار بدید تا به طور کامل خشک شوند. 

در هنگام شستن ظرف، لباس و غیره حتما از دستکش استفاده کنید، برای کار کردن، باز کردن بسته بندی محصولات و غیره به هیچ عنوان از ناخنهای خود استفاده نکنید و همه کارهای خود رو با انگشت انجام بدید.

ناخنهاتون رو تحت فشار قرار ندید و در هنگام استفاده از وسایل زیر و خراش دهنده مثل سیم ظرفشویی، اسکاچ و غیره حتما دستکش بپوشید.

 

آیا ژلیش ناخن بی خطر هست؟

اگرچه گفته میشه که اشعه ماورابنفش برای پوست مضر هست، اما اشعه UV که برای خشک کردن لاک ژل مورد استفاده قرار میگیره، بسیار ضعیف و کم خطر هست و هیچ تاثیر منفی بر روی پوست نداره. اما اگر پوست حساس دارید بهتره قبل از قرار دادن دستهای خود درون دستگاه UV، حتما کرم ضد آفتاب بزنید و یا از دستکش‌های مخصوص و محافظ در برابر اشعه UVA استفاده کنید.

 

چگونه میتوان ژلیش ناخن را پاک کرد؟

لاک ژل، مقاومت خیلی بالایی نسبت به لاک ناخن معمولی داره و نمیشه به راحتی این لاک ناخن رو با استفاده از استون پاک کرد. به همین دلیل توصیه میشه که برای پاک کردن لاک ژل حتما به سالن مخصوصی که برای انجام ژلیش ناخن مراجعه کردید، برید و این کار رو توسط افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه انجام بدید تا این کار به روش صیحیح و بدون آسیب دیدن ناخنها انجام بگیره.

برای پاک کردن ژلیش ناخن، حتما باید ناخنها برای مدت زمان مشخص، درون استون قرار بگیرید تا ژل سفت شده روی ناخن شل بشه و بتونید از روی ناخن جدا کنید. 

شما میتونید آموزش پاک کردن لاک های ژله ای در خانه رو با کلیک کردن بر روی نوشته آبی رنگ یاد بگیرید.

 

پاک کردن ژلیش ناخن

 

آیا ژلیش به ناخنها آسیب وارد میکنه؟

لاک ناخن ژل یا ژلیش ناخن به خودی خود، به ناخنها آسیبی وارد نمیکنه. اما پاک کردن و جدا کردن غیر اصولی لاک ژل از روی ناخن میتونه باعث آسیب دیدن ناخنها بشه. 

 

عکس ژلیش ناخن

 

لاک ناخن ژل پاستلی و رنگارنگ روی ناخن

 

لاک ناخن ژل پاستلی و رنگارنگ روی ناخن

 

دیزاین ناخن جذاب با لاکژل آبی و سورمه ای

 

دیزاین ناخن جذاب با لاکژل آبی و سورمه ای

 

طراحی ناخن ساده با لاک ژل سفید و مشکی

 

طراحی ناخن ساده با لاک ژل سفید و مشکی

 

مدل ژلیش ناخن طبیعی با رنگهای پاییزی

 

ژلیش ناخن طبیعی با رنگهای پاییزی

 

ژلیش ناخن طبیعی با لاک توسی و سفید

 

ژلیش ناخن طبیعی با لاک توسی و سفید

 

لاک ژل ساده روی ناخن طبیعی

 

لاک ژل ساده روی ناخن طبیعی

 

مدل ژلیش ناخن ۲۰۲۰

 

مدل ژلیش ناخن 2020 با رنگهای مات

 

مدل ژلیش ناخن 2020 با رنگهای مات

 

ژلیش ناخن 2020 طبیعی با طرح چشم نظر

 

ژلیش ناخن 2020 طبیعی با طرح چشم نظر

 

مدل ژلیش ناخن طبیعی ساده و شیک

 

مدل ژلیش ناخن ساده و شیک

 

مدل ژلیش ناخن 2020 با لاک ژل بنفش و طلایی

 

مدل ژلیش ناخن 2020 با لاک ژل بنفش و طلایی

 

حتما بخوانید: دیزاین و طراحی ناخن مدرن و جدید با لاک ژل

 

لاک ژل چشم گربه ای

 

لاک ژل چشم گربه ای جذاب

 

لاک ژل چشم گربه ای جذاب

 

جدیدترین طرح ژلیش ناخن با لاک ژل چشم گربه ای سورمه ای

 

جدیدترین طرح ژلیش ناخن با لاک ژل چشم گربه ای سورمه ای

 

ژلیش ناخن طبیعی با لاک ژل چشم گربه ای سبز

 

ژلیش ناخن طبیعی با لاک ژل چشم گربه ای سبز

 

لاک ژل بنفش مات و براق بر روی ناخن طبیعی

 

لاک ژل بنفش مات و براق بر روی ناخن طبیعی

 

لاک ژل چشم گربه ای جذاب با طراحی زمستانی

 

لاک ژل چشم گربه ای جذاب

 

مدل ژلیش ناخن با لاک چشم گربه ای قرمز

 

مدل ژلیش ناخن با لاک چشم گربه ای قرمز

 

حتما بخوانید: ناخن چشم گربه ای، مگنتی

 

سخن آخر

لاک ژل نوعی لاک ناخن هست که حتما باید با استفاده از دستگاه UV خشک بشه و ماندگاری خیلی بالایی نسبت به لاک معمولی داره و همچنین ظاهر درخشان و زیبایی رو برای ناخنها به وجود میاره. لاک ژل یا ژلیش ناخن معمولا بعد از مانیکور ناخن مورد استفاده قرار میگیره و روش استفاده از این لاک هم درست شبیه به لاک ناخن معمولی هست با این تفاوت که لاک ژل در هوای آزاد به هیچ عنوان خشک نمیشه و حتما باید ناخنها رو درون دستگاه مخصوص قرار بدید.

لاک ژل دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هست و میشه طرحها و دیزاین‌های مختلفی رو با این لاک بر روی ناخن به وجود آورد. لاک ژل ظاهر طبیعی ناخن ها رو حفظ میکنه و برخلاف کاشت ناخن، هیچ تاثیری در افزایش مقاومت و استحکام ناخنهای طبیعی نداره.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو