روایت مهران مدیری از دوران طولانی ممنوع الکاری و سختی‌هایی که بر او گذشت + ویدیو

روایت مهران مدیری از دوران طولانی ممنوع الکاری و سختی‌هایی که بر او گذشت + ویدیو


منبع: روزیاتو

71

1399/7/5

14:09


مهران مدیری ، کارگردان و مجری سرشناس کشورمان در سال های اخیر یکی از چهره های پرکار و البته جنجالی در میان سلبریتی ها بوده است. مدیری در یک مصاحبه که اخیراً انجام داده در مورد عواقب ممنوع الکاری خود و تیمش بعد از ساخت سریال طنز «ساعت خوش» و روزگار سختی که این موضوع برایش رقم زده گفته است. وی در مورد سوال مجری که از وی می پرسد دلیل ممنوع الکاری وی و تیم کاری اش چه بوده چنین می گوید: «من هیچ وقت نفهمیدم. ببینید سال ۷۳ که ساعت خوش به اوج خودش رسید یهو روی بُرد زدن که ممنوع الکار، همه، من چهار سال چون کارگردان و لیدر ماجرا بودم، بچه های دیگه حدود یک سال دو سال فکر می کنم، که حتی یادمه تصویربردارها و صدابردارهای اون کار هم ممنوع الکار شدن، یعنی تا این حد، عوامل فنی حتی!».

روایت مهران مدیری از دوران طولانی ممنوع الکاری و سختی‌هایی که بر او گذشت + ویدیو

مهران مدیری در ادامه سخنانش در مورد ممنوع الکاری خود و عوامل مجموعه «ساعت خوش» که اتفاقی بی سابقه بود چنین می گوید: «فقط تلویزیون هم نبود، ممنوع الکار در تلویزیون، سینما، تئاتر. من یادمه ورودم به تئاتر شهر ممنوع بود. ورودم به جام جم ممنوع بود، یعنی یه بار من رفتم وارد جام جم شدم، رفتم بچه های رادیو رو ببینم که اونموقع رفته بودن در تلویزیون، ریختن منو گرفتن و اصلاً یه وضعی که کی راه داده تو رو توی سازمان. و بدترین سه چهار سال زندگیم بود».

مجری برنامه در ادامه از مدیری می پرسد که در آن سه چهار سال ممنوع التصویری و ممنوع الکاری چه می کرده که وی چنین پاسخ می دهد: «واقعاً نمی دونم، یعنی… حالا غم انگیزش نمی کنم قضیه رو ولی… به جایی رسید به لحاظ مالی که من دیگه نمی تونستم حتی نون و پنیر هم بخرم، یعنی دیگه کسی نبود که ازش پول قرض کنم و یه موقع هایی برای مثلاً هزار تومن که یک نون بخرم، بچم هم کوچیک بود اون موقع .. سه سالش بود فرهاد.. یه شبایی کشنه خوابیدیم واقعاً، یعنی بچه انقدر گریه کرد تا بیهوش شد و من یادمه اومدم توی کوچه انقدر عربده کشیدم و گریه کردم و داد زدم که صاحبخونمون اومد منو کشید تو گفت آقا می کشنت چیکار می کنی، ۴ ساله… همه ی موهام توی اون چهار سال سفید شد».

روایت مهران مدیری از دوران طولانی ممنوع الکاری و سختی‌هایی که بر او گذشت + ویدیو

مهران مدیری در سریال طنز «ساعت خوش»

مهران مدیری در ادامه صحبت هایش چنین می گوید :«هیچ کاری نمی تونستم بکنم و حتی چیزهای اولیه زندگی رو هم نمی تونستم تامین کنم و خیلی دوران عجیبی بود، یعنی وقتی به من گفتن می تونی از فردا بری سر کار و شروع کنی، من یک جنازه بودم که نه انرژی داره، نه انگیزه داره، نه جون داره، نه… و بعد هم تصویرم آزاد نشد، باز گفتن فقط می تونی کارگردانی کنی، تصویرت نباید دیده بشه و بعد از یکسال دوباره تصویرم هم آزاد شد. خیلی سال های عجیبی بود و من یادمه توی چهار سال، یازده بار اثاث کشی کردم، برای اینکه هر خونه ای که می رفتیم دو ماه سه ماه، بعد اجاره خونه نمی تونستیم بدیم می ریختنمون بیرون. و دیگه مثلاٌ… شاید خونه‌ی هفتم هشتم دیگه کارتن ها رو باز نمی کردیم چون می دونستیم باید دو ماه بعد اثاث کشی کنیم. خیلی دوران عجیبی بود، الان… این همه بادیگارد دارم!».

روایت مهران مدیری از دوران طولانی ممنوع الکاری و سختی‌هایی که بر او گذشت + ویدیو

مهران مدیری در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت. سریال “ساعت خوش” اولین اثری بود که در تلویزیون ساخت و باعث شهرت وی و بسیاری از کمدین‌ها شد. شب‌های برره، نقطه چین، پاورچین، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، جایزه بزرگ، باغ مظفر، قهوه تلخ، در حاشیه و هیولا از جمله سریال‌هایی است که مهران مدیری کارگردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: مهران مدیری به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد: «دورهمی» و «هیولا۲» از مهر۹۹

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو