کتاب "نوشدارویی پیش از مرگ سهراب" رونمایی شد+ عکس

68

1399/7/5

16:22


کتاب "نوشدارویی پیش از مرگ سهراب" حاوی ۶۰ خاطره از کادر پزشکی در عرصه دفاع مقدس که بخشی از تاریخ شفاهی حضور جامعه بزرگ پزشکی کشور در این دوران پرافتخار محسوب می شود، امروز رونمایی شد.

کتاب "نوشدارویی پیش از مرگ سهراب" رونمایی شد+ عکس

به گزارش بهداشت نیوز: احمد لاجوردی نویسنده این کتاب خاطرات برخی از پزشکان و نخبگان جامعه پزشکی کشور در هشت سال دفاع مقدس را بیان کرده و سعی دارد تا نسل جوان را بیش از پیش با ایثارگری این قشر فداکار آشنا کند.

این کتاب که در ۲ جلد منتشر شده حاوی ۶۰ خاطره از کادر پزشکی است که از جمله آنها می توان به حسن ابولقاسمی فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال، محمد اسماعیل اکبری فوق تخصص جراحی سرطان، حسین الیاسی فوق تخصص گوارش، خسرو ایازی متخصص جراحی و سید محمد پورحسینی متخصص ژنتیک پزشکی اشاره کرد.

محمد تقی تقدیری فوق تخصص اعصاب اطفال، معصومه جورجانی فارماکولوژیست، حسینعلی جلوه مقدم متخصص بیهوشی، احمد خالق نژاد طبری فوق تخصص جراحی اطفال، عباس خدایاری نمین متخصص جراحی فک و صورت، منوچهر دوایی جراح و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محمد حسین دهقان فیروزآبادی متخصص چشم و مصطفی ربانی متخصص جراحی مغز و اعصاب از دیگر کادر پزشکی هستند که خاطرات دوران دفاع مقدس آنان در این کتاب جمع آوری و منتشر شده است .

همچنین خاطرات دوران دفاع مقدس، فریدون عزیزی فوق تخصص غدد، بهرام عین الهی متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه، سید عباس فروتن فیزیولوژیست، محمد رضا کلانتر معتمد فوق تخصص جراحی عروق، علیرضا مرندی فوق تخصص نوزادان و ناصر سیم فروش متخصص ارولوژی در این کتاب منتشر شده است .

احمد لاجوردی نویسنده این کتاب در مقدمه آن آورده است: پشت خاکریزها استوار ایستادند. دشت های گلگون از خون شرف، ایثار، کوه های رفیع و سربلند و برف های سرخ شده از اثر زخم ها، دره های عمیق، شیارهای ناامن، سیم خاردارهای بی شمار از فاو، شلمچه، سوسنگرد، چزابه، بازی دراز، مهران، سردشت، هورالهویزه، .... شاهدند که در هشت سال دفاع مقدس از میهن چه عزیزانی رفتند، چه عزیزانی ماندند بی اندام و چه مادران، پدران و همسرانی ماندند در حسرت یک خداحافظی ساده یا گوری که بر آن نماز گذارند، مانده ها ماندند، ای کاش خوب می ماندند و خوب بمانند.

کتاب "نوشدارویی پیش از مرگ سهراب" به قلم احمد لاجوردی روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سرداران دوران دفاع مقدس در تالار شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو