با شیوع کرونا در کشور و رواج آموزش آنلاین، یکی از دغدغه افرادی که با این مقوله در ارتباط بودند،‌ از معلمان و اساتید تا دانش‌آموزان و دانشجویان، بحث  هزینه بالای اینترنت و به همین خاطر وزارت ارتباطات اقدام به رایگان‌سازی سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها و   اپلیکیشن شاد  برای مدارس کرد. همچنین چندی پیش از ارائه اینترنت هدیه به معلمان خبر داد.

دراین راستا محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توییتر نوشت: در شرایط کرونا و برای حمایت از آموزش مجازی کارآمد، هدیه ناقابلی برای اساتید دانشگاه‌های کل کشور آماده کرده‌ایم که با مراجعه به سایت ICTGIFT.IR می‌توانند بسته اینترنت هدیه ۱۲۰ گیگابایت را دریافت کنند.

جزئیات هدیه مخصوص دانشجویان به زودی اعلام می‌شود

همچنین پس از تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی، اعلام شد آی‌پی‌هایی که توسط دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات اعلام شود، رایگان است. حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- نیز اعلام کرد: برای رایگان کردن اینترنت دانشگاهی، لیستی از دانشگاه‌ها و وزارت علوم، وزارت بهداشت و مراکز حوزوی گرفتیم که ممکن است شامل همه دانشگاه‌های کشور نباشد. این لیست شامل آدرس سایت‌های آموزشی است که امکان آموزش آنلاین را داشته باشد.

در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خبر داد: جزئیات هدیه مخصوص دانشجویان نیز به زودی اعلام می‌شود.