قوانین چیدمان تخت خواب در اتاق های بزرگ و کوچک

قوانین چیدمان تخت خواب در اتاق های بزرگ و کوچک


منبع: آرگا

126

1399/7/5

19:06


در این مطلب شما عزیزان با ایده هایی جالب و زیبا برای چیدمان تخت خواب آشنا می شوید، اهمیت و پیچیدگی دیزاین اتاق خواب یکی از موارد قابل توجه در بحث دکوراسیون داخلی می باشد، که عنصر اصلی و تاثیر گذار آن دیزاین تخت خواب است.

قوانین چیدمان تخت خواب در اتاق های بزرگ و کوچک

تخت خواب نیز دارای انواع متنوع و مختلفی است که البته انتخاب مناسب تخت خواب و طرح و رنگ و مدل آن مناسب با سلیقه و نیاز منزل مطلبی جدا است، اما چیدمان تخت خواب با رعایت اصولی زبیا و کاربردی اهمیت ویژه خود را دارد که کدبانوهای باسلیقه می توانند مورد استفاده قرار دهند.

اصول چیدمان تخت خواب

دیزاین اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های منزل محسوب می شود، زیرا که داشتن یک خواب کافی و آرام نه تنها آرامش و سلامت فکری و روحی شما را در طول روز فراهم می کند، که در طولانی مدت نیز اینها را مهیا نموده و موجب داشتن عمری طولانی، رشدی مناسب و … می گردد، پس اهمیت داشتن یک دیزاین زیبا و آرامش بخش و تخت خوابی مناسب مورد توجه قرار می گیرد، در این مطلب بیشتر به چیدمان تخت خواب خواهیم پرداخت.

تمامی تخت خواب ها چه تخت خواب مدرن و چه تخت خواب کلاسیک، و چه تخت خواب یک نفره و چه تخت خواب دو نفره برای دیزاین در اتاق خواب بهتر است از یک سری قوانین و اصول پیروی کنند تا نظم و زیبایی را همراه با آرامش برای منزل خود به ارمغان بیاورید، برای این منظور نخست اینکه تخت خواب را به دیوار نچسبانید و مقداری فاصله میان دیوار و تخت خواب بگذارید، اگر تخت خواب دو نفره است، در صورت وجود بزرگ بودن اتاق و وجود فضای کافی بهتر است تخت خواب را در وسط اتاق جای می گیرد.

مکان قرار گیری تخت خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، پس سعی کنید تخت خواب در کنار پنجره واقع نشود، خوب است که تخت خواب از دو سمت با دیوار پوشانده شود و البته فاصله ی آن حفظ شود.

نکته دیگری که می توان بیان نمود؛ قرار ندادن تخت خواب در مکانی از اتاق که از در اتاق در معرض دید نباشد، و فاصله را در چیدمان آن رعایت کنید، به عنوان مثال برای جلوگیری از برخورد پای خود به پایین تخت بهتر است فاصله ای به اندازه ۷۰ سانتی متر را برای گذر خود در نظر بگیرید.

طراحی تخت خواب در اتاق خواب با روش های نو

چیدمان تخت خواب به بهترین نحو ممکن

چه خوب است نکته ی دیگری که در دیزاین تخت خواب می توان انجام داد، محل قرارگیری میز آرایش و آینه است، مکان قرارگیری آن باید به شکلی باشد که از بالای تخت داخل آینه را نبینید، همچنین علاوه بر این عدم مشاهده باید به گونه ای باشد که آینه نتواند محیط اتاق خواب را بازتاب دهد.

برای تزیین و امر زیباسازی از انواع وسایل تزیینی و اکسسوری ها بهره نبرید، به طوری که تمام فضای شما با این قبیل وسایل اشغال شده و ریخت و پاش و بی نظمی آرامش و آسایش شما را مختل نماید.

ایده هایی زیبا از چیدمان تخت خواب یکی از بخش های مهم اتاق خواب

برای کامل کردن بحث قرارگیری میز آرایش بهتر است پشت به نور قرار گیرد که در حقیقت به این وسیله از آن برای داشتن نور طبیعی می توان بهره برد.

ایده هایی متفاوت برای دکوراسیون تخت خواب

دیزاین پاتختی ها در اتاق خواب

انواع پاتختی ها در طرح و رنگ و ابعاد مختلف که بنا به سلیقه و محیط اتاق شما انتخاب می شود، این پاتختی ها به شکل قرینه در کنار تخت خواب با فاصله ای مناسب جای می گیرند، یعنی نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور باشد، که در هر دو صورت بای شما مشکل ساز می گردد، در فاصله ای قرار دهید که برای برداشتن وسایل مورد نیاز در طول شب به زحمت نیفتید، و البته در طول شب به دلیل نزدیک بودن بیش از حد با افتادن وسایل خواب شما را بر هم نریزد.

دیزاین تخت خواب در اتاق خواب با رعایت برخی اصول

و اما موضوع قرار دادن بالش ها بر روی تخت خواب، اغلب اوقات و در بسیاری از دیزاین ها تعداد زیادی بالش بر روی تخت قرار می گیرد که این کار به خاطر باور آنان به زیبایی بیشتر دکوراسیون اتاق خواب با این کار می باشد، اما در این نوع دیزاین آرامش را فدای زیبایی می کنند، اتاق خواب علاوه در کنار زیبایی به ایجاد فضایی آرام نیاز دارد، پس پیشنهاد می گردد از چیدمان بالش های زیاد بر روی تخت جلوگیری کنید.

 

نورپردازی

در بحث دکوراسیون نورپردازی اهمیت فوق العاده ای دارد، که تاثیر زیادی در زیباسازی و دیزاین اتاق خواب دارد، که البته برای انجام فعالیت ها در طول شبانه روز ضروری می باشد، در اتاق خواب نیز به همین شکل داشتن یک منبع تامین نور الزامی است، اما چه نوع آن؟

اغلب استفاده از لامپ های فلورسنت در بالای تخت خواب از استقبال خوبی برخوردار است که این لامپ ها به دلیل زیبا بودن و داشتن یک دکوراسیون شیک و لاکچری قابل توجه بوده، اما توصیه ما استفاده از چراغ خواب های رومیزی و چراغ خواب های دیواری می باشد که نور لازک برای مطالعه، خوردن دارو، و رفت و آمد در طول شب را تامین اما خواب شما را بر هم نمی زند.

ایده هایی نو و جدید از طراحی برای تمامی سلیقه ها

ایده هایی نو و متفاوت از دیزاین تخت خواب همراه با اصول

ایده هایی نو و متنوع از طراحی تخت خواب در اتاق خواب

دیزاین تخت خواب مدرن در دکوراسیون اتاق خواب شیک و امروزی

نمونه هایی خاص و منحصر به فرد از دکوراسیون تخت خواب

نمونه هایی بینظیر و جذاب از چیدمان تخت خواب برای تمامی سلیقه ها

چیدمان تخت خواب یکی از بخش های مهم اتاق خواب

نمونه هایی لاکچری و ناب از چیدمان تخت خواب

دکوراسیون تخت خواب به شکل اصولی

ایده هایی لاکچری و نو از طراحی تخت خواب

نمونه هایی ایده آل و ناب از دیزاین تخت خواب در منزل

ایده هایی خاص و نو از چیدمان تخت خواب

طراحی و دیزاین تخت خواب براغی تمامی سلیقه ها

طراحی تخت خواب در فضای کم

ایده هایی جالب برای چیدمان تخت خواب در اتاق خواب

ایده هایی خارق العاده و زیبا از دکوراسیون

دیزاین سلطنتی و زیبای اتاق خواب و تخت خواب آن

ایده هایی فوق العاده از دیزاین تخت خواب برای تمامی سلیقه ها

نمونه هایی متفاوت و جذاب از دیزاین تخت خواب

چیدمان تخت خواب برای تمامی سلیقه ها

گالری لوکسی از چیدمان تخت خواب

ایده هایی زیبا و جدید از دکوراسیون و طراحی تخت خواب

دیزاین تخت خواب و پاتختی و نورپردازی به دو صورت زیبا و کاربردی

ایده هایی نو و جذاب از چیدمان تخت خواب برای تمامی سلیقه ها

زیباسازی و طراحی تخت خواب در اتاق خواب

نمونه هایی منحصر به فرد از دیزاین و طراحی تخت خواب در منزل

دکوراسیون تخت خواب با رعایت اصول لازم و کاربردی

ایده هایی جذاب و نو از چیدمان تخت خواب برای تمامی سلیقه ها

ایده هایی نو و جدید برای دیزاین بهتر تخت خواب

نمونه هایی متفاوت از دکوراسیون تخت خواب

دکوراسیون فوق العاده تخت خواب مشکی رنگ لوکس

طراحی و دیزاین زیبای تخت خواب در اتاق خواب

نمونه هایی فوق العاده از دیزانی و تزیینات تخت خواب

دیزاین تخت خواب و پاتختی و چراغ مطالعه زیبا

مجموعه ای منحصر به فرد در امر دکوراسیون برای چیدمان تخت خواب

دکوراسیون تخت خواب برای تمامی سلیقه ها

ایده هایی منحصر به فرد و جذاب از طراحی تخت خواب در اتاق خواب

در این مطلب گالری شیکی از چیدمان تخت خواب را همراه با توضیحاتی مفید و کاربردی برای شما عزیزان جمع آوری و ارائه داده ایم، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته و با الگو برداری از این ایده ها بتوانید اتاق خواب و البته تخت خواب های خود را به شکلی زیبا دیزاین نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو