وظایف پرستار بیمار مبتلا به دیابت چیست ؟

وظایف پرستار بیمار مبتلا به دیابت چیست ؟


107

1399/7/5

19:12


وظایف پرستار بیمار مبتلا به دیابت چیست ؟

سلامت نیوز:
بیماری دیابت در شرایطی رخ میدهد که غده پانکراس انسولین کافی ترشح نمی نماید یا به صورت کلی ترشح انسولین در این غده کاهش می یابد.

این امر باعث می شود که بدن نتواند قند خون فرد را تنظیم کند. اگر پرستار بیمار مبتلا به دیابت هستید و از این بیماران مراقبت می نمایید می توانید با ارائه حمایت عاطفی ، ایجاد تغییر در سبک زندگی و کمک به وی برای مدیریت داروها ، به این بیماران در کنترل بیماری کمک نمایید.

وظایف پرستار بیمار مبتلا به دیابت چیست ؟


حمایت عاطفی
اگر مسئول پرستاری از یک بیمار مبتلا به دیابت شده اید و بیماری این فرد به تازگی تشخیص داده شده است ، احتمالاً فرد بیمار به دلایل شرایط بوجود آمده احساس ناراحتی و نگرانی زیادی می نماید.
پرستار بیمار مبتلا به دیابت می تواند از طریق پشتیبانی و حمایت عاطفی به بیمار کمک کند تا بیماری خود را مدیریت کند.
گوش دادن به نگرانی های بیمار مبتلا به دیابت در حمایت عاطفی او تاثیر گذار خواهد بود. فرد بیمار ممکن است نگران این موضوع باشد که کیفیت زندگی او پس از تشخیص این بیماری ممکن است با چه تغییراتی روبرو گردد.
اگر بیمار آماده صحبت در مورد نگرانی ها و ترس های خود است ، به صحبتهای او گوش دهید و هنگامی که از لحاظ روحی آماده شد ، به تهیه برنامه ای برای نحوه برخورد با بیماری دیابت اقدام نمایید. به عنوان پرستار بیمار مبتلا به دیابت به او اطمینان دهید که دیابت یک بیماری کاملاً قابل کنترل است و از زندگی طولانی و طبیعی آنها جلوگیری به عمل نمی آورد.


وظایف پرستار بیمار مبتلا به دیابت چیست ؟


اهمیت افزایش اطلاعات نسبت به بیماری :
لازم است پرستار بیمار مبتلا به دیابت اطلاعات خود را در مورد این بیماری ارتقا بخشد. این کار ممکن است شامل خواندن کتاب و جزوات مختلف در مورد این اختلال باشد. همچنین می توانید در وبسایت های انجمن دیابت شهر محل سکونت خود عضو شده و اطلاعات مورد نیاز را به صورت آنلاین بیابید.
حتی ممکن است پزشک معالج بتواند یک دوره آموزش در مورد دیابت را برای پرستار بیمار و بیمار مبتلا به دیابت برنامه ریزی کند. هرچه سطح اطلاعات پرستار بیمار مبتلا به دیابت بیشتر باشد ، بهتر می تواند پیش بینی نماید که چه کمکی هایی برای بیمار موثر و لازم است.
به عنوان یک پرستار بیمار مبتلا به دیابت لازم است از تمام دانش خود برای کمک به فرد بیمار استفاده نمایید.

وظایف پرستار بیمار مبتلا به دیابت چیست ؟



تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی بیمار
از جمله وظایف یک پرستار بیمار مبتلا به دیابت ایجاد تغییر در رژیم غذایی است. لازم است رژیم غذایی سالم تری را برای بیمار برنامه ریزی و تهیه نمایید.
بیمار و پرستار هر دو می توانند عادت های غذایی خود را با هم تغییر دهند. اینکار میزان مصرف غذای ناسالم در خانه را کاهش داده و احساس تنهایی در بیمار را کاهش می دهد.
لازم است پرستار بیمار دستور پخت غذاهای مناسب دیابت را به صورت آنلاین جستجو نماید و آنها را با همکاری فرد بیمار آماده نماید.

سبزیجات و میوه ها
بهترین رژیم غذایی که به بیمار مبتلا به دیابت کمک می کند تا سطح قند خون را کنترل کند ، شامل بسیاری از سبزیجات و میوه ها می باشد.
این گروه از مواد غذایی از نظر چربی و کالری کم و دارای مقدار زیادی فیبر و ویتامین هستند.
این بدان معنی است که این گروه از مواد غذایی برای کمک به بیماران دیابتی در دریافت مواد مغذی مورد نیاز هنگام کاهش وزن بسیار عالی هستند.
بهتر است پرستار بیمار مبتلا به دیابت برای کنترل گرسنگی بیمار، سبزیجات مورد علاقه او را به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی آماده نماید.

مزایای استفاده از غلات
نان های سبوس دار ، ماکارونی و برنج قهوه ای منابع عالی کربوهیدرات های پیچیده هستند. این بدان معناست که هضم آنها بیشتر از کربوهیدرات های ساده مانند شکر تصفیه شده ، کلوچه ها ، کیک ها ، برنج سفید و نان ها و ماکارونی های که تهیه شده از آرد سفید است زمان میبرد . کربوهیدرات های ساده به احتمال زیاد باعث افزایش قند خون می شوند و سپس از بین می روند.

فواید استفاده از ماهی
ماهی به طور کلی چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز و مرغ دارد. از بهترین انواع ماهی برای افراد مبتلا به دیابت شامل ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا ، ساردین ، ​​ماهی تن است.
لازم است پرستار بیمار مبتلا به دیابت در هنگام استفاده از گوشت هایی که دارای چربی هستند ، چربی ها را از گوشت جدا نماید . پوست ماهی و سایر حیوانات به طور کلی دارای یک لایه چربی در زیر آن است که لازم است از غذای بیمار جدا گردد.

وظایف پرستار بیمار مبتلا به دیابت چیست ؟


ورزش کردن:
انجام فعالیت های ورزشی در حالتی که یک همراه وجود داشته باشد فرآیندی لذت بخش تر است. بهتر است پرستار بیمار و فرد بیمار با همراهی یکدیگر ورزش نمایند. ورزش کردن بهترین روش برای کنترل قند خون ، کاهش وزن و کاهش استرس است.
هم بیمار و هم پرستار بیمار لازم است قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید با پزشکان خود مشورت نمایند تا از سلامت کافی در این مورد مطمئن شوند.
پس از تایید پزشک ،لازم است نیم ساعت ورزش هوازی را به مدت پنج بار در هفته جزو برنامه روزانه قرار داده شود . لازم است فعالیت ورزشی را انتخاب کنید که پرستار بیمار و فرد بیمار هر دو از آن لذت ببرند. از ورزش های مفید می توان به پیاده روی ، رقص ، دویدن ، شنا یا دوچرخه سواری نام برد.
انجام تمرین های مقاومتی دو بار در هفته می تواند به کنترل سطح قند خون کمک نماید. از بهترین فعالیت های مقاومتی می توان به یوگا و وزنه برداری اشاره نمود.

کنترل استرس :
کنترل استرس می تواند نحوه پاسخ بدن به انسولین را تغییر دهد. با کنترل استرس می توان به راحتی دیابت را کنترل نمود.

داشتن خواب کافی :
داشتن خواب کافی حداقل هشت ساعت در شبانه روز برای سالمندان راضی کننده است. اما این مقدار در کودکان دیابتی چند ساعت بیشتر خواهد بود.

مدیریت داروها :
مدیریت داروهای بیمار مبتلا به دیابت یکی از مهمترین بخش های پرستاری و مراقبت از بیمار مبتلا به دیابت است. با مصرف به موقع داروها ی کنترل کننده قند خون (انسولین یا قرص) بیماران می توانند با سلامت و آرامش به روند عادی زندگی برگردند .

مراکز خدمات پزشکی و پرستاری می توانند در زمینه مراقبت و پرستاری از بیماران مبتلا به دیابت خدمات ارزشمندی ارائه دهند. این مراکز خدمات خود را به عنوان خدمات پرستار در منزل ( پرستار کودک / پرستار بیمار / پرستار سالمند ) در اختیار خانواده ها قرار می دهند.
از جمله این مراکز، مرکز پرستاری سلامت اول است که با ارائه خدمات شبانه روزی و مقطعی و همچنین پشتیبانی 24 ساعته علاوه بر کمک به رفاه و آرامش بیماران ، فرصتی را برای اعضای خانواده فراهم کرده است تا به سلامت جسی و روانی خود بپردازند و از فشار ناشی از مراقبت در هر ساعت از شبانه روز رها شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مرکز به آدرس https://salamateaval.com مراجعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو