نوزاد پسر را کی ختنه کنیم؟

منبع: نی نی بان

47

1399/7/5

22:25


هیچ تفاوتی بین انجام ختنه روی یک پسر شش ماهه و نه ساله وجود ندارد. بعضی کارشناسان توصیه می کنند صبر کنید تا اینکه پسر به سنی برسد که خودش تصمیم بگیرد.
در اینجا به شما می گوییم که اگر تصمیم دارید فرزندتان ختنه شود، چرا انتخاب زمان مناسب مسئله مهمی است. ختنه پسر، یک مسئله جنجالی برای والدین و پزشکان است. (انجمن اطفال کانادا آن را از نظر پزشکی غیر ضروری می داند، با این حال برخی از خانواده ها به دلایل مذهبی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم به انجام ختنه می گیرند.) اما وقتی تصمیم به انجام این کار گرفتید، باید درباره زمان مناسب آن تصمیم بگیرید.

چه موقع باید ختنه پسران انجام شود؟
بهترین زمان برای ختنه نوزادان، در 24 تا 72 ساعت اول زندگی آنها است. (در صورتی که نوزاد شما دچار مشکلی پزشکی باشد، پزشکان ختنه را قبل از آن توصیه نمی کنند.) بهتر است به محض اینکه پزشک اجازه داد، برای انجام ختنه وقت بگیرید. در چند روز اول بعد از تولد، نوزادان در طول ختنه خونریزی کمتری دارند و کمتر اذیت می شوند. بعد از تولد نوزاد پسر، رگ های خونی در آلت و اطراف آن سریعا بزرگ می شوند و پوست ختنه گاه تغییر می کند و روی سر آلت شروع به رشد می کند. دکتر رووی مارتینز، پزشک متخصص انجام ختنه در تورنتو می گوید: هر چقدر ختنه را به تاخیر بیندازید خطرات ناشی از این عمل و احتمال خونریزی بخیه ها افزایش می یابد.

بهترین زمان و سن برای ختنه پسران چه موقع است؟
آیا ختنه پسران باعث درد می شود؟
به هر روشی که به آن نگاه کنید، نمی شود به ختنه احساس خوبی داشت. نقطه مثبت این است که ختنه در نوزادی باعث می شود کودک شما هیچ خاطره ای از درد نداشته باشد. دکتر جو سل، اورولوژیست کودکان در بیمارستان تورنتو می گوید: سیستم عصبی مرکزی قبل از دو هفتگی آنقدر نابالغ است که نوزادان در واقع هیچ حافظه ای ندارند. هنگامی که نوزادان دو هفته ای هستند، هوشیارتر می شوند و طی عمل، ناراحتی بیشتری را تجربه می کنند. دکتر سل می گوید: از نظر تکنیکی هیچ تفاوتی بین انجام ختنه روی یک پسر شش ماهه و نه ساله وجود ندارد. حتی یک کودک یک ماهه نیز در هنگام ختنه درد و ناراحتی زیادی را تجربه خواهد کرد.
به دلیل درد ناشی از ختنه در نوزادان بالای دو هفته، ختنه پس از این زمان به بیهوشی عمومی نیاز دارد. بسیاری از پزشکان دوست ندارند این نوع ختنه را روی کودکان زیر پنج سال انجام دهند. دکتر جو سل معتقد است که وقتی صحبت از ختنه کردن می آید، یا باید آن را خیلی زود و در روز های اول انجام دهید یا صبر کنید. در حقیقت، بعضی کارشناسان توصیه می کنند صبر کنید تا اینکه پسر به سنی برسد که برای خودش تصمیم گیری کند. مقاله اخیری که در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است می گوید: این عمل باید تا زمانی به تاخیر بیفتد که پسر بتوانند نظر خود را درباره انجام آن اعمال کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو