چگونه سیاهی زیر بغل را رفع کنیم؟

چگونه سیاهی زیر بغل را رفع کنیم؟


منبع: آرگا

119

1399/7/5

23:05


زیر بغل از نواحی محرمانه و بسیار خصوصی به شمار می رود که از این رو مشکلات مرتبط با آن را نمی توان به سادگی با دیگر افراد و دوستان به اشتراک گذاشت تا در نهایت راه حلی موثر برای درمان آن پیدا شود. از این رو در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های رفع سیاهی زیر بغل را برای شما معرفی کنیم.

چگونه سیاهی زیر بغل را رفع کنیم؟

تیرگی زیر بغل از مشکلات رایج پوستی در بین خانم ها و آقایان می باشد که می تواند عوامل متعددی را برای بروز شامل شود. تعریق بیش از حد، استفاده غیر مجاز از دئودرانت ها، عدم مراقبت پوستی و دیگر مواردی که در ادامه مطلب مطالعه می کنید، می تواند از اساسی ترین علت های بروز این عارضه به شمار آید. برای رفع سیاهی زیر بغل روش های درمان خانگی و خیلی سریع وجود دارد که با پیروی از هر یک دستورات، می توانید زیبایی و پاکیزگی را به خود هدیه دهید.

توصیه می شود در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا علاوه بر بررسی عوامل تاثیر گذار در بروز این عارضه با روش های خانگی رفع سیاهی زیر بغل نیز آگاهی پیدا کنید.

رفع سیاهی زیر بغل چگونه امکان پذیر است؟

روش های رفع سیاهی زیر بغل

جوش شیرین از پودر های تاثیر گذار در رفع تیرگی برخی از نواحی بدن با توجه به ترکیبات موثرش می باشد که از این رو در صورت حفظ اعتدال در مصرف و آگاهی از عدم حساسیت پوستی به آن، می توانید با روش های گفته شده در ادامه بهترین بهره را از آن ببرید.

  • ترکیب آب و جوش شیرین

برای از بین بردن تیرگی بدن استفاده ۲ الی ۳ مرتبه از این ترکیب بسیار تاثیر گذار است. از این رو ۲ قاشق غذا خوری پودر جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری آب به درون یک کاسه ترکیب کنید. توجه داشته باشید که مقدار آب وابسته به قوام ترکیب می باشد که نباید خیلی زیاد رقیق شود.

پس از تهیه، ترکیب را به مدت ۱ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید که در طی ۲۵ الی ۳۰ دقیقه به روی پوست باقی بماند. پس از زمان مشخص شده ترکیب را با آب ولرم شستشو دهید و سپس با حوله ای نرم خشک کنید.

  • ترکیب جوش شیرین با آرد نخود و کشک

این روش را مجاز به مصرف در طی ۲ الی ۳ مرتبه در هفته هستید تا در نهایت تاثیر به سزایی به روی زیبایی پوست تان قائل شود. از این رو ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق چایی خوری آرد نخود و ۱ قاشق غذا خوری کشک در کاسه ای ترکیب کنید. توجه داشته باشید که مقدار کشک در قوام یافتن این ترکیب بسیار تاثیر گذار است.

پس از آنکه مواد را به خوبی با یک دیگر مخلوط کردید، می بایست خمیر یک دستی تهیه شود. آن را به روی نواحی تیره زیر بغل خود اعمال کنید و در طی ۱ دقیقه نیز ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه ترکیب را از پوست تان به وسیله آب ولرم پاک کنید.

تاثیر ماسک آووکادو و جوش شیرین در رفع سیاهی زیر بغل

  • جوش شیرین و آووکادو

ترکیب جوش شیرین و آووکاد ماسک موثری برای رفع سیاهی زیر بغل می باشد که می توانید ۲ مرتبه در طی هفته تکرارش کنید. از این رو ۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری آووکادو پودر شده و ۱ دوم قاشق غذا خوری آب لیمو ترکیب کنید.

توجه داشته باشید که پس از مخلوط مواد، اگر خمیر سفتی تهیه شد می توانید مقدار کمی گلاب به آن اضافه کنید. پس از آنکه خمیر نرم و لطیفی تهیه شد، به آرامی در نواحی تیره زیر بغل خود ماساژ دهید و اجازه دهید در طی ۲۰ دقیقه به روی پوست باقی بماند. پس از زمان مشخص شده، ماسک را از پوست خود با آب ولرم شستشو دهید.

  • جوش شیرین و نشاسته ذرت

این ماسک می تواند تاثیر موثری در سفید شدن پوست داشته باشید که به این علت می توانید هر ۲ الی ۳ مرتبه در طی هفته آن را تکرار کنید. برای تهیه این ماسک می بایست؛ ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری نشاسته ذرت و ۱ قاشق چایی خوری آب خیار ترکیب کنید.

پس از آنکه درون کاسه ای مواد را با یک دیگر مخلوط کردید، خمیری سفت و یک دست تهیه می شود که باید به روی نواحی تیره زیر بغل خود اعمال کنید و پس از خشک شدن آن با آب سرد شستشویش دهید.

  • جوش شیرین و روغن نارگیل

در صورت ترکیب جوش شیرین با روغن نارگیل، ماسک مورد نظر از خاصیتی غنی برخوردار می شود که می توانید هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه آن را تکرار کنید.

تاثیر ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل در ماسک آووکادو و جوش شیرین

از این رو ۱ قاسق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل درون کاسه ترکیب کنید. ماسک تهیه شده را به روی پوست زیر بغل خود خیلی آرام ماساژ دهید. اجازه دهید مخلوط در طی ۱۵ دقیقه به روی پوست بماند تا خشک شود، سپس به وسیله آب ولرم شستشویش دهید.

  • جوش شیرین و شیر

این مخلوط می تواند در گروه لایه برداری های طبیعی برای رفع سیاهی زیر بغل و دیگر نواحی تیره پوست به شمار آید. اسکراب ۲ الی ۳ مرتبه از آن در طی هفته بسیار موثر است.

در ابتدا می بایست ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با مقدار کمی شیر ترکیب کنید و سپس خمیر تهیه شده را به روی پوست زیر بغل خود اعمال کنید. در طی ۱ دقیقه آن را به روی پوست ماساژ دهید و پس از آن که خشک شد با آب ولرم شستشویش دهید.

  • جوش شیرین و آب لیمو

اسکراب جوش شیرین و آب لیمو را می توانید در طی ۲ الی ۳ مرتبه در هفته تکرار کنید و از خواص موثرش بهره مند گردید.

برای تهیه این ماسک ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری آب و نصف لیمو درون کاسه ترکیب کنید. پس از آن که خمیر نرم و لطیفی حاصل شد می توانید در طی ۱ دقیقه آن را به روی پوست ماساژ دهید. پس از سپری ۲۰ دقیقه که ماسک به خوبی در پوست خشک شد آن را با آب سرد شستشو دهید.

  • جوش شیرین و گلیسیرین

اسکراب ۳ الی ۴ مرتبه از این ترکیب بسیار توصیه شده است. از این رو ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق چایی خوری گلیسیرین در درون کاسه ترکیب کنید. پس از آن که مخلوط یک دستی تهیه شد، به روی نواحی زیر بغل خود اعمال کنید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه به وسیله آب ولرم شستشویش دهید.

تاثیر ماسک جوش شیرین و خیار در رفع سیاهی زیر بغل

  • جوش شیرین و خیار

همان طور که می دانید، لایه بردار های طبیعی در رفع سیاهی زیر بغل بسیار تاثیر گذار هستند که در این رابطه، اسکراب جوش شیرین و خیار از قاعده مستثنی نمی باشند. از این رو ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری آب خیار تازه در درون یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

مواد را پس از ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه در پوست تیره خود اعمال کنید و پس از زمان مشخص شده با آب ولرم شستشویش دهید. قابل به ذکر است که می توانید چند قطره روغن زیتون و یا آب لیمو نیز به ترکیبات اضافه کنید. این اسکراب از محدود لایه بردار های طبیعی پوست است که می توانید هر روز اقدام به انجامش کنید.

  • جوش شیرین و عسل

عسل از وش های بسیار موثر و طبیعی در رفع تیرگی بدن می باشد که در صورت ترکیب با جوش شیرین، تاثیر به سزایی بر روی پوست قائل می باشد. از این رو ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و پس از آن که مخلوطی سفتی به دست آمد، چند قطره گلاب به آن بی افزایید.

اسکراب را به روی پوست خود قرار دهید و پس از۱۵ دقیقه آن را شستشو دهید.

  • جوش شیرین سرکه سیب

خواص سرکه سیب بی شمار است که تاثیر گذاری آن به روی پوست نیز به افزایش محبوبیتش منجر شده است.

برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با مقدار کمی سرکه سیب ترکیب کنید و پس از آن که خمیر سفت و یک دستی تهیه شد به روی نواحی تیره پوست خود اعمال کنید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به ماسک اجازه دهید تا به روی پوست باقی بماند، پس از آن که خشک شد با آب سرد شستشویش دهید.

تاثیر ماسک جوش شیرین و آب اکسیژنه در رفع سیاهی زیر بغل

  • جوش شیرین و آب اکسیژنه

در طی هفته می توانید ۲ الی ۳ مرتبه از این اسکراب استفاده کنید و در نهایت از نتیجه منحصرش، حیرت زده شوید. برای تهیه این ماسک ۱ چهارم فنجان جوش شیرین و ۱ هشتم فنجان آب اکسیژنه با آب نصف لیمو درون کاسه ای کوچک ترکیب کنید.

پس از آنکه خمیر سفت و یک دستی به دست آمد، به روی پوست زیر بغل خود اعمال کنید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. گفتنی است که در این رابطه می توانید از دستمال مرطوب نیز استفاده کنید و سپس با مقدار کمی آب به شستشو بپردازید.

  • جوش شیرین و گوجه فرنگی

این ماسک تاثیر گذار را می توانید در صورت ۲ الی ۳ مرتبه به حین هفته استفاده کنید تا تاثیرات موثرش را بر پوست تیره تان ایفا کند.

۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی تازه به درون کاسه ای کوچک مخلوط کنید و سپس در طی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در زیر بغل تان اعمال کنید.

  • نکته پایانی

و در آخر توجه داشته باشید که جوش شیرین در کنار فواید و پیامد های مثبتی که برای زیبایی پوست تان در پی دارد، می تواند در صورت بروز حساسیت عوارضی هم برایتان رقم بزند. از این رو توصیه می شود، قبل از استفاده حتما قسمت کوچکی از پوست خود را تست کنید و پس آن که اطمینان حاصل کردید، نسبت به آن هیچ گونه حساسیتی ندارید به استفاده از ماسک های گفته شده در این مطلب بپردازید.

عواملی که در بروز تیرگی زیر بغل تاثیر گذار است

علت های گفته شده در ادامه مطلب می تواند تاثیر به سزایی در تیره تر کردن پوست نواحی حساس تان ایفا کند.

پیامد منفی استفاده از ژیلت در زیبایی پوست

  • استفاده طولانی مدت از تیغ و ژیلت

هنگامی که برای از بین بردن موهای زائد خود از تیغ استفاده می کنید، در واقع آنان را از سطح پوست می تراشید و ریشه آن را همچنان در اعماق پوست تان نگهداری می کنید. در ظاهر این عمل ممکن است فکر کنید تمام موهای زائد را شیو کرده اید، اما در حقیقت آنان را در نواحی از زیر بغل که پوستی حساس را دارا است، باقی می گذارید. این عمل به مرور زمان سبب تیره تر شدن پوست زیر بغل تان می شود که ضخیم تر کردن آن ها نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در سیاهی زیر بغل است.

  • تجمع سلول های مرده

از دیگر روش های رفع سیاهی زیر بغل، پاک کردن سلول های مرده از روی پوست است. برای کاهش و از بین بردن این سلول ها خوب است که به وسیله پارچه ای نرم و یا لیف، این سلول های مرده را از سطح پوست خود جدا کنید.

  • استفاه بیش از حد از دئودورانت و اسپری های ضد تعریق

بسیاری از متخصصان زیبایی پوست بر این باورند که دئودورانت ها با دارا بودن مواد شیمیایی، می توانند از عوامل تاثیر گذار در ایجاد سیاهی زیر بغل به شمار روند. گفتنی است که این محصولات در مرور زمان رنگ طبیعی زیر بغل و پوست شما را تغییر می دهند که این تغییرات گاها مدت دار و یا همیشگی می باشد.

 برای پیشگیری از بروز این عارضه توصیه می شود که از روش های طبیعی برای کاهش تعریق بدن خود استفاده کنید.

  • اصطکاک

برخی اوقات با پوشیدن لباس های تنگ و چسبان، در بین لباس و پوست خود اصطکاک هایی ایجاد می کنید که این امر در ایجاد سیاهی در نواحی حساس از پوست تان منجر می شود. برای پیشگیری از بروز این اتفاق، لباس های گشاد و راحت تری با الیاف نخی انتخاب کنید تا پوست تان به راحتی در آن نفس بکشد و در نهایت به کاهش وزن منجر شود.

آشنایی با روش های رفع سیاهی زیر بغل

  • وراثت

برخی از افراد این عارضه آزار دهنده را از والدین خود به ارث می برند که اگر از این عامل چشم پوشی کرد می توان به دیگر شرایطی همانند تغییر هورمون ها، افزایش وزن و یا استفاده از قرص های ضد بارداری اشاره کرد.

در این شرایط خوب است با پزشکان با تجربه شرایط تان را در میان بگذارید تا به خوبی مشکل را حل کنند.

  • دیابت

یکی از عواملی که برخی از افراد به آن آگاه نیستند، ابتلا به دیابت است که در نهایت به تغییر رنگ پوست شان منجر می گردد. بهترین روش برای مبارزه با سیاه شدن زیر بغل در افراد مبتلا به دیابت، نگه داشتن سطح انسولین در حد متناسبی از خون است که در ادامه باید از روش های طبیعی کاهش تعریق نیز استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو