پاپ

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

حدیث چهره پرداز که او را بیشتر با « بچه مهندس 3 » به یاد می آوریم بازیگر فیلم است. دیگر بازیگران از چهره های بومی بوشهر محسوب می شوند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم 3 اپیزود مختلف را روایت می کند و در آن از تبعیض، عشق و درد دوری از یار سخن می گوید.

کارگردان کیست ؟

احسان عبدی پور که کماکان بهترین فیلمش « تنهای تنهای تنها » است. اغلب آثار عبدی پور تا به امروز درباره شهر بوشهر و مسائل آن بوده است.

نکات مثبت فیلم ؟

دغدغه احسان عبدی پور در به تصویر کشیدن فرهنگ مردمان بوشهر و مشکلاتی که تجربه می کنند ارزش فراوانی دارد. در سینمای امروز کمتر کارگردانی را می توان یافت که اینچنین به مسائل زادگاه خود در قالب یک فیلم سینمایی بپردازد.

شاید سوژه فیلم برای مخاطب ایرانی غیرقابل باور باشد اما هستند در جنوب افرادی که کماکان با سیاه پوستان این منطقه اختلافاتی دارند. یکی از نکات مثبت فیلم پرداختن به موضوعی بوده که در دید اغلب مردم ایران هیچوقت وجود نداشته است.

بازی غلامرضا فرج زاده که از بازیگران بومی بوشهر است ستایش برانگیز است. وی تنها یکی از استعدادهای دیده نشده ای است که در جنوب کشور زندگی می کند. بازیگری با نگاه نافذ و صدایی دلنشین که می شد از ظرفیت های او در سینمای ایران استفاده کرد.

پاپ

نکات منفی فیلم ؟

فیلم از سه اپیزود تشکیل شده اما انسجامی بین اپیزودها وجود ندارد. اپیزود اول فیلم که به نظر می رسد زیر تیغ ممیزی رفته، وضعیت عجیبی دارد و به حال خود رها می شود.

« پاپ » فرمت سینمایی ندارد و می شد آن را به صورت یک فیلم تلویزیونی ساخت.

مذمون تمام اپیزودها درد جدایی از عشق است اما پرداخت ضعیف کارگردان به موضوع مورد نظرش باعث شده فیلم شعار زده باشد؛ مخصوصاً زمانی که این شعارها مستقیماً از زبان شخصیت ها بیان می شود.

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

فیلم ستاره ای ندارد و یافتن عاملی برای ترغیب تماشاگر به تماشا کردن فیلم سخت خواهد بود.

پاپ

حرف آخر :

اگر قبول کنیم که « پاپ » یک فیلم تلویزیونی است می توانیم بگوییم که با اثری متفاوت روبرو هستیم که دغدغه مند است و قصد دارد زبان مردم بوشهر باشد. اما مولفه های سینمایی در « پاپ » به چشم نمی خورد و ایرادات فیلمنامه ای زیادی هم دارد که سینمایی بودن اثر را زیر سوال می برد. در نهایت اما می توان از « پاپ » به عنوان فیلمی شریف نام برد که حرف دارد، هرچند که نمی تواند حرفش را به درستی انتقال دهد.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : پاپ

پاپ

کارگردان : احسان عبدی پور

نویسنده : احسان عبدی پور

تهیه کننده : ادریس عبدی پور

بازیگران :

حدیث چهره پرداز

توماج پورمراد

غلامرضا فرج زاده

و..