سیگنال آمریکا به روسیه با ۱۵۰جنگنده در آلاسکا

منبع: برترین ها

54

1399/7/6

00:07


منابع مطلع از طرح آمریکا دراستقرار شمار قابل توجهی جنگنده نسل پنجم در آلاسکا در واکنش به روسیه و برخی کشورهای دیگر خبر دادند.

خبرگزاری فارس: منابع آگاه از قصد آمریکا در استقرار شمار قابل توجهی جنگنده‌های پیشرفته در آلاسکا و در تقابل با روسیه و چین خبر دادند.

منابع آگاه عصر شنبه به وقت تهران اعلام کرند که نیروی هوایی آمریکا قصد دارد 150 فروند جنگنده «اف-35» و «اف-22 رپتور» را در آلاسکا مستقر کند. این تحرک آمریکا بزرگترین استقرار جنگنده‌های نسل پنجم این کشور محسوب می‌شود. منابع مطلع اعلام کردند که آمریکا این اقدام را پیامی به چین و روسیه برمی شمارد.

چندی قبل مرکز فرماندهی پدافند هوایی شمال آمریکا از ورود چهار فروند هواپیمای نظامی روسیه به این منطقه خبر داد.مرکز پدافند هوافضای شمال آمریکا اعلام کرد دو فروند جنگنده «سوخو-۳۵» و دو فروند بمب افکن «توپلوف-۱۶۰» روسیه سه نوبت وارد منطقه پدافند هوایی آلاسکا شدند. این مرکز مدعی شد به دنبال این حادثه یک جنگنده «اف-۲۲ رپتور» و یک هواپیمای هشدار سریع «ایی -۳» این هواپیاهای روسیه را شناسایی و رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون به این ادعای آمریکا هیچ واکنشی نشان نداده است. هواپیماهای روسیه بارها حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی تمامی قوانین و مقررات هوانوردی از جمله حفظ مسافت مورد لزوم را رعایت می‌کنند.

این تحرکات در حالی رخ داد که فعالیت‌های جاسوسی ناتو نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته و هواپیماهای جاسوسی آن هر روز نزدیک مرزهای روسیه شناسایی می‌شوند. روسیه هشدار داده که پروازهای ناتو و آمریکا نزدیک مرزهای خود را تهدید و به منزله تشدید تنش تلقی می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو