ترامپ، نامزد قاضی دیوان عالی را معرفی کرد

منبع: برترین ها

61

1399/7/6

01:45


دقایقی پس از آنکه دونالد ترامپ «اِیمی کانی بارِت» را به عنوان جانشین قاضی فقید دیوان عالی آمریکا معرفی کرد، جو بایدن از سنا خواست پیش از انتخابات ۲۰۲۰، انتخاب وی را تایید نکند.

ایرنا: دقایقی پس از آنکه دونالد ترامپ «اِیمی کانی بارِت» را به عنوان جانشین قاضی فقید دیوان عالی آمریکا معرفی کرد، جو بایدن از سنا خواست پیش از انتخابات ۲۰۲۰، انتخاب وی را تایید نکند.

روزنامه فایننشال تایمز بامداد یکشنبه نوشت، درصورت تایید این انتخاب از سوی مجلس سنا، بارت یکصد و پانزدهمین قاضی و همچنین پنجمین قاضی زن در این منصب خواهد بود.

وی که ۴۸ سال سن دارد جوان‌ترین عضو این محفل قضایی مادام العمر در آمریکا به شمار خواهد رفت.

رییس جمهوری آمریکا به طور رسمی ایم کانی بارت را به عنوان جانشین «روث بیدرگینزبرگ» قاضی متوفی دیوان عالی معرفی کرد.

جمهوریخواهان مجلس سنا نیز اظهار داشتند که آنها سریعاً برای تأیید خانم بارت پیش از برگزاری انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) اقدام خواهند کرد.

ترامپ در کاخ سفید از مجلس سنا ‌خواست که نامزد وی را در اسرع وقت تأیید کند زیرا این نگرانی وجود دارد که دادگاه باید نتیجه انتخابات مورد مناقشه را قضاوت کند.

چند دقیقه پس از اعلام رسمی بارِت از سوی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا، بایدن نامزد دموکرات در انتخابات سریعا نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و از مجلس سنا خواست تا پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نامزد مطرح شده ترامپ را تایید نکنند.

بایدن در بیانیه ای اظهار کرد: مردم آمریکا می‌دانند که تصمیمات دادگاه عالی آمریکا بر زندگی روزمره آنها تأثیر می‌گذارد. قانون اساسی ایالات متحده طوری طراحی شده که به رأی دهندگان این فرصت را می‌دهد تا صدای خود را به افرادی که در دادگاه هستند برسانند.

بایدن افزود: مجلس سنا نباید برای پر کردن جای خالی در دیوان عالی تا زمانی که مردم آمریکا رییس جمهوری و کنگره بعدی خود را انتخابت نکرده‌اند، اقدامی انجام دهد.

در صورت تایید وی در مجلس سنا، یک مسیحی کاتولیک جایگزین گینزبرگ متوفی که یک یهودی بود، خواهد شد و موازنه قدرت در ۹ کرسی دیوان عالی آمریکا هرچه بیشتر به سمت جناح راست متمایل می‌شود، مکانی که در صورت به مجادله کشیدن شدن نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، قادر خواهد بود به نفع ترامپ عمل کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو