5 نکته مهم برای کاهش محسوس وزن

منبع: تالاب

92

1399/7/6

05:05


5 نکته مهم برای کاهش محسوس وزن

5 نکته مهم برای کاهش محسوس وزن

کاهش وزن سریع با این 5 روش…

 

قدم اول: هدف خود را تعیین کنید

وقتی که قصد سفر می کنید، مطمئناً باید مقصدی مناسب و دست یافتنی برای سفر خود تعیین کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید به مقصد معین برسید.کم کردن وزن نیز از همین قانون پیروی می کند.

 

در صورتی که می خواهید به وزن ایده آل خود برسید باید واقع بین باشید. اینکه دوست دارید طی چه مدت زمانی به چه وزنی برسید باید به صورت منطقی امکان پذیر باشد.

 

پس هدف گذاری خود را منطقی و البته جدی انجام دهید.هدف گذاری باید دقیق تر و فراتر از مواردی همچون «من می خواهم وزن خود را کم کنم» و موارد مشابه باشد. باید یک هدف هوشمندانه و موثر برای خود انتخاب کنید.

 

5 نکته مهم برای کاهش محسوس وزن

قدم دوم : هدفتان باید ویژه باشد

اهداف معین و اختصاصی برای خود تعیین کنید – یک هدف مناسب برای رسیدن به وزن ایده آل باید به صورت ویژه انتخاب شود.

 

شما باید یک توضیح مطلوب از هدف تان در ذهن خود داشته و آن را به خود دیکته کنید. یکی از بهترین راه ها برای به وجود آوردن انگیزه در خود، استفاده از فعل «خواهم توانست» یا «می توانم» به جای فعل «می خواهم» یا «دوست دارم» است.

 

برای مثال نگویید: «من می خواهم وزنم 5 کیلو کمتر باشد..» بلکه بگویید: «من می توانم 5 کیلو از وزن خود کم کنم..» یا «من خواهم توانست سایز خود را از ایکس‌لارج به لارج کاهش دهم..»

 

قدم سوم : با یک برنامه واقعی پیش بروید

دقت کنید که به هنگام هدف گذاری از اعداد استفاده کنید. برای مثال واحدی مانند وزن، سایز لباس یا دور کمر را انتخاب و اندازه های مورد نظر خود برای هر کدام یا یکی از آنها را هدف قرار دهید. بدین ترتیب تا زمان رسیدن به آن اندازه خاص در رسیدن به هدف اهتمام خواهید ورزید.

 

اعمالی را انتخاب کنید که بتوانید به آنها عمل کنید – با توجه به شغل، وضعیت خانه و محل کار، میزان پولی که می توانید برای کاهش وزن هزینه کنید و همچنین مقدار زمانی که می توانید برای رسیدن به هدف خود بگذارید، هدف تعیین کنید.

 

اگر یک مادر معلم هستید مطمئناً باید زمانی که برای رسیدن به وزن ایده آل خود می گذارید خارج از محدوده زمان هایی باشد که به کارهای خانه و مدرسه رسیدگی می کنید.
 
شاید بتوانید فقط روزی 10 یا 20 دقیقه پیاده روی داشته باشید. و نه بیشتر!
پس برنامه ای بریزید که بتوانید به آن عمل کنید و از آن خسته نشوید. نه برنامه ای که از پس آن بر نیایید.

 

5 نکته مهم برای کاهش محسوس وزن

قدم چهارم : واقع گرا باشید

– هدف های خود را واقع گرایانه انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید 20 کیلو وزن کم کنید باید این را بپذیرید که رسیدن به چنین هدفی ظرف مدت 2 هفته امکان ندارد.

 

برای اینکه بتوانید یک محدوده زمانی مشخص برای رسیدن به وزن دلخواه خود تعیین کنید می توانید از قانون ده انگشت استفاده نمایید.

 

بر اساس این قانون، وزن شما به 100 تقسیم می شود و میزان وزنی که در هر هفته کم می کنید بستگی مستقیم به وزن تان در ابتدای هر هفته دارد.

 

بدین ترتیب در انتهای هر هفته می توانید یکی از 100 قسمت وزن خود را کم کنید. برای مثال اگر شما 85 کیلو وزن دارید و می خواهید 10 کیلو از وزن خود را کم کنید، در انتهای هفته اول (با توجه به ورزش و یا پرهیز غذایی) باید 850 گرم از وزنتان کم شود.

 

شاید تصور کنید که بدین ترتیب پس از 12 هفته به وزن ایده آل خود خواهید رسید.

 

اما دست نگه دارید. واقع گرا باشید. دقت کنید که در انتهای هفته هایی که سپری می کنید وزن شما کمتر و کمتر می شود، پس میزان وزنی که از دست می دهید نیز کمتر و زمان مورد نیاز هم بیشتر خواهد شد. اما نگران نباشید، این زمان خیلی زود و موثر خواهد گذشت.

 

قدم پنجم : زمان را فراموش نکنید

با توجه به اصل واقع گرایی باید به زمان نیز اهمیت بدهید. اگر با توجه به جزئیات، یک برنامه 3 ماهه برای کاهش وزن خود میریزید باید به خود قول دهید که حداکثر تلاش خود را در رسیدن به هدفتان در زمان مقرر انجام می دهید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو