به گزارش  وب‌سایت شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی نیوز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه اِیمی کانی بارِت را به عنوان نامزد جانشینی راث بیدر گینسبرگ قاضی فوت شده در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

 ترامپ طی مراسمی با حضور بارت در کاخ سفید، گفت او به شکل بسیار برجسته‌ای، واجد شرایط قضاوت در دیوان عالی آمریکا است.

وی با بیان اینکه او توانمندی‌های بسیار متمایزی در قضاوت دارد، اظهار داشت: «اگر مورد تایید قرار بگیرد، قاضی بارت به عنوان اولین مادر یک نونهال که در دیوان عالی آمریکا قضاوت کرده، تاریخ‌ساز خواهد شد».

بارت دارای هفت فرزند است که دو نفر از آنها را از بازماندگان زلزله هائیتی به سرپرستی پذیرفته است و در صورت تایید شدن از سوی کنگره آمریکا، پنجمین زنی خواهد بود که در دیوان عالی این کشور قضاوت می‌کند.

سناتور میچ مک‌کانل رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا درباره این انتخاب می‌گوید: «ترامپ نمی‌توانست تصمیمی بهتر از این بگیرد. قاضی بارت، یک قاضی منحصر به‌فرد و گزینه واجد شرایط برای دیوان عالی آمریکاست. سنا این گزینه را بر مبنای شرایط کیفی قضاوت ارزیابی می‌کند».

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اما در واکنش به این انتخاب، از مجلس سنا خواست که بارت را تا پیش از برگزاری انتخابات ماه نوامبر، به عنوان قاضی دیوان عالی تایید نکند.