بانک مرکزی بخشی از یک میلیارد یورو را آزاد کرد

منبع: برترین ها

111

1399/7/6

13:04


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تخصیص بخشی از کمک صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت توسط بانک مرکزی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تخصیص بخشی از کمک صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت توسط بانک مرکزی خبر داد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت، اظهار کرد: من چندی پیش دل نوشته‌ای به سردار سلیمانی نوشتم، چه کسی می‌گوید این سردار رفته است و نوای این سردار با تمام سلول‌های من عجین است. من وزیر سیاسی نیستم و رسانه ندارم و عوضی وزیر شدم و اشتباه این راه‌ها را آمدم؛ چرا که این راه چیز‌هایی می‌خواست که من نداشتم من اهل ویترین آرایی و این نیستم که در روز‌های سخت تحریم هر روز ضجه بزنم و بگویم پول ندارم من بلد شده ام آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم و رسانه‌ای ندارم و چند هجمه با باند فرصت طلب و کثیف به من وارد کردند و کسی از من دفاع نکرد و شکایتی به سردار سلیمانی نوشتم تا سردار این شکایت‌ها را به خداوند برساند.

او افزود: دیروز رئیس بانک مرکزی محبتی کردند هر چند که می‌دانم ایشان در چه فشاری هستند و قسمت اندکی از یک میلیارد یورو رو آزاد کردند. من اگر چند ماه پیش التماس می‌کردم برای آن بود که بتوانیم برای پاییز سخت آماده شویم و باری را از دوش همکارانم بردارم و از خجالت آن‌ها در بیایم. صبوری کردم و گفتم این مقدار اندک را هم برگردانید ما گذشتیم تا مبادا درخواست من موجب تزلزل پایه‌های نظام و تغییر نرخ دلار شود و اعلام کردیم که این رقم را نمی‌خواهیم. به معاون توسعه اعلام کردم همین میزان اندک را برگردانید، همکاران من اگر حقوق نگیرند هم کار می‌کنند ما برای فدا کردن جان آمده ایم.

نمکی با اشاره به اینکه جبهه‌های دفاع مقدس مدرسه عاشقی بودند، گفت: اولین درسی که می‌توانست از جبهه آموخت عشق بود. جای شهید آوینی خالی است تا تصاویر خدمات مدافعان سلامت را در دوران کرونا به تصویر بکشد.

او ادامه داد: وقتی از حضرت زینب پرسیدند چه دیدی در کربلا؟ ایشان فرمودند که ما رایت الا جمیلا و همه این‌ها نتیجه عشق است. دکتر فاضل بیش از ۲ هزار آئورت را جراحی کرد و ایشان اندیشه رسیدگی به مجروحان را دگرگون کرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: دومین درس ما از جبهه‌ها این بود که نباید در برابر هیمنه دشمن مرعوب شویم و آموختیم که با ایمان و رشادت می‌توان دشمن را در هم شکست. سومین درسی که از دفاع مقدس گرفتیم این بود که هر جا ما ایستادگی کردیم برنده بودیم.

با تجربه‌های دفاع مقدس در برابر کرونا جبهه آرایی کردیم

نمکی با اشاره به ایثارگری‌های مدافعان سلامت در دوران کرونا، گفت: این اولین باری است که گذری بر دوران کرونا و آنچه به ما گذاشت داریم در حالیکه بنا داشتم تا آخر این دوران حرفی نزنم. دل نوشته‌هایی دارم که در آینده منتشر خواهم کرد.

وزیر بهداشت بیان کرد: تصمیم گرفتیم با تجربه‌های موجود از دوران دفاع مقدس در برابر کرونا جبهه آرایی کنیم. در حالیکه برخی دوستان گفتند در تحریم هستیم و شرایط سختی خواهیم داشت، گفتم ما خدا، تجربه ۸ سال دفاع مقدس و جامعه ایثارگر پزشکی را داریم و شروع به جبهه آرایی و سنگر ساختن کردیم.

او با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا یکی از تاریخی‌ترین ایام در کشور رقم خورد، ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا در کشور شبکه‌های خارجی بدترین هجمه‌ها را علیه ما شروع کردند و تا زمانی که هنوز بیماری در این کشور‌ها شیوع پیدا نکرده بود طوفان کرونا را نسیم فرض کردند و گرفتار شدند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: به لطف خدا با همت و رشادت مدافعان سلامت در کنار مردم بزرگ منش این مملکت کرونا را شکست خواهیم داد. این وعده الهی است و بر آن تردید نداریم. به روح همه شهدا درود می‌فرستیم و امیدواریم با همدلی و وفاق بتوانیم این راه پر فراز و نشیب را پشت سر بگذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو