طرز تهیه بیسکویت مرمری یک میان وعده خوشمزه و مقوی

طرز تهیه بیسکویت مرمری یک میان وعده خوشمزه و مقوی


منبع: آرگا

105

1399/7/6

17:04


در این مطلب با طرز تهیه بیسکویت مرمری خوشمزه و مقوی در خدمت شما عزیزان خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع خوراکی خوش طعم را به راحتی بپزید.

طرز تهیه بیسکویت مرمری یک میان وعده خوشمزه و مقوی

بیسکویت مرمری از انواع بیسکویت ها با ظاهری زیبا و طعمی بی نظیر می باشد و این نوع بیسکویت را شما می توانید به سادگی بپزید. در طرز تهیه بیسکویت مرمری از خمیر کوکیز ساده و رنگ های خوراکی مجاز استفاده می شود.

برای تهیه بیسکویت از روش های مختلف نظیر بیسکویت ساده و بیسکویت کره ای و بیسکویت مرمری استفاده می شود که هر یک از این نوع بیسکویت ها دارای طعم و مزه خوشایندی هستند و شما می توانید آن ها را به عنوان عصرانه ای خوشمزه  در منزل بپزید و میل نمایید.

روش تهیه بیسکویت مرمری

مواد لازم

  • خمیر کوکیز ساده : به مقدار لازم
  • رنگ خوراکی مجاز : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر کوکیز

  • آرد : ۲۵۰ گرم
  • روغن صاف : صد گرم
  • پودر قند : ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • بیکینگ پودر : ۱/۲ قاشق مرباخوری
  • نمک : ۱ پنس
  • وانیل شکری : ۱/۴ قاشق مرباخوری ( می توانید از چند قطره اسانس وانیل نیز استفاده نمایید.)

طرز تهیه بیسکویت مرمری در خانه

برای تهیه خمیر کوکیز ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سپس روغن و پودر قند را درون ظرفی مناسب بریزید و به کمک همزن آن ها را هم بزنید تا سفید رنگ شوند.

تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بشکنید سپس تخم مرغ را به کمک چنگال هم بزنید و در دو نوبت به مخلوط پودر قند بیفزایید و مایه خمیر را هم بزنید.

آرد و بیکینگ پودر و نمک را به مخلوط تخم مرغ ها بیفزایید و مواد را هم بزنید تا خمیری یکدست ایجاد شود همچنین خمیر نباید به دست بچسبد در صورت چسبیدن خمیر به دست ها می توانید مقدار آرد را بیشتر کنید.

روش تهیه بیسکویت مرمری

خمیر را به کمک وردنه روی سطحی صاف پهن نمایید سپس خمیر را به کمک رنگ های خوراکی ژله ای رنگ کنید توجه داشته باشید که پایه این نوع بیسکویت به رنگ سفید می باشد بنابراین باید این رنگ رو بیشتر از سایر رنگ ها روی خمیر در نظر بگیرید و رنگ های دلخواه خود را به مقدار کم روی سطح خمیر قرار دهید.

خمیر را به سه قسمت تقسیم نمایید توجه داشته باشید که خمیر سفید رنگ باید مقدار بیشتری داشته باشد سپس خمیر سفید را به کمک وردنه بین دو کاغذ روغنی باز نمایید و به دو قسمت دیگر خمیر رنگ قرمز و سبز را بیفزایید سپس خمیر سبز و قرمز را درون یخچال قرار دهید تا به صورت کامل سفت شوند و این خمیرها را به کمک رنده ریز رنده نمایید.

مقداری از خمیرهای رنگی رنده شده را روی سطح خمیر سفید بپاشید سعی کنید خمیرهای رنگی را به صورت پراکنده روی سطح خمیر سفید بپاشید تا بیسکویت ظاهری قشنگ تر داشته باشد. دوباره کاغذ روغنی را روی خمیر قرار دهید و به کمک وردنه روی آن بکشید.

بیسکویت مرمری

خمیر را به شکل دلخواه خود قالب بزنید و به کمک کاردک خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر که از قبل چرب کرده اید منتقل نمایید.

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید سپس سینی حاوی بیسکویت ها را درون فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا بیسکویت ها پخته و طلایی رنگ شوند.

برای تهیه خمیرهای رنگی این نوع بیسکویت می توانید از پودر کاکائو و قهوه نیز استفاده کنید و طیف رنگی متفاوتی داشته باشید.

روش تهیه بیسکویت مرمری در منزل

در این مطلب با دستور تهیه بیسکویت مرمری خوشمزه در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع بیسکویت نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو