ترمیم افتادگی سینه با چند راهکار جالب در خانه

ترمیم افتادگی سینه با چند راهکار جالب در خانه


منبع: آرگا

112

1399/7/6

19:10


برای داشتن سینه های سفت و پیشگیری از افتادگی سینه ها و همچنین کمک به ترمیم افتادگی در سینه ها روش های مختلف مثل جراحی و روش های طبیعی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از مهمترین روش های طبیعی این موضوع آشنا کنیم.

ترمیم افتادگی سینه با چند راهکار جالب در خانه

مشکل افتادگی سینه ها به دلایل مختلف و در سنین مختلف به خصوص در ۳۰ تا ۴۰ سالگی دیده می شود. این مشکل در دوران شیر دهی بیشتر می شود . روش های مختلفی برای درمان افتادگی سینه وجود دارند که در این مطلب با آنها اشنا می شویم.

روش هایی برای ترمیم افتادگی سینه

عده ی زیادی از بانوان بنا به دلایل متفاوتی مثل شیر دادن دچار افتادگی و شل شدن سینه ها می شوند. افتادگی سینه ها باعث نارحتی بانوان شده و در ظاهر آنها تاثیر می گذارد. افتادگی سینه ها مشکلی قابل درمان می باشد و با استفاده از روش های خانگی و پزشکی برطرف خواهد شد. داشتن سینه های شل در بانوان به ویژه جوانتر ها باعث کم شدن اعتماد به نفس در آنها می شود. در این مطلب راه حل هایی برای حل این موضوع و ترمیم افتادگی سینه ارائه خواهد شد.

روش های ترمیم افتادگی سینه

ماساژ دادن با یخ

یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن افتادگی سینه ها استفاده از یخ می باشد. برای اینکار با استفاده از یک تکه یخ به آرامی و به صورت دورانی سینه ها را ماساژ دهید. افراد زیادی با استفاده از این روش نتایج خوبی به دست آورده اند. بعد از ماساژ سینه ها به مدت دو دقیقه آنها را با حوله خشک کرده و به مدت نیم ساعت روی پشت دراز بکشید. برای رسیدن به نتیجه بهتر روزانه اینکار را ۴ تا ۵ مرتبه انجام دهید.

بهبود در افتادگی سینه ها

استفاده از کره درخت روغن قلم

یکی دیگر از روش های ترمیم افتادگی سینه استفاده از کره درخت روغن قلم است. این کرده سرشار از ویتامین E می باشد که باعث سفت شدن پوست سینه ها می شود و از اسیبات رادیکال های آزاد جلوگیری می نماید. با استفاده از این روغن سینه ها را به صورت دورانی و رو به بالا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد شست و شو نمایید. برای داشتن نتیجه بهتر در طول هفته ۳ تا ۴ مرتبه اینکار را انجام دهید.

ماساژ با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان های چرب و قوی است که باعث درمان و پیشگیری افتادگی سینه ها می شود. هر یک از سینه ها را با استفاده از یک قاشق روغن زیتون ماساژ دهید. روغن زیتون را به کف دست مالیده و سینه ها را از پایین به بالا برای ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. در طول هفته این عمل را ۳ تا ۴ بار انجام دهید. علاوه بر روغن زیتون می توانید از روغن های کنجد، بادام و نارگیل نیز می توانید استفاده نمایید.

اصلاح افتادگی سینه ها

استفاده از خاک رس

خاک رس یک سفت کننده طبیعی برای پوست می باشد. این خاک دارای مواد معدنی سلیس، آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و سدیم می باشد که باعث پیشگیری و بهبود افتادگی سینه ها می شود. دو قاشق غذاخوری از خاک رس را با مقداری آب به شکل خمیر نه خیلی سفت در آورده و بر روی سینه ها بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس با آب وارم بشویید. هفته ای یک مرتبه این عمل را انجام دهید تا نتیجه درستی داشته باشید.

زرده تخم مرغ به همراه خیار

زرده تخم مرغ دارای پروتئین و ویتامین های فراوانی است که تاثیرات زیادی بر پوست دارند. همچنین خیاز نیز دارای فواید زیادی برای پوست است . استفاده همزمان این دو باعث ترمیم افتادگی سینه می شود. برای استفاده از این روش خیار را به شکل پوره در آورده و با یک زده تخم مرغ و یک قاشق کرده مخلوط نمایید تا به شکل خمیر در آید. خمیر حاصله را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سینه ها قراد داده و بعد از آن با اب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه درست این روش را هفته ای یکبار انجام دهید.

روش هایی به جهت بهبود افتادگی در سینه ها

استفاده از پیاز و تخم مرغ

پیاز سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که براتی سلامت پوست بسیار مفید است. در این روش در ابتدا یک عدد تخم مرغ را کاملا هم زده تا کرمی شکل شود سپس آن را به قسمت پایینی سینه ها بمالید و حدود ۳۰ دقیقه صبر نمایید و بعد از آن آب یک پیاز را گرفته و با آب ترکیب نمایید و سینه ها را با آن بشویید.

استفاده از پودر تخم شنبلیله

تخم شنبلیله سرشار از موادی است که باعث سفتی پوست می شود. تاثیرات شگفت انگیز این تخم باعث بهبود و ترمیم افتادگی سینه می شود. برای استفاده از تخم شنبلیله باید یک فنجان از پودر آن را با آب ترکیب نموده تا خمیری شود بعد از آن خمیر به دست آمده را به سینه ها بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند. بعد از آن سینه ها را با آب سرد بشویید. روزی یکبار اینکار را انجام دهید.

بهبود دادن افتادگی سینه

ترکیب انار و روغن خردل

انار و خردل دو ماده طبیعی دیگر هستند که در این مورد بسیار کمک کننده می باشند. ویتامین های موجود در انار و خردل تاثیرات بسیاری بر سلامت پوست و استحکام آن دارند. برای استفاده از این دو پوست یک انار را کنده و با یک قاشق روغن خردل به شکل خمیر در آورید و هر شب قبل از خواب بر روی سینه های خود بمالید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا تقریبا در تمامی موارد پوست و سلامت بدن کاربرد دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آن با رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کنند. مواد فوق العاده موجود در آلوئه ورا باعث حفظ حالت کشسانی و بهبود استحکام در پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می کند. برای این منظور سینه ها را با دو قاشق غذا خوری از ژل آلوئه ورا را به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه ماساژ بگذارید ۱۵ دقیقه دیگر بر روی پوست باقی بماند سپس با آب ولرم آن را بشویید. روزی یکبار این عمل را تا رسیدن به نتیجه دلخواه انجام دهید.

ترمیم و بهبود افتادگی سینه

ورزش منظم

انجام ورزش های درست و مناسب روش خوبی برای پیشگیری و بهبود افتادگی سینه ها می باشد.در ادامه با برخی از روش های ورزش کردن آشنا می شویم:

ورش های کششی افقی:

  • پاها را کمی باز کرده و وزنه را تا شانه ها بالا بیاورید.
  • سه ست ۱۰ تایی انجام دهید.
  • در حین ورزش کمر را صاف نگه داشته و عضلات شکم را تنگ نمایید.

ورزش های کششی رو به جلو:

  • در همان حالت قبلی این بار کشش به سمت جلو بازوها را انجام بدهید به طوری که دست ها در برابر قفسه سینه قرار بگیرد و بازوها کشیده شوند.
  • سه ست ده تایی از این حرکت را انجام دهید.

بعد از انجام تمرینات ورزشی دوش آب سرد را فراموش نکنید تا گردش خون به درستی در این ناحیه از بدن انجام گیرد.

ترمیم نمودن افتادگی سینه

نکات مهم برای پیشگیری و درمان افتادگی سینه ها

  • دوری از رژیم های غذایی کاهش وزن شدید در مدت کوتاه.
  • ترک سیگار باعث بهبود افتادگی سینه ها خواهد شد.
  • راست نشستن و راست راه رفتن باعث پیشگیری از افتادگی سینه ها می شود.
  • استفاده از لباس زیر ورزشی در زمان انجام تمرینات هوازی، تنیس، دویدن و یا انجام هر نوع تمرین ورزشی لازم است.
  • اضافه و زن و یا کاهش وزن باعث افتادگی سینه ها می شوند.
  • شنا کردن ورزشی عالی برای سفت شدن سینه ها می باشد.
  • خم شدن و پریدن بدون سینه بند باعث شل شدن سینه ها خواهد شد.
  • در طول روز نوشیدن آب کافی باعث هیدراته شدن پوست می شود.
  • بدون ضد آفتاب مستقیما زیر نور خورشید قرار نگیرید.
  • انجام ورزش یوگا نیز باعث داشتن سینه های سفت می شود.
  • مصرف غذاهای سالم و ضروری مثل پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات ها و مواد معدنی و چربی ها لازم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو