سیستان و بلوچستان ۱۱هزار کلاس درس نیاز دارد

منبع: برترین ها

69

1399/7/6

19:27


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به رشد ۷ برابری جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان نسبت به سرانه کشوری، ۱۱ هزار کلاس درس نیاز است در استان ساخته شود تا به سرانه کشوری برسد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به رشد ۷ برابری جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان نسبت به سرانه کشوری، ۱۱ هزار کلاس درس نیاز است در استان ساخته شود تا به سرانه کشوری برسد.

رضا سرحدی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سرانه آموزشی کشور ۵.۲ مترمربع است که با وجود همه اقدامات مطلوب انجام شده، سیستان و بلوچستان با ۳.۳ متر مربع دارای کمترین سرانه فضای آموزشی است.

وی بیان کرد: 1500 مدرسه با زیربنای ۱۸۰ هزار مترمربع از مهر سال گذشته تا مهر امسال تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مدت یک سال اخیر تفاهم‌نامه ساخت بیش‌از 2500 کلاس درس با خیران منعقد شده که افزون‌بر ۷۰ درصد آنها عملیاتی شده است.

سرحدی نیا افزود: تعهد خیران در ساخت مدارس سیستان و بلوچستان از ۱.۶ میلیارد تومان سال ۹۱ در سال ۹۸ به ۱۴۹ میلیارد تومان رسیده که در این زمینه استان جزو پنج استان برتر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین آورده دولت در سال ۹۶ در ساخت مدارس مشارکتی ۷۰ میلیارد تومان بود که پارسال به ۴۷۶ میلیارد تومان افزایش یافت که نتیجه آن تحویل بیش‌از ۱۰۰۰ کلاس درس در ۲ سال متوالی است.

سرحدی نیا گفت: تمام مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان با همت خیران و دولت برچیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل طرح‌های مدرسه‌های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان گفت: باعنایت دولتمردان از مجموع ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس نیمه تمام کشور ۱۰ درصد آن یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی طرح« آجر به آجر» برای ساخت مدارس خبر داد و افزود: این طرح مهم به تازگی راه‌اندازی شده تا همه افراد جامعه با کمترین مبالغ سهم مهمی در ساخت مدارس این استان داشته باشند.

وی افزود: هم‌اینک ۲ مدرسه سه کلاسه و ۶ کلاسه در قالب این طرح در سیستان و بلوچستان قرار است با کمک خیران ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو