معرفی تعدادی از غذاهای پرطرفدار اندونزی

معرفی تعدادی از غذاهای پرطرفدار اندونزی


منبع: همگردی

94

1399/7/6

22:01


اندونزی یکی از کشورهایی است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. در این سرزمین زیبا، تنوع غذا به 5350 عدد می رسد که از سال 2011 این کشور برای توسعه بخش گردشگری غذایی خود پیگیری هایی را انجام داد. مواد اصلی غذاهای پرطرفدار اندونزی را بیشتر گوشت، مرغ، برنج بخارپز شده، ماهی، سبزیجات و سوپ تشکیل می دهند. مردم اندونزی معمولا غذاهای معروف اندونزی را با قاشق و چنگال می خورند، اما گاهی اوقات هم از دست راست برای خوردن غذا کمک می گیرند که مسئله عجیبی بنظر نمی آید. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا شما را با تعدادی از بهترین غذاهای اندونزی آشنا نماییم.

ببک گورنگ

یکی از غذاهای پرطرفدار اندونزی، ببک گورنگ هست. برای تهیه این غذا، اردک را سرخ کرده و در کنار برنج و مخلفات مورد نظر خود سرو می کنند.

ببک گورنگ

سایور آسم

سایور آسم یک نوع سوپ لذیذبوده و یکی از بهترین غذاهای اندونزی بحساب می آید.

سایور آسم

سمبال

یکی از سس های محبوب مردم این کشور که همیشه در کنار غذاهایشان وجود دارد، سس سمبال بوده که مواد اصلی آن از میگو، شکر، نمک، آب لیمو، قارچ و انبه نرسیده تشکیل شده و ترکیب بسیار خوشمزه ای را بوجود می آورد.

سمبال

پپس ایکان

پِپس ایکان یکی از غذاهای معروف اندونزی بوده که مواد اصلی آن را سبزیجات تشکیل می دهند. سبزیجات به صورت بخارپز در داخل برگ موز قرار می گیرند.

پپس ایکان

گورنگان

گورنگان یک نوع اسنک بوده که مردم این کشور به شدت از آن استقبال می کنند. مواد اصلی آن از ترکیب هویج، سیب زمینی، جوانه لوبیا، سبزیجات و کلم رنده شده تشکیل شده است.

گورنگان

ایکان باکار

از بهترین غذاهای اندونزی می توان به ایکان باکار اشاره کرد که یک نوع ماهی گریل شده ساده و بسیار لذیذ است.

ایکان باکار

توفو

توفو یک نوع غذای بسیار سبک بوده که از پنیر لوبیا سرخ شده درست شده و همراه با سس شیرین سویا و فلفل سرو می شود.

توفو

بلادو ترونگ

بلادو ترونگ یکی از غذاهای پرطرفدار اندونزی هست. برای تهیه آن، بادمجان های گریل شده در داخل سس تندی قرار می گیرند که از میگو خشک بدست آمده و این موضوع خوشمزگی غذا را افزایش می دهد.

بلادو ترونگ

مارتاباک

مارتاباک به کرپهایی گفته می شود که دارای دو نوع گوشتی و شیرین بوده و می توانید از خوردن آنها لذت ببرید.

مارتاباک

باکپائو

باکپائو یکی از میان وعده های خوشمزه ای بوده که به آنها نانهای گوشتی هم گفته می شود. این نانهای گوشتی را به راحتی می توانید از دکه های خیابانی تهیه کنید. این نان خوشمزه دارای نوع دیگری بوده که در داخل آنها شکلات قرار دارد.

باکپائو

میه آیام

میه آیام یک نوع سالاد است که بسیار خوشمزه بوده و این خوشمزگی به طعم نودلی که در داخلش بکار رفته، بستگی دارد.

میه آیام

راوون

راوون یک نوع خوراک گوشت گاو بوده که مخصوص مردم اندونزی است. این غذا وعده سنگین بحساب می آید و با طعم عالی که دارد، شما را مجذوب خود خواهد کرد. علاوه بر گوشت گاو در این سوپ از سیر، فلفل قرمز، زردچوبه و موسیر نیز استفاده می شود.

راوون

ایام گورنگ

مواد اصلی آیام گورنگ از گوشت پرندگان تشکیل شده که سرخ شده و با مواد گوناگون تزئین و سرو می شوند.

ایام گورنگ

ایندومی

یکی از غذاهای معروف اندونزی، ایندومی بوده که یک نوع نودل هست. اگر به این کشور سفر کنید، قطعا این نودل خوشمزه را در آنجا خواهید دید.

ایندومی

لانتونگ سایور

مردم کشور اندونزی دوست دارند در صبحانه لانتونگ سایور بخورند. این صبحانه بسیار مقوی و خوشمزه هست.

لانتونگ سایور

سوپ دم گاو

اگر در خیابانهای کشور اندونزی قدم بزنید، حتما سوپ دم گاو را مشاهده خواهید کرد. این غذا را اکثر مردم دوست خواهند داشت و از خوردنش لذت خواهند برد.

سوپ دم گاو

ساتای

اگر علاقه زیادی به غذاهای کبابی دارید، می توانید در کشور زیبای اندونزی غذای ساتای را تجربه کنید. این غذا معمولا از گوشت گاو، مرغ یا بز تهیه شده و حتی گاهی اوقات هم با گوشت خرگوش تهیه می شود.

ساتای

در ادامه بخوانیدگردشگری و جاذبه های جذاب اندونزی برای عاشقان جنوب شرقی آسیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو