ماده ای مغذی که جوش را درمان و ریزش مو را متوقف می کند!

منبع: همگردی

46

1399/7/6

22:31


بلاگ کرفس/ منیزیم یکی از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که کمبود آن مشکلات زیادی را برای سلامت پوست و مو به دنبال دارد. حتی خلق و خوی شما هم تا حد زیادی به وجود این ماده ی معدنی بستگی دارد. کمبود آن در بدن باعث بروز علائمی از جمله حالت تهوع، ضعف و بی حالی و خستگی می شود. خواص منیزیم برای مو چند سالی است که توسط محققان به اثبات رسیده است. به طوری که رشد و تقویت موهای شما تا حد زیادی به این ماده ی مغذی بستگی دارد. در ادامه به خاصیت بیشتر آن می پردازیم.

تاثیر منیزیم بر روی جوانسازی پوست صورت

یکی از تاثیرات مهم منیزیم، جوانسازی پوست است. این ماده ی معدنی خاصیت رطوبت رسانی دارد. به همین دلیل پوست هایی که خشک هستند، با کمک منیزیم مرطوب تر شده و از ابتلا به پیری زودرس در امان می مانند. در بسیاری از موارد چین و چروک صورت یکی از نتایج کمبود منیزیم است.

رفع جوش و آکنه پوست

یکی دیگر از خواص منیزیم برای مو و پوست، درمان جوش و آکنه است. اگر این جوش ها بر روی پوست صورت یا سر ایجاد شده باشد، با وجود منیزیم درمان می شوند. زیرا این ماده ی مغذی خاصیت ضدالتهای دارد و می تواند هرگونه عارضه ی پوستی را برطرف کند.

تقویت و رشد موها

منیزیم یک ماده ی معدنی است که تاثیر مهمی در سنتز ویتامین ها و پروتئین بدن دارد. این ماده ی مغذی می توانید فولیکول های مو را که متشکیل از پروتئین هستند، تقویت کند. بدین ترتیب یکی از خواص منیزیم برای مو افزایش رشد آن هاست. همچنین به رویش مجدد موهای از دست رفته هم کمک می کند.

خواص منیزیم برای مو و رشد آن

یکی دیگر از مزیت های منیزیم در بدن، جلوگیری از ریزش مو است. مطالعات نشان می دهد کمبود این ماده ی مغذی باعث ریزش شدید مو می شود. بسیاری از متخصصان پوست و مو معتقدند با مصرف موادغذایی حاوی منیزیم می توانید این مشکل را به راحتی درمان کنید. البته قبل از آن باید آزمایش کمبود منیزیم دهید تا کمبود آن مشخص شود.

خواص منیزیم در بارداری

شاید برای شما هم سوال باشد که اساساً چرا بانوان باردار به منیزیم نیاز دارند. جالب است بدانید در این دوره نیاز بدن به منیزیم بیشتر از هر زمان دیگری است. زیرا این ماده ی معدنی نقش انسولین را ایفا می کند. قند خون بانوان باردار احتمال بالا رفتن دارد. در صورت کمترین بی احتیاطی قندخون بالا می رود.

منیزیم می تواند قندخون را تنظیم کند. همچنین به استحکام و سلامت دندان و استخوان هم کمک می کند. سطح کلسترول خون و تنظیم ضربان قلب هم از دیگر خواص منیزیم در بارداری محسوب می شود. کمبود این ماده ی غذایی در این دوره ممکن است باعث زایمان زودرس، مرگ نوزاد و حتی معلولیت مادرزادی در نوزاد شود.

خواص منیزیم بعد از ورزش

افرادی که در رشته ی بدنسازی فعالیت دارند و یا حتی همه ی ورزشکاران به مقدار زیادی منیزیم نیاز دارند. این ماده ی غذایی باعث تنظیم میزان قند ذخیره شده در ماهیچه ها می شود. همچنین اسید لاکتیک را دفع می کند. در نتیجه عضله سازی در ورزشکاران بهتر انجام می شود. یکی دیگر از خواص منیزیم بعد از ورزش کاهش درد عضلانی و رفع گرفتگی عضلات است.

کمک به کاهش وزن

منیزیم خاصیت ضدالتهابی دارد. اگر روزانه به مقدار کافی منیزیم مصرف کنید، می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. در نتیجه چربی های اضافه در بدن سریع تر ذوب می شوند. کاهش وزن و لاغری با وجود غذاهای حاوی منیزیم سریع تر اتفاق می افتد.

تاثیر منیزیم بر روی سلامت قلب

یکی دیگر از خواص منیزیم برای بدن، کمک به حفظ سلامت قلب است. مطالعات نشان می دهد نبود این ماده ی غذایی آسیب زیادی به قلب می زند. حتی خطر بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و رسوب چربی بر روی دیوارهای عروق خونی را نیز افزایش می دهد. متخصصان قلب و عروق توصیه می کنند که افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق باید روزانه به مقدار کافی منیزیم دریافت کنند.

تسکین سردردهای میگرنی

یکی دیگر از فواید منیزیم برای بدن، کاهش سردردهای میگرنی است. کمبود این ماده ی غذایی می تواند این بیماری را تشدید کند. اگر بیماران مبتلا روزانه به مقدار کافی منیزیم دریافت کنند، سردردهای آن ها خفیف تر و حتی در مواردی هم درمان می شود.

تنظیم فشار خون

این ماده ی معدنی در تنظیم فشار خون هم مؤثر است. به طوری که می توانید دیاستولیک و سیستولیک خون را کاهش دهد. به همین ترتیب فشارخون تنظیم می شود.

درمان یبوست

منیزیم به همراه فیبر تاثیر زیادی در درمان یبوست دارد. این ماده ی غذایی خاصیت ملینی داررند که به تحرکات و نرم شدن روده ها کمک می کند.

درمان افسردگی با منیزیم

خواص منیزیم برای مو تنها یکی از مواردی است که باید به آن اشاره کنیم. در کنار همه ی این موارد، باید از تاثیر آن در شادابی و درمان افسردگی نام ببریم. این ماده ی معدنی مؤثر می تواند هورمون های نشاط آور را در بدن افزایش دهد. در نتیجه افسردگی را درمان می کند.

موادغذایی حاوی منیزیم

مهم ترین موادغذایی حاوی منیزیم عبارتند از: برگ چغندر، اسفناج، دانه های کدو تنبل، ماست، بادام، آووکادو، لوبیای سیاه، انجیر، شکلات تلخ و موز.

مصرف این موادغذایی خواص منیزیم برای مو ، پوست و سلامت بدن را به همراه دارد.

ماده ای مغذی که جوش را درمان و ریزش مو را متوقف می کند!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو