طرز تهیه کباب کوبیده خانگی روی گاز

منبع: ستاره

192

1399/7/6

23:00


کباب کوبیده یکی از پرطرفدارترین غذاهای اصلی است. اگر در هر صورت برای پخت این کباب به منقل و زغال دسترسی ندارید، ما در این مطلب شما را با طرز تهیه کباب کوبیده خانگی روی گاز آشنا خواهیم کرد.

کباب کوبیده خانگی روی گاز

ستاره | سرویس آشپزی - کباب کوبیده یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که به راحتی در خانه قابل تهیه است. اگر تحت هر شرایطی به منقل و زغال دسترسی ندارید و می‌خواهید این غذای خوشمزه را در آشپزخانه خود تهیه کنید، علاوه بر تهیه کباب کوبیده در فر می‌توانید آن را بر روی شعله گاز نیز تهیه کنید. از اینرو ما در این مطلب شما را با طرز تهیه کباب کوبیده خانگی روی گاز آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی روی گاز

مواد لازمی که در جدول زیر به آن اشاره شده، برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۱ کیلوگرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق سوپ خوری
لیموترش ۱ عدد
پیاز متوسط ۳ عدد
نمک ۳ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
کره ۵۰ گرمی ۱ عدد

 

کباب کوبیده خانگی روی گاز

 

دستور تهیه

حتما می‌دانید که نسبت گوشت در انتخاب گوشت کباب کوبیده مهمترین رکن اساسی در با کیفیت شدن کباب کوبیده است. از آنجایی که گوشت گوسفندی به تنهایی خیلی چرب است، معمولا برای متعادل شدن چربی آن، باید بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم گوشت گوساله (سردست) به یک کیلوگرم گوشت گوسفندی اضافه کنیم. این کلیدی‌ترین نکته در تهیه کباب کوبیده است. حال با آگاهی از این موضوع به سراغ طرز تهیه کباب کوبیده خانگی روی گاز می‌رویم.

۱. ابتدا پیاز‌ها را با رنده ریز رنده کرده و آب آن را کامل بگیرید و در ظرف جداگانه‌ای نگه دارید.

۲. گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را با نمک، فلفل و زعفران دم کرده مخلوط کنید و حسابی ورز بدهید.

۳. بر روی ترکیب حاصل یک سلفون کشیده و آن را برای یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا اصطلاحا بیات شود.

۴. پس از سپری شدن این مدت گوشت‌‌ها را از یخچال خارج کرده و قبل از به سیخ گرفتن آن‌ها را دوباره ورز دهید.

۵. حال باید آماده سیخ گرفتن گوشت‌ها شوید. برای سیخ گرفتن دستان خود را با آب پیازی که از رنده کردن پیازها نگه داشتید نم دار کنید و مجددا گوشت را در دست ورز دهید و از بالا به پایین شروع به سیخ گرفتن گوشت کنید. برای سیخ گرفتن کباب کوبیده، باید برای هر سیخ کوچک تقریبا ۱۰۰ گرم گوشت در نظر بگیرید. یعنی چیزی در حدود یک کف دست. در واقع مقدار گوشتی که به هر سیخ می‌گیرید باید به اندازه‌ای باشد که نه باعث سوختن و نه خام ماندن گوشت در حین پختن کباب شود.

۶. پس از سیخ کردن گوشت‌ها، مجدد سیخ‌ها را در یخچال گذاشته و به مدت یک ساعت به آن استراحت دهید.

۷. حال بزرگترین شعله‌ی اجاق گاز خود را روشن کنید و با گذاشتن دو پایه مناسب در بالا و پایین آن شروع به پختن کباب‌ها کنید. بهتر است در هر مرحله فقط ۲ سیخ کباب روی شعله گاز قرار دهید.

۸. در ابتدای کار شعله گاز را زیاد کنید و سیخ‌ها را مرتب زیر و رو کنید تا گوشت خودش رو جمع کند و از سیخ نریزد. پس از آنکه گوشت خودش را گرفت و خیالتان راحت شد که دیگر از سیخ نمی‌ریزد، حرارت شعله را کم کنید و هر از گاهی سیخ‌ها را زیر و رو کنید تا کباب شما آرام آرام پخته شود.

 

چند نکته

  • گوشت گوسفندی که برای کباب کوبیده تهیه می‌کنید باید مخلوطی از سردست و قلوه گاه گوسفندی باشد.
  • گوشت کباب کوبیده را سه مرتبه چرخ کنید.
  • بهتر است سیخ‌ها قبل از به سیخ گرفتن گوشت‌ها سرد باشند. پس اگر سیخ‌ها در محلی بوده که گرم شده‌اند یا آفتاب خورده‌اند، آن‌ها را قبل از سیخ گرفتن، خنک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو