پوتین خواستار توقف تنش‌ها در قره‌باغ شد

منبع: برترین ها

31

1399/7/6

23:13


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در گفت و گویی تلفنی درخصوص درگیری های بین نیروهای آذری و ارمنی در قره باغ گفت و گو و خواستار توقف این تنش ها شد.

ایرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در گفت و گویی تلفنی درخصوص درگیری های بین نیروهای آذری و ارمنی در قره باغ گفت و گو و خواستار توقف این تنش ها شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که این گفت وگوی تلفنی به ابتکار طرف ارمنی صورت گرفت و دو طرف درخصوص تشدید تنش ها در منطقه مناقشه قره باغ تبادل نظر کردند.

پوتین خواستار توقف تنش‌ها در قره‌باغ شد

رئیس جمهوری روسیه در رابطه با ازسرگیری درگیریهای گسترده در منطقه قره باغ ابراز نگرانی کرد.

در این گفت و گوی تلفنی خاطرنشان شد که هم اکنون باید تمام تلاش های ممکن برای جلوگیری از گسترش دامنه رویارویی ها بکار گرفته شود و اقدامات نظامی متوقف شود.

درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک از سر گرفته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم روز یکشنبه در تماس های تلفنی با وزیران خارجه ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، در مورد امکان پایان دادن به درگیریهای بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان رایزنی و گفت وگو کرد.

روسیه عضو گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا است و به همراه آمریکا و فرانسه اعضای دیگر این گروه از سال ۱۹۹۴ برای حل و فصل مناقشه قره باغ تلاش می کنند اما مذاکرات و تلاش های برای حل این مناقشه تاکنون نتیجه ای نداشته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان صبح امروز (یکشنبه) نیروهای ارمنستان را متهم به حمله به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و مناطق مسکونی مرزی این کشور و کشتن افراد غیرنظامی کرد.

نخست وزیر ارمنستان نیز امروز اعلام کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان حمله به مواضع مرزی این کشور را آغاز کرده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو