رضا عطاران

رضا عطاران پس از 12 سال دوری از ساخت سریال، قصد دارد اولین سریالش را در نمایش خانگی بسازد.

 رونق بازار نمایش خانگی در سال‌های اخیر، باعث شده است بسیاری از سینماگران و کارگردانان به ساخت سریالی ویژه این مدیوم ترغیب شوند و ستارگان سینما هم در سریال‌های نمایش خانگی بازی کنند. یکی از جدیدترین چهره‌هایی که قصد دارد اولین سریالش را در این مدیوم بسازد، رضا عطاران است. این خبر جمعه‌شب در برنامه «کافه آپارات» اعلام شد. بازگشت رضا عطاران به سریال‌سازی اتفاق مهمی در نمایش خانگی است.

2دهه حضور موفق در تلویزیون

به گزارش مووی مگ به نقل از خراسان، رضا عطاران دهه 70 با مجموعه «ساعت خوش» در مقام نویسنده و بازیگر در تلویزیون دیده شد و پس از آن فعالیت خود را به عنوان کارگردان و نویسنده مجموعه‌های محبوبی مانند «سیب خنده» و «مجید دلبندم» ادامه داد و حضور موفقی در تلویزیون داشت، اما آن چه باعث شد رضا عطاران شهرت عجیب و غریبی پیدا کند و توجه عموم مخاطبان تلویزیون را جلب کند، سریال‌های او بود. او در دهه 80 با سریال «خانه به دوش» حسابی در تلویزیون گل کرد و پس از آن سریال‌های دیگری مانند «متهم گریخت»، «ترش و شیرین» و «بزنگاه» را جلوی دوربین برد. سریال‌های او نه تنها در زمان پخش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند، بلکه هنوز که هنوز است در بازپخش نیز بینندگان زیادی دارند و یادآور خاطرات خوب مردم هستند. آخرین سریالی که به کارگردانی رضا عطاران روی آنتن رفت، «بزنگاه» بود که ماه رمضان سال 87 پخش شد. این مجموعه برخلاف ساخته‌های قبلی عطاران حواشی زیادی داشت. شورای نظارت بر صداوسیما به طرح بعضی موضوعات در این مجموعه اعتراض کرد و حتی احتمال می‌رفت که پخش این مجموعه متوقف شود، اما در نهایت ممیزی‌هایی در سریال اعمال شد و البته آخرین همکاری رضا عطاران با تلویزیون رقم خورد.

ستاره کمدی‌های پرفروش

در طول سال‌های گذشته هیچ اتفاقی باعث نشده است دوری طولانی رضا عطاران از تلویزیون پایان یابد. این ستاره پس از تلویزیون همچنان به حضور خود در سینما ادامه داد و با بازی در فیلم‌های کمدی که فروش خوبی در گیشه داشتند، به یکی از ستاره‌های محبوب سینما تبدیل شد. «هزارپا»، «مصادره»، «نهنگ عنبر» و «من سالوادور نیستم» از پرفروش‌ترین آثار او در سال‌های اخیر هستند. او در سال‌های 90، 92 و 94، به ترتیب سه فیلم کمدی «خوابم  می‌آد»، «رد کارپت» و «دراکولا» را نیز در مقام کارگردان جلوی دوربین برد، اما موفقیت او در سینما بیشتر به واسطه فیلم‌هایی‌ است که بازی کرده است.

ساخت سریال در نمایش خانگی

رضا عطاران سال 91، با فصل سوم سریال «قلب یخی» ساخته سامان مقدم حضور در نمایش خانگی را تجربه کرده بود، اما این سریال نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند و شکست خورد. اکنون این ستاره پس از هشت سال دوری از نمایش خانگی و 12 سال دوری از سریال‌سازی، قصد دارد به این مدیوم بازگردد و اولین سریالش را در نمایش خانگی بسازد. فعلا جزئیات این مجموعه اعم از ژانر و عوامل یا بازیگران آن اعلام نشده، اما گفته شده است سعید ملکان تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارد. با توجه به سابقه و علاقه عطاران به کمدی، دور از انتظار نیست که این سریال کمدی باشد. موقعیت رضا عطاران اکنون در مقایسه با آخرین حضورش در تلویزیون، بسیار متفاوت است. او اکنون به عنوان یکی از پول سازترین ستاره‌های سینما با کوله‌باری از خاطرات شیرین قصد دارد سریال جدیدی بسازد، بنابراین با توجه به جایگاه امروز او می‌توان به موفقیت رضا عطاران در نمایش خانگی امیدوار بود. علاوه بر این، مخاطبانی که تجربه خوبی از تماشای سریال‌های او در ذهن دارند، حتما مخاطب سریال نمایش خانگی این کارگردان خواهند بود.