بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در رشته توییت‌هایی نوشت: ملت ترکیه با همه امکاناتی که در اختیار دارند در کنار کشور برادر آذربایجان می ایستند.

وی افزود: جامعه جهانی نتوانسته است که موضع گیری لازم را در قبال تجاوز تحریک آمیز ارمنستان اتخاذ کند و باردیگر معیارهای دوگانه‌ای را دنبال کرده است.

رییس جمهوری ترکیه در ادامه نوشته است: ما از همه جهان می‌خواهیم تا در کنار آذربایجان و مبارزه‌اش علیه آنچه که او اشغالگری و ظلم ارمنستان خوانده بایستند.

اردوغان همچنین از مردم ارمنستان خواست تا آینده خود را از دست دولتی بگیرند که آنها را به سوی فاجعه سوق می دهد و آنهایی که از این مقام مانند عروسک خیمه شب بازی استفاده می کنند.

وی با اشاره به گفت وگوی تلفنی خود با الهام علی‌اف نوشت: در این تماس بار دیگر شاهد موضع‌گیری قاطع و مصمم وی بودم. ترکیه در چارچوب تفاهم یک ملت و دو دولت، در کنار برادران آذربایجانی خود است.

اظهارات اردوغان در پی درگیری اخیر بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه ناگورنو- قره باغ مطرح شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی از حملات گسترده صبح یکشنبه نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و مناطق مسکونی مرزی این کشور و کشته شدن افراد غیرنظامی خبر داد. نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغازکننده حمله بوده است.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.