محققان درباره تلاقی شیوع ویروس آنفلوانزا و کووید ۱۹ در فصل پاییز هشدار می‌دهند، به خصوص آنکه این دو بیماری دارای علائم مشترک هستند و هر دو ریه‌ها را درگیر می‌کنند.

با سرد شدن هوا در کنار ویروس کرونا حتما شاهد بروز انواع بیماری های حاد تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا خواهیم بود. شاید بیماری‌های حاد تنفسی بسیار شبیه به هم باشند اما سرعت انتقال، ماندگاری و سبک بودن  آن‌ها با هم متفاوت است.

بهتر است افراد تا حدودی خودشان هم مطالعاتی در این باره داشته باشند تا بتوانند به خوبی ویروس کرونا را شناسایی کرده و درمان خود را شروع کنند. به شدت علائم شبیه به هم هستند پس افراد باید در صورت مشاهده هر کدام از این علائم فورا خود را محدود و قرنطینه کنند تا از نوع بیماری خود مطلع شوند. 

شناخت حدودی علائم بیماری های حاد تنفسی

بروز این علائم و نشانه ها به معنای نخستین و شایع‌ترین علامت بیماری است.اگر افراد این نوع علامت ها و نشانه ها را در خود دیدند، در شرایط فعلی حتما با پزشک مربوطه در میان گذاشته تا بتوانند به سرعت پیشگیری کنند. 

ویروس کرونا و شروع علائم تدریجی  با علائمی چون سردرد، تب، از دست رفتن حس بویایی یا چشایی، خستگی، درد‌های عضلانی یا بدنی، تنگی نفس ، سرفه خشک و گلودرد نمود پیدا می‌کند.

آنفلوآنزا فصلی و با علائم تدریجی سردرد، تب، آبریزش یا گرفتگی بین، گلودرد یا خستگی، سرفه یا تنگی نفس- و درد‌های عضلانی یا بدنی نمودار می‌شود.

سرماخوردگی  هم با علائمی چون آبریزش یا گرفتگی بینی، اشک ریزش، گلودرد یا سرفه، عطسه کردن و ترشح پشت حلق نشان داده می‌شود.