آموزش دوخت دم کنی آشپزخانه ساده و زیبا

آموزش دوخت دم کنی آشپزخانه ساده و زیبا


منبع: آرگا

269

1399/7/7

13:53


روشی آسان و کاربردی برای دوخت دم کنی آشپزخانه را در این مطلب مشاهده نمایید و با استفاده از این آموزش و به کارگیری مقداری پارچه و پشم شیشه دم کنی جدید و زیبایی برای خود بدوزید.

آموزش دوخت دم کنی آشپزخانه ساده و زیبا

دم کنی یکی از اجزا اصلی سرویس آشپزخانه است که اغلب بانوان با استعداد و هنرمند سعی می کنند اقدام به دوختن آن نموده و از هنر خود نهایت استفاده را ببرند. دوخت دم کنی بسیار ساده و آسان است و مطمئنا با صرف اندکی زمان می توانید آن را انجام دهید و صاحب دم کنی های زیبا و جدید شوید. در ادامه همراه ما باشید و از آموزشی جدید در این رابطه دیدن فرمایید.

آموزش تصویری دوخت دم کنی ساده برای آشپزخانه :

یکی از آموزش های جالب و دیدنی که اغلب بانوان علاقه مند به یادگیری آن هستند، آموزش دوختن دم کنی با پارچه های اضافه می باشد که کاربردهای فراوانی در آشپزخانه و به هنگام پخت و پز دارد. یکی از روش های ساده برای دوختن دم کنی و دیگز اجزا سرویس آشپزخانه از جمله دستگیره ها استفاده از پارچه و پشم شیشه است. بدین منظور و برای تهیه دم کنی، درب قابلمه را روی تکه پارچه ایی قرار داده و اطراف آن را خط بکشید.

آموزش دوخت دم کنی

حال پارچه را برش بزنید. توجه داشته باشید که از این پارچه دایره ایی شکل دو عدد برای پشت و روی کار نیاز دارید، همچنین نیازمند پشم شیشه ایی هستید که آن را نیز به اندازه درب قابلمه برش زده اید.

مدل دوخت انواع دم کنی

پارچه ها را روی هم قرار دهید و پشم شیشه را لای آنها بگذارید و سپس آنها را به هم بدوزید. حال برای زیبایی بیشتر دم کنی می توانید نوارهایی با پارچه ایی به رنگ دیگر برش زده و آن را روی دم کنی به شکل دلخواه متصل نمایید.

آموزش دوخت دم کنی آشپزخانه

دوخت ساده دم کنی

در این مرحله به سراغ پارچه های اضافه رفته و به اندازه دور تا دور دایره پارچه باریکی را برش زده و آن را به لبه های کار با سوزن ته گرد متصل نمایید.

مراحل دوختن دم کنی

حال تکه ایی را که به تازگی به دم کنی متصل کرده اید با چرخ خیاطی بدوزید.

دوختن دم کنی برای قابلمه

دم کنی ساده و زیبا

شما دوستان گرامی برای راحتی بیشتر می توانید از کش در دوخت این مدل دم کنی استفاده نمایید و آن را به گونه ایی بدوزید که اتصال مناسبی با درب قابلمه داشته باشد. تصویر زیر نمونه تکمیل شده دم کنی را نشان می دهد که می تواند راهنمای مناسبی برای دوختن دم کنی شما و همچنین استفاده در سرویس آشپزخانه عروس باشد.

مدل دم کنی آشپزخانه جدید و زیبا

آموزش مرحله به مرحله دوختن دم کنی بدون کش

برای دوختن این مدل دم کنی همچون مدل دم کنی بالا که آموزش دیدید نیازی به کش ندارید و با اضافه کردن رویه دم کنی می توانید به سادگی درب قابلمه را داخل آن قرار دهید. وسایل مورد نیاز برای درست کردن این دم کنی به شرح زیر می باشد:

  • پارچه نخی طرح دار و ساده
  • ابر یا پشم شیشه
  • نوار اریب
  • سوزن و نخ همرنگ با پارچه
  • چرخ خیاطی و قیچی
  • خودکار یا صابون خیاطی

دوختن دم کنی شیک

مراحل دوختن دم کنی:

۱- برای برش پارچه می توانید درب قابلمه مورد نظر را روی پشت پارچه ساده دولا قرار دهید و به وسیله یک خودکار یا صابون خیاطی دور تا دور درب قابلمه را خط بکشید و درب قابلمه را بردارید.

۲- اطراف یا دور تا دور دایره ترسیم شده روی پارچه نخی ساده را به اندازه ۵ سانتی متر بیشتر در نظر بگیرد تا به هنگام برش و دوخت دم کن، درب قابلمه درون به راحتی داخل آن قرار بگیرد.

۳- پارچه دولا ساده را با قیچی مرتب و به شکل دایره مانند برش بزنید تا دو تکه پارچه دایره ای شکل داشته باشید. سپس یکی از تکه های پارچه را روی پارچه دولا طرح دار و تکه دیگر را روی ابر دو لا یا پشم شیشه دو لا بگذارید و به همان اندازه برش بزنید تا در نهایت از هر کدام از پارچه ها و ابر دو برش داشته باشید.

۴- در این مرحله از دوخت دم کنی باید تکه پارچه ساده را پهن کنید و یک تکه ابر برش زده را روی آن بگذارید و بعد یک تکه پارچه طرح دار را نیز روی ابر قرار دهید به طوری بر روی هم کاملا منطبق باشند. سپس دور تا دور آن ها را با یک سانت برای جای دوخت بدوزید.

۵- حال سه لایه دیگر(پارچه ساده، ابر و پارچه گلدار) را به همین طریق روی هم بگذارید و با قیچی از وسط برش بزنید تا دو نیم دایره از این لایه ها داشته باشید.

۶- با استفاده از چرخ خیاطی اطراف هر دو نیم دایره ها باید دوخته شود. سپس نوار اریب را فقط روی لبه صاف هر دو نیم دایره بدوزید.

۷- هر دو نیم دایره دوخته شده را بر روی دایره کامل دوخته شده بگذارید و دور تا دور دایره را مرتب بدوزید تا نیم دایره ها به دایره اصلی متصل شوند.

۸- در آخرین مرحله برای زیبای کار  دور تا دور لبه دم کنی را نوار اریب بدوزید تا صاحب یک دم کنی زیبا شوید.

دوختن دم کنی زیبا

امیدواریم آموزش ارائه شده در زمینه دوختن دم کنی برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از این آموزش زیبا اقدام به دوختن انواع دم کنی با طرح های متنوع و جالب نمایید. از شما دوستان علاقه مند به این هنر دعوت می نماییم با کلیک بر روی آموزش خیاطی از دیگر آموزش های جالب و جدید در زمینه خیاطی دیدن فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو