جشنواره لالایی‌ و ترانه‌های فولکلور برگزار می‌شود

منبع: برترین ها

34

1399/7/7

15:11


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از برگزاری جشنواره لالایی‌ و ترانه‌های فولکلور در این نهاد خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از برگزاری جشنواره لالایی‌ و ترانه‌های فولکلور در این نهاد خبر داد.
 

جشنواره لالایی‌ و ترانه‌های فولکلور برگزار می‌شود

 
به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، فاطمه تنهایی با بیان اینکه لالایی از اولین آموزه‌هایی است که والدین به کودکان می‌آموزند و در شکل گیری شخصیت و ساختار فکری و فرهنگی آنان نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد افزود: در دوران قرنطینه خانگی با ایجاد بستری مناسب در فضای مجازی امکانی فراهم شده است تا در برقراری تعامل بین نسل‌ها، قدم‌های مؤثری برداریم.
 
او عنوان کرد: جشنواره بربال لالایی با هدف آشنایی و شناخت بیشتر اعضا با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، ترویج آداب و رسوم محلی، توجه به تربیت دینی و حس زیبایی شناسی، ایجاد پویایی و نشاط در بین کودکان ونوجوانان، تاثیر لالایی‌ها در صمیمیت حاکم بر فضای خانواده‌ها، افزایش ارتباط چشمی و شنیداری اعضاء خانواده با یکدیگر؛ در چهار بخش لالایی‌های دیروز، لالایی‌های امروز، لالایی‌های آوایی (بی کلام) و لالایی من (لالایی‌هایی که کودکان برای عروسک‌های خود و یا در بازی‌های کودکانه خود در نقش والدین می‌سرایند) برگزار می‌شود.
 
وی افزود: آثار می‌تواند در دو گروه سنی کودک و بزرگسال به زبان و گویش‌های مختلف به صورت فایل صوتی همراه با موسیقی بی‌کلام اجرا شود و تا پایان دی ۹۹ به واحد هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به نشانی vahedhonari@gmail.com جهت داوری اولیه ارسال شود. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو