مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان

منبع: همگردی

95

1399/7/7

15:31


ایسنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان مشاهده می شود.

داستان چیست؟

سیده مریم مختارموسوی درباره ساخت وسازهای اخیر در جوار شاهزاده حسین(ع) همدان بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان همدان در ماههای اخیر قرارداد، مطالعاتی با دانشگاه بوعلی سینا درباره بررسی شرایط شاهزاده حسین(ع) و امکان طرح توسعه آن منعقد کرده است.

وی ادامه داد: همه موارد باید در شورای فنی استان و متعاقبا در شورای فنی وزارت میراث فرهنگی مطرح شود و در دستور کار قرار گیرد.

مختارموسوی بیان کرد: شاید این مطالعات و عملیات یک مسیر را طی کند اما تا زمانیکه مطالعات از سوی استان و مرکز مصوب شود عملیات باید متوقف شود. سپس، مراحل بعدی صورت بگیرد.

آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) یکی از امامزادگان شهر همدان است که علاوه بر جایگاه ویژه مذهبی دارای ارزش تاریخی نیز است. این بنا در محدوده بافت تاریخی همدان قرار دارد و طبق ضوابط نباید ساخت وساز و تعریض در آن صورت بگیرد. این درحالیست که چندیست ساخت و سازهایی در جوار این آستان در حال انجام است. در ضمن، طرح حفاظت و توسعه این آستان مقدس در استانداری همدان در دست تهیه است.

مورد تایید نبودن ساخت و ساز در جوار شاهزاده حسین همدان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو