در انتخابات ۱۴۰۰ باز هم روحانی کاندیدا می‌شود؟

منبع: برترین ها

66

1399/7/7

17:57


جامعه روحانیت مبارز که در گذشته هدایت جریان اصولگرا در ادوار مختلف انتخابات را عهده دار بود در چند دوره اخیر توسط طیف جدیدی از فعالان سیاسی اصولگرا به حاشیه رفته اما به نظر می‌رسد می‌خواهد دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

خبرآنلاین: جامعه روحانیت مبارز که در گذشته هدایت جریان اصولگرا در ادوار مختلف انتخابات را عهده دار بود در چند دوره اخیر توسط طیف جدیدی از فعالان سیاسی اصولگرا به حاشیه رفته اما به نظر می‌رسد می‌خواهد دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

 با وجود آنکه اعضای جامعه روحانیت مبارز می‌گویند به دنبال مصداق انتخاباتی مستقل نیستند اما سابقه عضویت دو رئیس جمهور در این تشکل جای احتمال برای ارائه نامزد اختصاصی را باقی می‌گذارد. در حالی که برخی جریان‌های اصولگرا از کاندیداتوری یک چهره نظامی سخن می‌گویند، در میان صحبت‌های اعضای جامعه روحانیت مبارز پیداست که آنها از حضور روحانیون در انتخابات غافل نیستند؛ چه بسا ارائه کاندیدای روحانی در شرایطی که برخی اصولگرایان دنبال نامزدی یک چهره نظامی هستند بتواند دوقطبی نظامی – روحانی را در انتخابات آینده را متصور کند.

حسین ابراهیمی می‌گوید:«بنده معتقدم در سال‌های اخیر و در ذیل عملکرد «دولت» و «قوه قضائیه» آسیبی به جایگاه روحانیت وارد نشده که بر اساس آن مردم از روحانیون عالم سیاست دلسرد شده باشند.»

مصباحی مقدم نیز می‌گوید: «چه بسا بتوان در میان روحانیت کسی را معرفی کرد که از توانایی بالایی برخوردار باشد و شایستگی لازم را برای ریاست جمهوری داشته باشد و قابلیت اعتماد ملی را برانگیزد.»

سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت که اکنون نماینده مجلس یازدهم است نیز گفته: «مردم همواره جذب صداقت و صراحت کلام روحانیون می‌شوند. روحانیت هیچگاه وارد سیاسی کاری‌های مرسوم عالم سیاست نمی‌شود. یک فرد روحانی هرگز به کشور و مردم خیانت نمی‌کند، ممکن است در مدیریت یک فرد روحانی ضعف وجود داشته باشد، اما این نقص برآمده از نگاه خائنانه نیست. من معتقدم روحانیت عملکرد کاملا موفقی تا به امروز از خود به جا گذاشته است.»

تقوی در ارتباط با احتمال حضور کاندیدای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری نیز می‌گوید: «در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شاید روحانیون مشابه ادوار مختلف انتخابات با استقبال مردم مواجه شوند، اما از هم اکنون نمی‌توان تحلیل دقیقی از فضای انتخابات سال آینده ارائه داد. اما آنچه مسلم است، هیچگاه اعتماد مردم از روحانیون سلب نمی‌شود.»

حال باید دید آیا جامعه روحانیت اینبار درکنار جامعه مدرسین قرار است هدایت جریان راست را در دست گیرد و حتی به سمت معرفی کاندیدای روحانی برود یا طیف جدید اصولگرایان باز هم شیوخ اصولگرا را کنار می زنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو