قطعه کامل کننده زنجیره کرونا کیست؟

24

1399/7/7

19:38


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: ویروس کرونا در کودکان با رعایت نکردن موازین بهداشتی به دلیل اقتضای سنی با سرعت بالایی در بین آن ها گسترش می یابد و این گروه می توانند به راحتی نقش قطعه کامل کننده زنجیره انتقال ویروس به جمعیت پرخطر، سالمندان و زنان باردار خانواده را بازی کنند.

قطعه کامل کننده زنجیره کرونا کیست؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیده معصومه هاشمی اظهارکرد: متاسفانه تصور نادرستی در جامعه از کاهش اهمیت کرونا در کودکان و نوجوانان در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد: براساس آمار و نظر پزشکانی که در سطح شهرستان شیروان به ویزیت و درمان کودکان می پردازند این بیماری به طور شایع در این گروه سنی وجود دارد و در ماه های اخیر به شکل مشکلات تب دار، تنفسی و گوارشی تظاهر یافته است.

 هاشمی بیان کرد: در شهرستان شیروان از ابتدای شروع این بیماری تاکنون درصد قابل توجهی از افراد زیر ۲۰ سال مشکوک به کووید ۱۹ که از آنان تست تشخیصی گرفته شد، مثبت بوده اند و این در حالی است که در گروه سنی زیر ۱۸ سال براساس دستورالعمل کشوری نمونه گیری بسیار کمتر از جمعیت بزرگسال است و اگر از این گروه جمعیتی همانند بزرگسالان آزمایش کرونا گرفته شود، تعداد مبتلایان رقم بالایی خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات


تصویری


ویدئو