به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، پلوسی در این باره گفت: «این مسئله که ترامپ بیش از ۳۰۰ میلیون دلار قرض تا چند سال آینده دارد، مسئله‌ای امنیتی است و این سوال برایم پیش می‌آید که آیا دولت‌ها و عوامل خارجی می‌توانند بر رئیس جمهور تاثیرگذار باشند.»

روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اسناد مالیاتی اعلام کرد دونالد ترامپ که خود را یک میلیاردر موفق می‌داند در سال ۲۰۱۶ تنها ۷۵۰ دلار مالیات داده است!

نیویورک تایمز بر اساس اطلاعات موثق اعلام کرد ترامپ در سالی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است. او در ۱۰ سال از ۱۵ سال اخیر هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است، زیرا به ماموران مالیاتی اعلام کرده است بیشتر از آنکه سود کند، در این مدت زیان دیده است.

البته رئیس جمهور آمریکا گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی خود را به شدت تکذیب کرده و گفته است: «این خبر‌ها جعلی است. پس از انتشار اظهارنامه مالیاتی من خواهید دید که این خبر‌ها جعلی است. حقیقت این است که سازمان مالیاتی من را دوست ندارد!»

اکنون پلوسی در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گفته است: «ترامپ حدود ۴۰۰ میلیون دلار بدهی دارد. به چه کسی؟ کشور‌های مختلف؟ چه اهرم فشاری آن‌ها دارند؟ خوب برای من این سوالی بزرگ درباره امنیت ملی را بوجود می‌آورد.»

او سپس افزود: «ما سوگند یاد کردیم تا از کشورمان حفاظت کنیم. این رئیس جمهور فرمانده کل قواست. اما او میلیون‌ها دلار بدهی دارد؟ به چه کسی؟ عموم مردم این حق را دارند تا پاسخ این سوال را بدانند.»

از آنجا که دولت آمریکا بر اساس مالیات مستقیم مردم اداره می‌شود، افکار عمومی حساسیت زیادی بر مالیات دهی سیاستمداران دارند. فرار مالیاتی در این کشور یکی از رسوایی‌هایی است که بار‌ها منجر به استعفای مقامات سیاسی از سمت خود شده است.