منابع امنیتی در این باره گفتند که این حمله راکتی از محله الجهاد در غرب بغداد صورت گرفته و به منزلی در نزدیکی فرودگاه نزدیک شهرستان ابوغریب اصابت کرده است.

این حمله که در  جریان آن غیرنظامیان عراقی هدف قرار گرفتند محکومیت شخصیت های سیاسی عراق را به همراه داشته است.

 سید عمار حکیم رهبر جریان ملی حکمت در واکنش به  این حمله گفت: تکرار هدف قرار دادن مراکز عمومی و خصوصی و به ویژه در بغداد، که آخرین مورد آن شلیک گلوله به سمت خانه‌هایی در منطقه رضوانیه بود و به شهادت چندین نفر، از جمله زنان و کودکان، منجر شد، نشان دهنده وجود طرحی برای ویرانی کشور و کشاندن آن به سمت فتنه و درگیری است.

وی افزود: ما به شدت اینگونه اقدامات مجرمانه را محکوم می‌کنیم و طرف‌های مسئول را تشویق می‌کنیم تا به سرعت به این مسائل رسیدگی کرده و عاملان این حملات را شناسایی کرده و به دست عدالت بسپارند. همچنین در مقابل کسانی که اعتبار کشور را به خطر می اندازند، سستی و کوتاهی نکنند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر هم در واکنش به این اقدام در توئیتی نوشت: برخی طرف‌های مشکوک هستند که اوضاع کشور را متشنج کرده و امنیت را به خطر می‌اندازند. به همگان نصیحت می‌کنم که عقل، شرع  و عشق به میهن را  کار گیرند.

صدر افزود: قبل از اینکه کاری انجام دهند که کشور را به سمت جنگ داخلی و یا درگیری داخلی بین شیعیان و یا درگیری فرقه‌ای به وجود آورد. پس بدانید که برای عراقی‌ها ریختن خون هم میهنانشان حرام است.