خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟


منبع: پارس ناز

134

1399/7/8

00:20


خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

خروج لیونل مسی از بارسلونا 

لیونل مسی بطور رسمی اعلام کرد کـه می‌خواهد از باشگاه بارسلونا جدا شود. او بیان کرده کـه بعد از 2 دهه فعالیت دراین باشگاه و کسب افتخارات فراوان برای نام این باشگاه، بـه زودی قرار داد خودرا فسخ کرده و برای تیم دیگری توپ خواهد زد. لیونل مسی دراین چند وقت فشارهای زیادی را تحمل کرده و گویا تصمیم نهایی برای رفتن خودرا اتخاذ کرده اسـت. در ادامه بطور کامل صحبت می‌کنیم.

 

مسی جهان فوتبال رابه لرزه درآورد

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

مسی پس از جلسه جمعه با رونالد کومان اعلام کرد کـه خودرا بیشتر بیرون از باشگاه می‌بیند تا درون تیم. بنظر میرسد مهاجم آرژانتینی خیلی زود تصمیمی گرفته اسـت کـه مانند زمين لرزه در جهان فوتبال بـه حساب می‌آید.

 

ماجرای جدایی لیونل مسی از بارسلونا

لیونل مسی ستاره تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی آرژانتین کـه ماه ها خبر تصمیم او مبنی بر جدایی از کاتالان ها شنیده می شد بالاخره در تصمیمی کـه بسیاری را شوکه کرد تهدید خودرا عملی کرده و تقاضای جدایی از بارسا را داد. شب گذشته بود کـه برنده شش توپ طلای اروپا اعلام کرد بعد از نزدیک بـه دو دهه قصد جدایی از باشگاه محبوبش را دارد.

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

او از مدیران بارسا خواست کـه تابستان امسال و یک سال زودتر از اتمام قراردادش شرایط خروج وی را فراهم کنند. لیونل مسی ۳۳ ساله کـه در سالیان اخیر و بـه خصوص در دو سال اخیر مشکلات زیادی با رییس باشگاه، مدیر ورزشی، رویه خرید و فروش بازیکنان و سبک بازی تیم داشت.

 

او بعد از چندین بار افشاگری در مورد نارضایتی خود از تیم و باشگاه بالاخره بعد از شکست ۸ بر ۲ مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد کـه این همه ی مدت حق با او بوده اسـت. مسی در تعطیلات بـه سر می‌برد و ظاهرا در حال اتخاذ تصمیم خود برای ترک باشگاه بود، رونالد کومان بعنوان سرمربی جدید تیم انتخاب شده و نخستین دیدار بین این دو باعث شد مسی تصمیم نهایی خودرا بگیرد.

 

علت اصلی تصمیم لیونل مسی برای ترک بارسلونا

بر اساس ادعاها، رونالد کومان دراین جلسه کوتاه بـه مسی گفته کـه دوران اوج او و فوتبالش در حال بـه پایان رسیدن بوده و او دیگر برتری ها و امتیازات ویژه اي کـه قبلاً داشته را در تیم نخواهد داشت. ظاهرا این صحبت هاي سرمربی جدید و نحوه برخورد باشگاه با لوییس سوارز تیر خلاصی بر حضور دو دهه اي لیونل مسی در بارسلونا بوده و باعث شده وی تصمیم نهایی خود برای ترک باشگاه را بگیرد.

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

این خبر با واکنش گسترده کارشناسان ورزشی و طرفداران تیم بارسلونا مواجه شده و تعداد زیادی از آنها با حضور در مقابل دفتر باشگاه خواهان کناره گیری جوزپ بارتومئو رییس باشگاه شدند کـه بسیاری وی را عامل اصلی ناکامی هاي اخیر و نارضایتی کاپیتان تیم از وضعیت موجود میدانند.

 

آیا مسی می تواند از بارسلونا جدا شود؟

اکنون خبر میرسد کـه مدیران تیم بر این باورند کـه بند آزادی ۷۰۰ میلیون یورو مسی برقرار بوده و او نمی‌تواند بـه صورت آزاد بـه تیم دیگری بپیوندد. اما بندی در قرارداد مسی وجوددارد کـه بر اساس آن در پایان هر فصل، درصورت نارضایتی، مسی میتواند قرارداد خودرا فسخ نماید و اکنون مسی کـه یک سال از قراردادش باقیمانده می‌خواهد از این بند استفاده کند.

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

بر اساس این بند مسی می‌تواند در ماه ژوئن قرارداد خودرا فسخ کند در حالی‌کـه شیوع کرونا پایان رقابت هاي لالیگا رابا مشکل مواجه کرده و اکنون از ماه ژوئن عبور کرده ایم. دراین شرایط مسی میگوید کـه این بند از قرارداد او هنوز پابرجا بوده و می‌تواند بر اساس آن باشگاه را ترک کند. منچسترسیتی و پاری سن ژرمن در بـه خدمت گرفتن لیونل مسی بیشترین شانس را دارند.

 

مشورت مسی و پپ گواردیولا

برخی رسانه ها از مشورت مسی با پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی سخن گفته اند و این کـه احتمالاً باشگاه متمول لیگ برتر مقصد بعدی وی خواهد بود. با این وجود، از آنجایی کـه رابطه خوبی بین دو باشگاه منچستر سیتی و بارسلونا وجوددارد، تا زمانی کـه مدیران بارسا رضایت نداشته باشند، منچستر سیتی برای خرید مسی دست بکار نخواهد شد.

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

مارسلو بچلر روزنامه نگار برزیلی نیز ادعا کرده کـه لیونل مسی تصمیم خودرا گرفته و می‌خواهد سال بعد در منچستر سیتی توپ بزند. این روزنامه نگار برزیلی کـه برای نخستین بار از تصمیم ستاره بارسا برای ترک این باشگاه در تابستان جاری پرده برداشت ادعا کرد کـه مسی سبک بازی تیم منچستر سیتی را دوست داشته و می‌خواهد فصل بعد دراین تیم باشد.

 

مسی تصمیم نهایی خودرا گرفته اسـت

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

گیلم بالاگ گزارشگر سابق اسکای اسپورت نیز مدعی شده کـه حتی کناره گیری بارتومئو نیز تصمیم مسی را تغییر نخواهد داد. ال چیرینگیتو نیز گزارش داده کـه لیونل مسی چند روز پیش تصمیم بـه ترک بارسلونا گرفته و پدر او با چندین باشگاه اروپایی دراین زمینه صحبت کرده اسـت.

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

این رسانه مدعی اسـت کـه بعد از باخت ۸ بر ۲ در برابر بایرن مونیخ، مدیران باشگاه بارسلونا سعی در تخریب چهره مسی داشته و این موضوع بـه شدت ستاره آرژانتینی را عصبانی کرده اسـت. بطور ویژه ادعا شده کـه مدیران باشگاه این شایعه را ایجاد کرده اند کـه مسی بـه کیکه ستین دستور داده ترکیب تیم را برای مسابقه با بایرن در لیسبون تغییر دهد.

 

سوارز هم تهدید شده اسـت!

هم چنین گفته شده کـه تماس رونالد کومان با لوییس سوارز کـه تنها یک دقیقه و ۵۲ ثانیه طول کشیده و بـه ستاره اروگوئه اي گفته شده کـه باید تیم را ترک کند یکیدیگر از دلایل عصبانیت مسی و تصمیم او برای ترک باشگاه بدوه اسـت. بند آزادسازی قرارداد لیونل مسی ۷۰۰ میلیون یورو برآورد شده اسـت.

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

اما گفته میشود مدیران باشگاه حاضرند با رقم ۲۲۲ میلیون یورو، همان مبلغی کـه باشگاه پاری سن ژرمن برای خرید نیمار پرداخته، حاضر بـه فروش کاپیتان تیم خود هستند. برخی خبرگزاری ها خبر داده اند کـه مدیران بارسا نیز تصمیم بـه فروش ستاره تیم خود گرفته اند گرچه قصد ندارند بدون دریافت مبلغی هنگفت وی را بـه تیم دیگری بدهند.

 

آیا مسی یک هیولا است؟

در حالیکه بسیاری مدیران بارسا و شخص بارتومئو را مقصر وضعیت کنونی تیم و تصمیم مسی برای ترک بارسلونا میدانند اما خوانما کاستانو مجری رادیو El Partidazo de Cope نظری کاملا عکس داشته و ضمن محکومیت بارتومئو، مسی را هیولایی می‌داند کـه توسط بارتومئو و دیگران بـه یک دیکتاتور تبدیل شده و اکنون در حال خوردن مدیران بارسا اسـت:

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

«مسی یک رهبر نبوده اسـت، او قوانین خودرا در رختکن حاکم کرده و کسانی دراین رختکن هستند کـه از دست مسی اذيت دیده اند. این شرایط شایسته بارتومئو اسـت زیرا او مدیریت بارسایی را بر عهده داشته کـه از مسی میترسد. آنها یک هیولا را تغذیه کرده اند و اکنون این هیولا در حال خوردن آن هاست».

خروج لیونل مسی از بارسلونا | مقصد جدید مسی کجاست؟

باوجود این شرایط اما خبر میرسد کـه بارتومئو قصد کناره گیری ندارد گرچه برخی رسانه ها از تصمیم او برای کناره گیری و تقاضای انتخابات زودهنگام بـه منظور پیش گیری از رفتن مسی خبر داده بودند. خوآن لاپورتا رییس سابق باشگاه بارسلونا نیز در واکنش بـه خبر تقاضای جدایی لیونل مسی، در پیامی توییتری بارتومئو و دیگر مدیران بارسا رابه کناره گیری فرا خواند اسـت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو