اختصاصی| کرونا جان۳۰ هزار نفر را در کشور گرفت/هشدار در مورد افزایش شدید آمار مبتلایان

45

1399/7/8

08:58


رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن هشدار در مورد افزایش شدید آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا گفت: کرونا تاکنون جان ۳۰ هزار نفر را در کشور گرفته است و از مردم ملتمسانه درخواست داریم که از حضور در اجتماعات بپرهیزند. 

اختصاصی| کرونا جان۳۰ هزار نفر را در کشور گرفت/هشدار در مورد افزایش شدید آمار مبتلایان

دکتر ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره آخرین وضعیت کرونا اظهارداشت: ‌اپیدمیولوژیست‌ها پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که اگر قرنطینه کامل رعایت نشود و کج‌دار و مریز با این ویروس برخورد شود آمار متوفیان فزونی می‌یابد که در حال حاضر می‌بینیم که تعداد کشته‌های ناشی از این ویروس در کشور به 30 هزار نفر رسیده و این در حالی است که با عقلانیت و درایت می‌توان جلوی تشدید آمار مبتلایان و فوتی‌ها را گرفت.

وی گفت: برگزاری اجتماعات مربوط به محرم و تعلل در بازگشایی مدارس سبب ایجاد موج دوباره کرونا شد و متأسفانه غلبه احساسات بر عقلانیت سبب اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا بوده است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با ابراز نگرانی نسبت به برگزاری ایام اربعین در شرایط کرونا گفت: از همه مردم ملتمسانه درخواست داریم در این ایام از حضور در اجتماعات بپرهیزند و در خانه بمانند و از امام حسین (ع) بخواهند که شر این ویروس از سر مردم ایران کم شود.

خداکرمی گفت:‌ حضور در اجتماعات بدون ضرورت سبب انتقال بیماری می‌شود و افراد گاهی در این شرایط با رفتار پرخطر سبب کشته شدن هموطنان شده‌اند که به نظرم نهادهای مربوطه باید در مورد جرم‌انگاری این قضیه وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد:‌نمی‌‌توان تنها دولت را عامل مشکل شیوع کرونا دانست چرا که وزارت بهداشت و دولت به تنهایی تصمیم‌گیر نیستند و زمانی که هفته اول اپیدمی کرونا ایجاد شد و من اعلام کردم آن زمان 200 نفر به دلیل کرونا جان باخته‌اند از سوی برخی به تشویش اذهان عمومی متهم شدم در حالی که باید با تدبیر و شفافیت با مردم صحبت کرد و اعلام کنیم که وضعیت مطلوب نیست. چرا که اگر تعلل صورت گیرد تا آخر زمستان پیک‌های جدیدی را شاهد خواهیم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو